ایران

رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از پیشنهاد جنبش عدم تعهد برای انعقاد کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای، بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «حیدرعلی بلوجی» رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست کمیته یک مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شکست‌های پیاپی نشست‌های بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای نشان می‌دهد که چشم‌اندازی برای انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد.

رایزن نمایندگی ایران در جلسه اختصاصی کمیته یک مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین دیدگاه‌ها و مواضع کشورمان در خصوص سلاح‌های هسته‌ای را تبیین کرد. 

وی افزود: از زمان صدور اولین قطعنامه سازمان ملل در خصوص خلع سلاح هسته‌ای در سال ۱۹۴۶  و بعدا  با لازم الاجرا شدن معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در سال ۱۹۷۲، نظام بین‌الملل به دنبال تحقق جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای بوده است. اما کشورهای هسته‌ای با وجود پذیرفتن تعهد حقوقی الزام آور در این خصوص  در عمل با تقویت کمی و کیفی زرادخانه‌های هسته‌ای خود نه تنها به این تعهد عمل نکرده‌اند، بلکه عدم پایبندی آنها نسبت به این تعهد کاملاً محرز بوده است.

 بنا به گفته نماینده کشورمان، آمریکا و انگلیس در صدر کشورهای هسته‌ای هستند که با افزایش زرادخانه‌های  مربوطه از یک طرف با پایین آوردن سطح آستانه کاربرد سلاح‌های هسته‌ای از سوی دیگر به نقض آشکار تعهدات خود پرداخته‌اند.

رایزن نمایندگی کشورمان گفت که  طرح‌های  غیر مرتبط مطرح شده از سوی آمریکا و یا کشورهای هسته‌ای به  خلع سلاح  هسته‌ای نخواهد انجامید و بدین منظور عزم سیاسی کشورهای هسته‌ای و تدوین طرح زمانبندی شده انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای ضروری است. اما متاسفانه دو شکست پیاپی بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای نشان می‌دهد که چشم‌اندازی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد جنبش عدم تعهد برای  انعقاد کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کند.

نماینده کشورمان در کمیته یک مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه با پرداختن به مسائل منطقه‌ای و از جمله خطر زرادخانه رژیم صهیونیستی بر لزوم تحقق خلع سلاح هسته‌ای این رژیم از طریق عضویت در معاهده ان.پی.تی به عنوان عضو غیر هسته‌ای تأکید کرد.

عضو دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در پایان به برخی از اتهامات کشورهای غربی در خصوص مسائل مرتبط با برجام، برنامه موشکی و منطقه پاسخ داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    وقتی تمام دشمنان ایران به سلاح اتمی مجهز هستند و یا به سمت هسته ای شدن حرکت میکنند تعطیلی برنامه اتمی ایران ساده لوحیه محضه.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 2
      وقتی قانون دفاع متقاب هست ومپاکستان یکی ازمراکزانقلاب اسلامی اتمیزه است وایران هزاران موشک نقطه زندارد که اثرتخریب ان برابر بااتم درنابودی مراکزنظامی وهرمرکز استکباری درجهان است چرابایدتولیدکنیم ضمن اینکه مادینی دنبال جذب هستیم نه کشتارجمعی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس