کد خبر 1426811
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
جشن یمنی‌ها به مناسبت سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر

دولت نجات ملی یمن به مناسبت پنجاه‌ونهمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر جشنی را در صنعاء برگزار کرد.

به گزارش مشرق از شبکه المسیره، احمد غالب الرهوی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد: ضرباتی که اشغالگران انگلیسی خورده فراموش شدنی نیست و شدت همین ضربات آنها را مجبور به ترک کشور کرد.

وی افزود: ما باید از درس‌های این مناسبت و انقلاب آن استفاده کنیم؛ چراکه با استعمارگر جدید مواجه هستیم.

الرهوی تاکید کرد: اظهاراتی که در جلسه شورای امنیت توسط نمایندگان انگلیس و آمریکا در مورد یمن مطرح شد با مغالطه، و اطلاعات نادرست همراه بود و ما از آنها می‌خواهیم که به جهان بگویند شرط ما برای تمدید آتش‌بس چیست.

در همین حال، عبد العزیز بن حبتور نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن نیز در جریان این مراسم اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ۱۴ اکتبر که موفق به بیرون راندن انگلیس استعمارگر شد، زمینه ساز تحقق وحدت یمن بود.

وی افزود: انقلاب ۱۴ اکتبر تاریخ ملت ما از شمال تا جنوب کشور به شمار می‌رود.

مرم یمن چهارده اکتبر ۵۹ سال پیش جنوب این کشور را از اشغال انگلیس خارج کردند و تمام حکومت‌های جنوب یمن را تحت یک دولت واحد درآوردند.

عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس