‌

شهردار تهران با عنوان این مطلب که شهر تهران نیاز به کار دارد، گفت: بنیاد مستضعفان ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم بسته‌های بزرگی را با هم کار کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، در دیدار با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه مشکلات فی مابین شهرداری و بنیاد را اگر امروز نتوانیم حل کنیم دیگر به سختی حل می‌شود، اظهار کرد: بنیاد ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم بسته‌های بزرگی را با هم کار کنیم؛ شهر تهران پرظرفیت است و بر اساس این ظرفیت نیاز به کار دارد. به همین منظور انعقاد یک تفاهم نامه با بنیاد می‌تواند سرفصل جدیدی برای ما باز کند.

وی با بیان اینکه ما نگاه به آینده داریم، افزود: ظرفیت‌های بنیاد در حوزه‌های مختلف کم نظیر است و امکان و ظرفیت تخصصی بالایی دارد و می‌تواند پروژه‌های بزرگی از شهر را پوشش دهد.

زاکانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳۱ پروژه را بررسی و چارچوب‌های اقتصادی آن را مشخص کردیم، ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌ها است و در حال انجام کار کارشناسی برای پروژه‌های دیگری با همین میزان ارزش هستیم تا تبدیل به یک مقوله قابل مذاکره شود. همچنین پروژه‌هایی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل از جمله مترو داریم، چرا که برای رهایی از مشکل آلودگی هوا و ترافیک راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم.

شهردار تهران با بیان اینکه در کنار آن ایده‌ای را دنبال می‌کنیم که در آن شهرک‌های مقتضی در چارچوب نیاز مردم که همه امکانات در آن شهرک‌ها وجود دارد و از استحکام و ایمنی و رفاه برخوردار است را به عنوان الگو ایجاد کنیم، اضافه کرد: مناطق ۱۸ و ۱۹ اقتضای شهرک سازی دارد و می‌توان بنیان جدید برای شهر گذاشت تا فاصله جنوب و شمال را کاهش داد؛ این مساله می‌تواند به تأمین مسکن نیز کمک کند و درباره مسکن سازی با مجموعه‌های مختلف در حال همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تهران نیازمند نوسازی و بازسازی است، عنوان کرد: مثلاً ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده و ۱۲ هزار بافت ناپایدار داریم که این بافت‌ها نیازمند ایده‌های بزرگی است که بتواند نوسازی و ایمنی شهر را سبب شود؛ درباره این موضوعات امکان تکیه شهرداری به مجموعه بنیاد مستضعفان وجود دارد؛ ضمن اینکه شهر تهران از دردهای مزمنی رنج می‌برد؛ مثلاً در اسلام آباد، ده ونک، فرحزاد، کن و شمیران، مردم مشکلات زیادی دارند و باید در این مناطق شرایط را طوری طراحی کرد که مردم سود کنند و ما به ازای آن افتخاری برای شهر خلق شود که این زمینه نیز می‌تواند همکاری با بنیاد را شامل شود؛ در کنار آن بنیاد فرصت‌های دیگری نیز دارد تا بتوانیم کارهای بزرگ و اساسی انجام دهیم.

در ادامه این دیدار، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه انتظار این است که در این دوره بتوانیم مشکلات فی مابین را حل و فصل کنیم، گفت: لیست املاک و زمین‌ها، بدهی و مطالبات را استخراج و نماینده‌هایی از دو طرف مشخص می‌کنیم تا این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه امکاناتی در اختیار ما است که فراخور شهرداری است که می‌تواند به صورت تهاتری در اختیار شهرداری قرار گیرد، افزود: ظرفیت‌های ما می‌تواند به عنوان تنفس‌گاهی برای شهروندان تهرانی استفاده شود؛ بنیاد همچنین ظرفیت‌هایی دیگر دارد؛ مثلاً اینکه شهرک ساز است و شرکت‌های ما می‌توانند به شهرداری در شهرک سازی و نوسازی بافت فرسوده کمک کنند. زمین‌هایی که گره گشای کار شما است را می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم؛ همچنین در بحث مترو و تونل، دستگاه حفاری(TBM) ما می‌تواند به شما کمک کند.

فتاح با تاکید بر اینکه می‌توانیم با هم تفاهم و تعامل داشته باشیم و گره‌ها را به نفع مردم باز کنیم؛ ادامه داد: آماده هر نوع تعامل در موضوعات مختلف هستیم و این تعاملات برکات زیادی برای تهران و مردمش خواهد داشت؛ امیدواریم در مسائل فرهنگی تهران نیز هماهنگ عمل کنیم.

بر اساس این گزارش؛ همکاری درباره زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان در بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی، تشکیل کارگروه و راه اندازی کانون مؤثر پیگیری در شهرداری و بنیاد از دیگر محورهای این دیدار بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس