کد خبر 1426750
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
 فرانسه نقش خود را در جنگ اوکراین پررنگ تر می‌کند

دولت فرانسه با کنارگذاردن راه حل دیپلماتیک برای خاموش ساختن آتش جنگ اوکراین، اقدام به تعلیم ۲ هزار سرباز اوکراینی می‌کند، امری که نقش نظامی این کشور دراین جنگ را با وجود هشدارهای مسکو، پر رنگ می‌سازد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: «سباستین لوکارنو» (Sebastien Lecornu) وزیر دفاع فرانسه درمصاحبه با روزنامه «لو پاریزین» گفت که امانوئل مکرون از پیشنهاد تعلیم شمار زیادی از سربازهای اوکراینی در خاک فرانسه حمایت کرده است.

بنابراین گزارش وزیر دفاع فرانسه  دراین خصوص به لوپاریزین گفت:(شخص) رئیس جمهور (فرانسه) طرح آموزش (نظامی) تا ۲ هزار سرباز اوکراین درخاک فرانسه را مورد تایید قرار داده است، این گروه از نظامیان اوکراین به مدت چند هفته به واحدهای فرانسوی ملحق خواهند شد.

رویترز گزارش داد: وزیر دفاع فرانسه افزود این آموزش نظامی شامل چگونگی استفاده از توپخانه خودکششی «سزار» است که پیشتر به اوکراین داده شده بود.

 فرانسه نقش خود را در جنگ اوکراین پررنگ تر می‌کند توپ خودکشش سزار فرانسه

این رسانه انگلیسی درادامه افزود: به گفته وزیر دفاع فرانسه، این کشور ۱۸ عراده توپ خودکششی (توپخانه نصب بروی کامیون) سزار به اوکراین تحویل داده است و قرار است ۶ عراده دیگر نیز به کی‌یف تحویل داده شود، درهمین حال پاریس سرگرم بررسی تحویل موشک  های زمین به زمین به اوکراین است.

بنابراین گزارش فرانسه درصدد است تا موشک های کوتاه برد ضد هوایی «کروتال» (Crotale) که توانایی رهگیری و زدن موشک ها و هواپیماها در ارتفاع پایین را دارند را برای اوکراین فراهم کند.

لوکارنو به این روزنامه فرانسوی گفت: تحویل موشک های کروتال به اوکراین همچنین نیازمند آموزش سربازان اوکراین درباره نحوه چگونگی استفاده از چنین تسلیحاتی است.

رویترز درادامه این گزارش نوشت: دولت فرانسه پیش از این موشک های دوش افکن ضد هوایی «میسترال» (Mistral) دراختیار اوکراین قرار داده بود و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز ۲۰ مهرماه اعلام کرده بود که کشورش قرار است طی هفته های آتی سامانه دفاع هوایی و راداری به اوکراین بفرستد.

 فرانسه نقش خود را در جنگ اوکراین پررنگ تر می‌کند

 با وجود هشدار مسکو نسبت به عدم مدخله کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین، دبیرکل ناتو طی روزهای اخیر آشکار اعلام کرد پیروزی روسیه در اوکراین شکست ناتو قلمداد می شود اکنون کشورهای اروپایی اقدام به تشدید حمایت های نظامی خود از کی یف کرده اند.

کارشناسان، تحلیلگران وحتی بسیاری از مقامات و رهبران سیاسی جهان نسبت به عقب راندن ولادیمیر پوتین در جنگ اوکراین هشدار می دهند که وی می تواند دست به اقدامی مخاطره آمیز زند و حتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز به صراحت گفته بود تهدید اتمی پوتین را باید جدی گرفت.

روسیه پنجم اسفند ۱۴۰۰ و بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به اوکراین حمله برد، کشورهای اروپایی از جمله آمریکا تاکنون برای خاموش کردن آتش این جنگ حاضر به دنبال کردن مسیر سیاسی نبوده و با حمایت و تقویت نظامی از کی یف، آتش این جنگ را همچنان روشن نگاه داشته اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس