کد خبر 1427104
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
وال‌استریت ژورنال: آمریکا در لبه رکود است

روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس آخرین نظرسنجی که از اقتصاددانان انجام داده است، احتمال بروز رکود در آمریکا در 12 ماه آینده را 63 درصد پیش بینی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس آخرین نظرسنجی که از اقتصاددانان انجام داده است، نوشت:  آمریکا احتمالا در سال آینده وارد رکود اقتصادی خواهد شد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، احتمال بروز رکود در آمریکا در 12 ماه آینده 63 درصد است که در نظرسنجی قبلی وال استریت ژورنال در ماه جولای 49 درصد بوده است.

اقتصاددان در این نظرسنجی گفته اند، خطر بروز رکود به علت تلاش های فدرال رزرو برای کم کردن نرخ تورم از طریق افزایش نرخ بهره بالا رفته است.

بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را در هر کدام از سه نشست گذشته خود 0.75 درصد افزایش داده است. آخرین نشست در ماه سپتامبر برگزار شد و نرخ بهره بانکی در این کشور به 3 تا 3.25 درصد رسید.

بیش از نیمی از اقتصاددان های شرکت کننده در این نظرسنجی پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را بیشتر افزایش می دهد و اگر «بیش از حد» این کار را انجام دهد، اقتصاد بی ثبات می شود.

بنا بر پیش بینی این افراد، تولیدناخالص داخلی در دو دوره سه ماهه ای نخست سال 2023 حدود 0.2 درصد کاهش یابد این درحالی که در نظرسنجی قبلی رشد 0.8 درصدی در این بازه را پیش بینی کرده بودند.

یک اقتصاد در حال کوچک شدن بر بازار کار تاثیر خواهد گذاشت زیرا کارفرمایان مجبور می شود فرصت های شغلی را کاهش دهند.

پیش بینی می شود، در سه ماهه دوم 2023 حدود 34 هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی طی هر ماه و در سه ماهه سوم 38 هزار فرصت شغلی طی هر ماه کاهش یابد.

انتظار می رود، نرخ بیکاری از رقم 3.5 درصد کنونی به رقم 3.7 درصد در ماه دسامبر برسد و در ماه ژوئن 2023 به 4.3 درصد افزایش یابد.

دایان سوانک، تحلیلگر KPMG معتقد است: «فدرال رزرو در حال انتخاب میان دو گزینه بد است؛ رکود اقتصادی با افزایش بیکاری یا خطر یک تورم از بین برنده و ریشه دارتر».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    غربگدا : وال استریت ژورنال غلط کرد، از عنتر نشنال بپرسین همه چی عالیه!!!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس