طرح دولت بایدن برای مقابله و آمادگی با تهدیدات بیولوژیکی 

جو بایدن رییس جمهور آمریکا، طرحی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی و آمادگی برای مقابله یک همه گیری محتمل، ارائه کرد.

به گزارش مشرق، پس از اینکه بحران کرونا باعث مرگ بیش از یک میلیون آمریکایی شد، دولت بایدن در حال برنامه ریزی برای مقابله برای بحران های احتمالی است.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی، سه سند درباره امنیت دفاع زیستی با هدف ایجاد یک استراتژی و برنامه اجرایی برای مقابله با همه گیری های محتمل در آمریکا امضا کرد.

در استراتژِی دفاع زیستی ملی که کاخ سفید منتشر کرده، بر لزوم مقابله با رهاسازی عوامل بیولوژیکی و تهدیدهای ناشی از گروههای تروریستی یا دشمنانی که به دنبال استفاده از سلاح های بیولوژیکی هستند، تاکید شده است.

 یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت که طبق طرح جدید دولت بایدن، سازمان های اطلاعاتی آمریکا، باید با رصد کردن تهدیدات، از طریق اجرای تمرینات سالانه، اطمینان حاصل کنند که آمریکا با چشم انداز این تهدیدهای در حال گسترش، از سازگاری برخودار است.

بر اساس این طرح، دولت بایدن از کنگره درخواست تامین بودجه ۸۸ میلیارد دلاری در طول ۵ سال برای آمادگی برای مقابله با همه گیری و دفاع زیستی کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که هدف این طرح، پیشگیری از وقوع همه گیری و حوادث بیولوژیکی است که به طور طبیعی، تصادفی یا عمدی رخ می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس