کد خبر 1427095
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
ادامه سرقت نفت و گندم سوریه توسط اشغالگران آمریکا

منابع خبری امروز (دوشنبه) گزارش دادند، اشغالگران آمریکایی در ادامه غارت گندم و منابع نفتی مناطق تحت اشغال خود در سوریه، بیش از ۹۰ تانکر و تریلی حامل نفت و گندم را به پایگاه خود در عراق منتقل کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که امروز نیروهای اشغالگر آمریکایی ۹۲ کامیون حامل گندم و نفت سوریه را به سرقت برده و این محموله را از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به شمال عراق منتقل کردند.

منابع محلی  در روستای الیعربیه واقع در  شرق حسکه به خبرنگار سانا گفتند که ۳۴ کامیون وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکایی حامل گندم و نفت سرقت شده سوریه حومه جزیره سوریه را ترک کردند.

منابع اشاره کردند که کاروان دیگری متشکل از ۵۸ تاتکر مملو از نفت مسروقه توسط نیروهای اشغالگر از گذرگاه غیرقانونی محمودیه به شمال عراق منتقل شدند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس