محمد ایمانی

یک خانواده را تصور کنید. پدر، مادر، برارداران و خواهران. اعضای یک خانواده، ممکن است از یکدیگر دلخوری پیدا بکنند، عصبانی بشوند و حتی تندی هم بکنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امیر مومنان (ع) در حکمت ۲۵۵ نهج البلاغة، خاستگاه رفتار مبتنی بر عصبانیت را دیوانگی دانسته و می فرماید: "الحِدَّةُ ضَربٌ مِن الجُنونِ، لأنَّ صاحِبَها یَندَمُ، فإن لَم یَندَمْ فَجُنُونُهُ مُستَحکِمٌ. خشم و تندی، نوعی از دیوانگی است؛ زیرا صاحب آن پشیمان می شود. و اگر پشیمان نشود، دیوانگی اش، استوار و دائمی است".

یک خانواده را تصور کنید. پدر، مادر، برارداران و خواهران. اعضای یک خانواده، ممکن است از یکدیگر دلخوری پیدا بکنند، عصبانی بشوند و حتی تندی هم بکنند.

اما به خاطر ناراحتی، خانه را به آتش نمی کشند. شاید در میان چند هزار خانواده، یک نفر به ندرت پیدا بشود که عصبانیتش را با به آتش کشیدن خانه خالی کند.

حتی اگر کسی در یک آپارتمان چند واحدی و مجتمع مسکونی زندگی می کند، حاضر نمی شود برای خالی کردن عصبانیت خود بر سر همسایه، در آن مجموعه آپارتمانی، آتش افروزی بکند.

یا مثلا در یک خوابگاه دانشجویی، چند نفر در یک اتاق، و چند ده نفر در یک ساختمان زندگی می کنند. افراد با سلایق مختلف، بعضا به مشکل هم بر می خورند، اما کسی به خاطر عصبانیت، خوابگاهی را که در آن زندگی می کند، بر سر خود و دیگران ویران نمی کند.

فهم این حقیقت، بهره هوشی و عقلانیت بالایی نمی خواهد. و اگر کسی خلاف این رفتار کند، حتما فردی نابهنجار و روان پریش محسوب می شود که باید تحت مراقبت روانپزشک قرار بگیرد.

کشور و جامعه، واحد زندگی بزرگ اجتماعی است. در هر جامعه ای، انواعی از اختلاف نظر ها میان خویشاوندان یا غریبه ها، همسران، والدین و فرزندان، همسایگان، همکاران، همسفران، هم کیشان، همشهریان، هموطنان و... پدید می آید و ممکن است مشاجره و برخورد تندی هم پدید بیاید.

اما هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد که اختلاف، به آتش زدن و نابود کردن محیط های زیستی مشترک ختم شود. عقل، هرگز به جهل و دروغ و فریب کوچه نمی دهد و این بار هم، کوچه نداد.

این واقعیت، پاسخ به این سوال است که چرا مردم فهیم ما -با انواع سلایق و علایق- پهلو و کوچه به دشمن ندادند و نگذاشتند مزدوران دشمنان نشانداری مانند آمریکا و اسرائیل، در ایران عزیز ما آتش افروزی کنند.

"ویرانی طلبان ایران" ، ده ها شبکه و کانال مانند سعودی اینترنشنال را راه اندازی کردند و علنا با کمک گروه های تروریست، دستور ویرانگری و  تجزیه طلبی از مسیر فریب و دروغ و تهییج را صادر کردند.

از رسوایی های بزرگ روزگار ماست که سرویس جاسوسی موساد، علنا از سعودی اینترنشنال به عنوان بازوی جنگ اطلاعاتی استفاده می کند؛ اما سردبیر و گردانندگان آن، معاون وطن فروش وزیر ارشاد در دولت اصلاحات و برخی خبرنگاران فراری هستند. معلوم بود ملت رشید ما با وطن فروشان همراهی نمی کند.

قدرت های غربی، تجربه و مهارت ده ها ساله در سربازگیری، تفرقه افکنی، دو قطبی سازی، و آتش افروزی در درون ملت ها، برای ویرانی اقتدار آنها دارند. و اگر در ایران شکست خوردند، به اعتبار نعمت ولایت و رهبری از یکسو، و درایت بالای اکثریت قریب به اتفاق ملت ما از سوی دیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 0
      بدخواهان ایران،دست گذاشتندبرروی اداره«آموزش وپرورش»مثل همون جریان سند۲۰۳۰،پنهان وپیدا چه خزنده چه آشکار
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ چرا همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    گل گفتی برادر
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    مواظب خانواده برخی سلبریتی های خائن در داخل و خارج کشور باشید تا دشمنان شکست خورده نظام، آسیبی به آنها نزنند و موج سواری نکنند...
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    این ها که برای اغتشاش برنامه ریزی کرده اند یک مشکل بزرگ دارند اون هم اینه که با توجه به اتفاقات جهانی مثل جنگ اوکراین یا انتخابات امریکا و بحرانی که در اروپا هست و بقیه مشکلات خیلی عجله دارند و حتی ساعت براشون مهمه و مثلا اگر هر اتفاقی مثلا براندازی که میخوان بکنن دو ماه دیگه بیفته به درد اینا نمیخوره .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 0
    قدرت های غربی، تجربه و مهارت ده ها ساله در سربازگیری، تفرقه افکنی، دو قطبی سازی، و آتش افروزی در درون ملت ها، برای ویرانی اقتدار آنها دارند. /// فقط این نیست. احمق زودباور پای ماهواره هم هست.
  • نیما IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    بله درسته کسی بخاطر اختلاف با خانواده خونه رو خراب نمیکنه
  • موسوی RU ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    طالبان مثل آدم بی سوادی که رفته لب تاب بخره،حالا این ها نه مدرسه رفتن و نه از قانون و نه از اقتصاد و نه از جغرافیا ،حکومت مظفرالدین شاه هم از حکومتشون پیشرفته بود،بغلکن مظفر الدین شاه سفر اروپایی میرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس