کد خبر 1427428
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
چگونه از لجبازی کودکان جلوگیری کنیم ؟

مدیر گروه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی، همچنین یکی از جنبه‌های مهم در بحث فرزند پروری را ایجاد یک رابطه خوب بین والد و کودک دانست و گفت: خانواده‌ها از هرگونه جر و بحث و کل‌کل با کودکان بپرهیزند.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر اسماعیل زاده، متخصص حوزه کودکان و جامعه شناس، با اشاره به شعار یونیسف «برای داشتن جهانی بهتر؛ همه کودکان نیاز دارند که رشد کنند، سالم باشند و استعدادهای‌شان را شکوفا نمایند»، گفت: کنوانسیون حقوق کودک از ۰ تا ۱۸ سال را کودک تلقی می‌کند.

وی افزود: کشورهای مختلف بنا به شرایط فرهنگی اجتماعی تعریف خاصی از کودک دارند اما به طور معمول تا ۱۵ سال کودک تلقی می‌شود.

این متخصص کودکان را آسیب پذیر ترین قشر جامعه معرفی کرد و یادآور شد: در هنگام وقوع سیل، آتش سوزی و زلزله کودکان در اولویت قرار می‌گیرند.

اسماعیل زاده همچنین یکی از جنبه‌های مهم در بحث فرزند پروری را ایجاد یک رابطه خوب بین والد و کودک دانست و یادآور شد: خانواده‌ها از هرگونه جر و بحث و کل‌کل با کودکان بپرهیزند.

این عضو هیأت علمی کودکان را به دو گروه کودکان سازگار و کودکان لجباز تقسیم بندی کرد و افزود در ابتدا والدین باید کودک خود را به خوبی شناختته و درک درستی از خلق و خوی او داشته باشد و برای هر کودک قوانین جدا وضع کنند.

وی در بخش بعدی خلق و خوی فرزند، خلق و خوی خود والدین و روش‌های راهنمایی و هدایت والدین را سه عامل مهم در ایجاد یک کودک لجباز و یا پیشگیری از این موضوع دانسته و گفت ما نمی‌توانیم خلق و خوی خود را تغییر دهیم اما می‌توانیم درک کنیم، هدایت کنیم و در جهتی مثبت در روش‌های تربیتی خود تغییر ایجاد کنیم.

مدیر گروه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی هم چنین شنیدن، دیدن و لمس کردن را به عنوان چگونگی آموزش قوانین به کودکان معرفی کرد و از دسته بندی خانواده‌ها به آسانگیر، سختگیر، ترکیبی(پدر سختگیر مادر آسان‌گیر یا برعکس) و رویکرد دموکراتیک باری آموزش قوانین خانواده به کودکان سخن گفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس