کد خبر 1427268
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
ترور سیاستمدار کهنه‌کار یمنی در صنعاء

منابع یمنی از ترور یک شخصیت باسابقه سیاسی یمنی در پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، درهم نعمان الحکیمی سیاستمدار با سابقه یمنی که استانداری الجوف، مأرب و ذمار قبل از اتحاد دو یمن و استانداری شبوه را در کارنامه داشته در پایتخت یمن ترور شد.

وی در گذشته ریاست مناطق آزاد تجاری صنعا و عدن برعهده داشت و سفیر یمن در اتیوپی بود که روز یک‎شنبه در شمال صنعا ترور شده است.

عبدالخالق العجری، سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از دستگیری عامل قتل به نام حکم فتحی الأسودی که از اشنایان درهم نعمان الحکیمی بوده و همدستان او در صنعا خبر داد و اعلام کرد تحقیقات در این باره در دستور کار قرار گرفته است.

درهم نعمان الحکیمی همراه با پدر عامل قتل خودش، از فعالان در انقلاب سپتامبر ۱۹۶۲ بر ضد دولت متوکلیه بوده و نقش ویژه‎ای در تحرکات جوانان داشته است. حکم فتحی الاسودی، قاتل الحکیمی نیز در زمان تصدی او بر مناطق آزاد از کارمندان او بوده، اما تا کنون علت اصلی این اقدام از سوی وی مشخص نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 0
    یکی از تاکتیک های امریکا و غرب و نوچه های اونها مثل اسراییل و رژیم سعودی توسل به تروره.این ترور ها بیشتر از آنکه موجب تضعیف بشه نشون دهنده حجم بدبختی غربی هاست.وقتی نمیتونن کاری کنن به ترور روی میارن.مثل ترور دانشمندان و متفکران انقلابی و فرماندهان مقاومت از جمله حاج قاسم و عماد مغنیه و ابومهدی و فرماندهان حزب الله لبنان.اما هر ترور باعث بیداری هزاران جوان خواهد شد و راه اونا با قدرت بیشتری ادامه پیدا میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس