۸۰۰ هزار ظرفیت خالی در دانشگاه ها وجود دارد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ هزار ظرفیت خالی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی داریم، کمبود دانشجو را از جمله مشکلات برخی واحدها اعلام کرد.

به گزارش مشرق ، مرتضی فرخی عصر پنجشنبه در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد از سهم کم دانشگاه‌های دولتی در استان‌ها، آن را بدون توجه پذیری دانست و گفت: افزایش ظرفیت دانشگاهی منوط به توازن نیاز نیست زیرا امروز با کمبود دانشجو در برحی مراکز روبرو هستیم و بیش از ۸۰۰ هزار ظرفیت خالی در مراکز آموزش عالی داریم.

وی افزایش ظرفیت خالی دانشگاه‌ها را از جمله دغدغه‌ها برشمرد و افزایش فضای دانشگاهی را در مناطقی مانند مازندران بدون توجیه دانست و درباره معیشت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: این وزارتخانه تلاش کرد تا حذف ۳۰ درصد دوم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی اتفاق نیفتند و از سوی دیگر افزایش فوق العاده برای اساتید جزو برنامه‌ها است.

معاون وزیر علوم با اظهار اینکه سقف دریافتی و حقوق اعضای هیئت علمی از کل حقوق طبق مصوبه مجلس برداشته شده است، گفت: با تصویب ماده یک ترمیم بودجه هفت تا هشت میلیون توماان به حقوق آنها اضافه می‌شود.

فرخی نقش دانشگاه‌ها را در رفع مشکلات کشور و جامعه سرد دانست و گفت: سهم مراکز آموزش عالی در رفع مشکلات اجتماعی بسیار ناچیز است از این رو برنامه تحولی در دست اجرا است.

وی ساخت مسکن را از دیگر دغدغه دانشگاهیان کشور یاد کرد و گفت: تمامی اراضی دانشگاهی دارای طرح‌های مصوب هستند و ب هیچ وجه نمی‌توان استفاده غیر از آن صورت گیرد و برای ساخت مسکن ملی واگذار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس