کد خبر 1427715
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
جانشین جدید فرمانده ارشد ارتش صهیونیست‌ها مشخص شد

کمیته‌ای در فلسطین اشغالی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را مشخص کرد.

به گزارش مشرق، کمیته مشورتی انتصاب مقامات عمومی رژیم صهیونیستی با انتصاب «‎هرتصی هالِوی» به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش تل‌آویو موفقت کرد. وی جانشین «آویو کوخاوی» خواهد شد که دوره ریاست او در ژانویه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، این کمیته مشورتی به ریاست «الیکیم روبنشتاین» قاضی سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۹اکتبر) انتصاب هرتصی هالِوی به سِمَت رئیس ستاد ارتش تل‌آویو به عنوان جانشین آویو کوخاوی تصویب کرد.

رئیس ستاد جدید ارتش صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ و در قدس اشغالی متولد شده است. او در رشته فلسفه و تجارت از دانشگاه عبری قدس فارغ التحصیل شده و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی را از دانشگاه دفاع ملی واشنگتن دریافت کرده است.

او در سال ۱۹۸۵ در یگان چتربازان به ارتش رژیم صهیونیستی پیوست. هالِوی بعدها به «سایرت متکل»، یگان تکاوران ستاد کل ارتش تل‌آویو ملحق شده و سال‌ها فرماندهی آن را بر عهده داشت.

وی پس از آن در سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس اطلاعات نظامی منصوب شد. چهار سال بعد به عنوان رئیس فرماندهی مناطق جنوب فعالیت کرد. بنابراین او این واحد فرماندهی را در آخرین تنش در ماه مه ۲۰۲۱ بین نظامیان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه رهبری کرد.

پیشنهاد انتصاب وی در اوایل سپتامبر توسط «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شده بود و قرار است رای نهایی برای تایید تصدی هرتصی هالِوی در جایگاه بیست و سومین رئیس ستاد ارتش تل آویو در هفته‌های آینده به کابینه ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس