امیرعبداللهیان در دیدار با همتای ارمنستانی: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزها در قفقاز هستیم

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ارمنستانی در ایروان با بیان اینکه مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزها در قفقاز هستیم، نگرانی ایران را از هر اقدامی که باعث حضور نیروهای خارجی در منطقه شود اعلام کرد.

به گزارش مشرق ،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ایروان سفر کرده امشب (پنجشنبه) با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در این دیدار به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت: ما آماده تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور هستیم.
میرزویان افزود: این اظهارات من در بستر تحولات اخیر منطقه بیشتر تاکید می‌شود.

از سال ۲۰۲۰ آذربایجان علیه ارمنستان حملاتی را انجام می‌دهد و آخرین تهاجم ۱۳ سپتامبر صورت گرفته است.

وی گفت: صریح ترین رویکرد و موضع را از سوی ایران شنیدیم.

وی افزود: در طول ماه‌های اخیر چندین بار پیام‌های صریحی از ایران درباره مصونیت مرزهای ارمنستان شنیدیم. ما این را به دقت دنبال کرده و قدردانی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حسن استقبال به عمل آمده گفت: ماه گذشته در نیویورک با هم گفتگو داشتیم و به فاصله کمی در اینجا هستیم که این نشانگر عمق مناسبات دو کشور است.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: خوشحالیم در این سفر شاهد افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان خواهیم بود این تحول هم دلیل دیگری است بر عمق مناسبات تاریخی ایران و ارمنستان.

وزیر خارجه ایران گفت: به صراحت مخالفت خود را با هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزها در قفقاز اعلام کردیم. درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان نگرانی‌هایی را در منطقه ایجاد کرد منطقه قفقاز شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد معتقدیم احترام به تمامیت ارضی کشورها در منطقه قفقاز بعنوان یک اصل باید مورد توجه فرا  بگیرد.

خرسندیم مناسبات دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و در حال پیشرفت است ما امنیت ارمنستان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم و نگرانی خود را از هر اقدامی که باعث حضور نیروهای خارجی در منطقه شود اعلام کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 50
    زنگزور ربطی‌ به ایران ندارد
    • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      17 3
      ساکت شو .
  • نیش فعال IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    22 1
    منم مخالفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس