انگلیس درگیر طولانی‌ترین و بدترین رکود اقتصادی/مردم انگلیس تاوان شکست سیاست‌های دولت را می‌دهند

کارشناسان اقتصادی می‌گویند: انگلیس در معرض بدترین و طولانی‌ترین رکود اقتصادی طی سال جاری در میان کشورهای عضو گروه ۷ است.

به گزارش مشرق به نقل از فایننشیال تایمز، کارشناسان اقتصادی می‌گویند که انگلیس در معرض بدترین و طولانی‌ترین رکود و ضعیف‌ترین روند بهبود اوضاع اقتصادی در سال جاری در میان کشورهای عضو گروه ۷ قرار دارد.

این کارشناسان می‌گویند: مردم انگلیس هزینه سنگینی را برای شکست سیاست‌های دولت این کشور پرداخت خواهند کرد.

نتایج یک نظرسنجی از ۱۰۱ کارشناس اقتصادی انگلیسی توسط فایننشیال تایمز نشان می‌دهد که شوک تورمی ایجادشده ناشی از جنگ اوکراین و شیوع کرونا، بیش از هر اقتصاد بزرگ دیگری انگلیس درگیر خواهد کرد و بانک مرکزی این کشور را مجبور می‌کند تا نرخ بهره را بالا نگه داشته و دولت را هم به سمت اجرای سیاست‌های پولی انقباضی سوق خواهد داد.

انگلیس درگیر طولانی‌ترین و بدترین رکود اقتصادی/مردم انگلیس تاوان شکست سیاست‌های دولت را می‌دهند

بیش از ۸۰ درصد این کارشناسان همچنین انتظار دارند که شاهد عملکرد ضعیف اقتصاد انگلیس در سال جاری باشیم؛ چراکه همین حالا هم اقتصاد این کشور در حال افت است و این روند تا اواخر سال ۲۰۲۳ هم ادامه پیدا خواهد کرد.

انتظار می‌رود که بحران کنونی درآمد خانوارهای انگلیسی را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد؛ چراکه افزایش نرخ بهره به بالا رفتن هزینه استقراض و استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری منجر خواهد شد و کار را برای مردم انگلیس که همین حالا هم با بحران افزایش قیمت مواد غذایی و حامل‌های انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، سخت‌تر می‌کند.

جان فیلپات، یک کارشناس بازار کار مستقل در انگلیس، می‌گوید: رکود اقتصادی سال ۲۰۲۳ در انگلیس خیلی بدتر از تبعات اقتصادی شیوع کرونا خواهد بود.

دیگر کارشناسان اقتصادی هم می‌گویند: چشم‌انداز برای خانوارهای انگلیس به خصوص آنهایی که درآمد کم دارند یا درگیر پرداخت قسط‌های خود هستند سخت، تاریک، وحشتناک و پر از بدبختی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس