کد خبر 1426989
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کی‌یف: روسیه باید از گروه 20 اخراج شود

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ و سایر گروه‌های بین‌المللی شد.

به گزارش مشرق،«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گفت بعد از موج جدید حملات پهپادی روسیه به شهرهای اوکراین در روز دوشنبه (۱۷ اکتبر)، روسیه باید از گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ و سایر گروه‌های بین‌المللی اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اوکراینی در حساب توییتری خود ادعا کرد: کسانی که دستور حمله به زیرساخت‌های حیاتی برای منجمد کردن غیرنظامیان و سازماندهی بسیج کامل را می‌دهند تا خط مقدم را با اجساد بپوشانند، قطعاً نمی‌توانند با سران گروه ۲۰ دورِ یک میز بنشینند.

وی در ادامه این ادعاها، افزود: زمان پایان دادن به ریاکاری روسیه رسیده است. فدراسیون روسیه باید از همه پلتفرم‌ها اخراج شود.

در ادامه حملات اخیر پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، رسانه‌ها دوشنبه خبر دادند که روسیه با پهپادهای انتحاری «کامی‌کازه» به چند نقطه از اوکراین حمله کرد.

«آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین به رسانه‌ها خبر داد که صبح دوشنبه کی‌یف با پهپادهای انتحاری هدف حمله قرار گرفت و در چند نقطه از منطقه مرکزی پایتخت  انفجار صورت گرفته است. «ویتالی کلیتچکو» شهردار کی‌یف هم اعلام کرد که به برخی مناطق مسکونی در پایتخت اوکراین آسیب وارد شده است.

روسیه از بامداد دوشنبه هفته گذشته چند حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. مسکو چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات هفته گذشته و امروز روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 2
    درود بر پوتین ومرگ بر انگلو ساکسونها
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 0
      مرگ بر اجنبی پرست توده ای و غرب زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس