به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کانال وابسته به افراطیون مدعی اصلاحات، ضمن تایید دست داشتن دولت آمریکا در اغتشاشات، آن را " پیام رئالیستی به ایران" خواند و اعتراف کرد که آشوب اخیر و آشوب ۸۸، ابزار فشار آمریکا بوده است. کانال امتداد وابسته به حزب اتحاد ملت می نویسد:

آمریکا، احیای برجام و محدود کردن برنامه هسته ای ایران را از طریق فشارهای بیشتر دنبال می کند، آیا از مسیر اوباما در سال ۸۸ استفاده خواهد کرد، مسیری که اوباما اعتراف کرده «اشتباه بود»؟مهمتر از آن اینکه آیا مسیر بایدن و اوباما از یکدیگر جداست؟ یا آنکه هر از دو مسیر به دنبال حصول یک توافق با ایران هستند؟

درست در شرایط بحران اعتراضات در ایران، چند پیام علنی از واشنگتن به تهران مخابره شده:  "جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات برجام به بن بست رسیده و تمرکز دولت جو بایدن بر پاسخگو کردن حکومت ایران  است".

آنتونی بلیکن : زنان و جوانان ایران رهبری این «نمایش خودجوش خشم» را بر عهده دارند. (تاکید بر خشم، تلاشی بود بر تبرئه خشونت و پیام روشن برای حاکمیت داشت).

بایدن : «آنچه در ایران بیدار شده، چیزی را بیدار کرده که فکر نمی‌کنم تا مدتها آرام بگیرد". مهمتر از همه، اظهارات اوباما رئیس جمهور سابق است: «سال ۸۸ اشتباه کردیم که از جنبش سبز حمایت نکردیم".

این کانال می افزاید:

"تا به حال دولت بایدن در عمل همان کاری را کرده که اوباما انجام داد. دولت اوباما از توئیتر خواسته بود که تعمیراتش را به تعویق بیندازد. دولت بایدن هم تحریم های مربوط به IT را تغییر داده تا به ادعای خود دسترسی به اینترنت را برای ایرانیان آزاد کند. اما هر دو، یک مسیر را طی می کنند. اوباما تلاش می کرد با حمایت ظاهری از جنبش سبز و گفتگوهای پشت پرده، به توافقی با ایران دست پیدا کند. بایدن هم تلاش می کند تا با فشار بیشتر، به خواسته خود برسد. ظاهرا برداشت آمریکا این است که باید کاری که در دو سال پایانی دولت اوباما انجام دادند، از همین حالا انجام دهند.

این طرف و در ایران، در دولت روحانی، فشارهای حداکثری آمریکا تحمل شد و درحالی که امکان داشت از فرصت روی کار آمدن بایدن استفاده کنیم، با اقدام نامناسب مجلس نتوانستیم آن همه هزینه ها را با یک پیروزی به پایان ببریم. حالا باید دید ایران در مقابل گفتمان رئالیستی دولت بایدن چه گفتمانی را اتخاذ خواهد کرد؟ آیا در پاسخ به این رفتارها، دولت تلاش برای چیده شدن دوباره میز مذاکره را رها می کند؟ در این صورت آیا می تواند مانع از اثرگذاری بیشتر تحریم ها در داخل شود؟".

تحلیل کانال وابسته به حزب اتحاد ملت (تیم شکوری راد و آذر منصوری)، اولا اعترافی صریح و شرم آور به این است که آمریکا و افراطیون مدعی اصلاحات در آشوب افکنی اخیر همانند سال ۸۸، کنار هم ایستاده اند و ثانیا غرض آمریکا چه آن روز و چه امروز، نه حمایت از مردم ایران یا معترضان و آزادی، بلکه ضربه زدن و مجبور کردن ایران به مذاکره از موضع ضعف بوده است. بنابراین جای سوال است که مدعیان اصلاحات چرا با آمریکا همراهی کردند؟

مفهوم دیگر این تحلیل، آن است که مدعیان اصلاحات و تحرکات آنها، ابزاری مشابه و موازی ابزار فشار و تحریم، در خدمت رژیم جنایتکار و عهدشکن آمریکاست. افراطیون غربگرا در واقع  می گویند اگر در مقابل فشارهای آمریکا تسلیم می شدید، آشوب افکنی (ما) به نیابت از آمریکا، در سال های ۱۳۸۸، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱، اتفاق نمی افتاد(!)

یادآور می شود نشریه صدا، وابسته به حزب اتحاد ملت، دو سال قبل هنگام دیدار دونالد ترامپ با رئیس جمهور صربستان -که او را پشت میز خود نشانده و تحقیر کرده بود- نوشت:

«از نگاه منتقدان، عکسی که ‌ترامپ از مذاکره‌کننده می‌ پسندد، این تصویر [ملاقات تحقیر آمیز رئیس‌جمهور صربستان] است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ. آیا اقداماتی از این جنس را باید مایه شرمساری دانست؟ فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی کند، باید آن را تمسخر کرد، یا عقلانیت سیاسی خواند؟».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سعید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 9
    چون نمیخواهند، به بدخواهان بهانه بدهند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      7 2
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • برات خان IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      بدخواهان نمی خواستند به بدخواهان بهانه بدهند.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      4 0
      اصلاحات غده ی سرطانی است که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
  • Saeed IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 3
    چون نمیخواهند، برای موج سواران، موج نارضایتی درست کنند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      4 0
      به یاد داشته باشیم که دشمنان خارجی ما به خصوص یانکیستان و انگلستان بدون کمک عوامل داخلی شان در شکست دادن این نظام فشل هستند اما به نیابت از دشمنان خارجی ایادی داخلی شان یعنی اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقای رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 1
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    تنها امید آمریکا و اسرائیل در ایران همین اصلاح طلبان و بچه هاشون هستند که فضای مجازی را در دست گرفته اند...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 2
    کار از سواری دادن اصلاح طلبا گذشته؛
  • حسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    اکثر اصلاح طلب ها تبدیل به پیاده نظام امریکا در ایران شده اند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 0
    چون اصلاح طلبان در واقع کارمندان آمریکا و غرب هستند و ...
  • شهرام IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 2
    والا هر عقلی تشخیص میده ایران در همین وضعیت ایده ال امریکاست لولو خورخوره منطقه (جهت فروش تسلیحات به قیمت بالا به منطقه) دوم همصدا شدن اروپا با اوامر امریکا و هم جهت شدن در مسائل دیگر به واسطه طرح برجام و در آخر نشان دادن قدرت تحریم در ایران و خط نشان کشیدن به واسطه آن برای دیگر کشورها .... پس لزومی نداره وضعیت رو تغییر بده مگه منافعش تغییر کنه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 1
    چون یا دوتابعیتی اند،یا بچه هاشون اونورند!،اگه حقیقت رو بگن از نظر ارباب عنصر نامطلوب بوده و باید قید ینگه دنیا رو بزنند!،بیچاره ها!.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    اصلاح طلبان کلا همان کالانعام بل هم اضل هستند....سواری دادن که شغلشان است تعجبی ندارد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 0
    امریکا و اروپا. از همین سواری ها به جائی رسیده اند که باغش نامیدند بگذارید. این وطن فروشان. هم به بوی تعفن باغ اروپا. برسند
  • حاج حسین IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    اصلاح طلبی در اواسط دهه هفتاد برای آن خلق شد که چپگرایی دیگر مشتری نداشت و نام خود را اصلاح طلب گذاشتند برخلاف جناجهای چپ و اصلاح طلب دنیا، به غرب پرستی روی آوردند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    چه جمله باحالی... اصلاح طلبان چرا سواری میدهند😄😄😄😄
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    برادر عزیز اصلاح طلبان فاسد ثروت و قدرت اندوز با سواری دادن به کدخدا ،دنیایشان را آباد کرده و خواهند کرد در طول سه دهه فتنه گری اصلاح طلبان،این جماعت کوچه بازکن توحش غرب یعنی از سال هفتاد هشت تا زمان حاصر تنها کارشان پرورش نیرو برای رسانه های مزدور فارسی زبان، مختل کردن نظام تصمیم ساز انقلاب اسلامی، تیغ کشی نیابتی علیه موجودیت انقلاب اسلامی بوده و هست.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    از نگاه منتقدان، عکسی که ‌ترامپ از مذاکره‌کننده می‌ پسندد، این تصویر [ملاقات تحقیر آمیز رئیس‌جمهور صربستان] است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ. آیا اقداماتی از این جنس را باید مایه شرمساری دانست؟ فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی کند، باید آن را تمسخر کرد، یا عقلانیت سیاسی خواند؟». خب شاه هم همین طور بودآیا شاه هم عقلانیت سیاسی داشت؟ چرا انقلاب شد؟چون مردم ذلت نمیخواستندچون نمیخواستند برده ی موجودی مثل ترامپ باشن به اسم عقلانیت سیاسی این طرز تفکر برای دوره ی استعمار هست نه امروزمردم ایران 40سال پیش این طرز فکر رو دور انداختن
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    اصلاح ؟؟!!! اصلاحطلب ؟؟!! مگه میشه ، مگه داریم ؟؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    نقطه عطف تحرک تاریخ معاصر ایران عبور از اصلاحطلبان بود .
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • عمو IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    با آقا زاده ها نور چشمیها همتاها در سازمانهای اخیراً قبرس نرفتن?
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    باید برای سوار شدن به انور ابیها سواری بدند
  • سید حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    دنبال سر نگرد... این اعتراظات اتفاق محور هستش... تو خیابون بگو شکوری راد و اذر منصوری .هیچکس این افراد و حتی نمیشناسه.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    افرین به همگی. فقط ی موقع یکی نپرسه مشکل چیه ها؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس