انتقاد مارین لوپن از اظهارات بورل درباره نابود کردن ارتش روسیه

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون واکنش به استفاده احتمالی از سلاح هسته ای در اوکراین با انتقاد «مارین لوپن» رهبر جناح راست افراطی فرانسه مواجه شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، رئیس فراکسیون «اجتماع ملی» در پارلمان فرانسه از اظهارات جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره واکنش کشورهای غربی به استفاده احتمالی از سلاح هسته ای در اوکراین انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، مارین لوپن گفت: ما باید دیپلماسی را حفظ کنیم چرا که اظهارات بوریل نشان می دهد که اگر تصمیماتی به نیابت از ما گرفته شود فرانسه عملاً به نزاع کشیده خواهد شد.

لوپن همچنین افزود که اظهارات بورل نشان می دهد که هدف وی پایان بحران و جستجوی راهکار برای حل و فصل مسالمت آمیز در سراسر اوکراین نیست.

رهبر جناح راست افراطی فرانسه در عین حال به مقامات فرانسه هشدار داد که درباره اظهارات خود هوشیار باشند تا فرانسه وارد نزاع نشود.

گفتنی است که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه پیشتر ادعا کرده بود که حمله اتمی روسیه به اوکراین با پاسخ قدرتمند از سوی غرب مواجه و ارتش مسکو نابود خواهد شد!

در همین حال، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی و رئیس جمهور سابق روسیه در سخنانی اعلام کرد که سخنان اخیر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ناشی از «پارانویا» (اضطراب یا ترس ناشی از توهمِ سوء رفتار دیگران نسبت به خود) به شمار می آید.

رئیس جمهور سابق روسیه در این خصوص گفت که سخنان «بورل» نشان می دهد که کشورهای غربی آمادگی ارائه حمایت همه جانبه از اوکراین را نداشته، جهان را تا آستانه یک آخرالزمان اتمی پیش می برند.

وی در ادامه اضافه کرد که ادعاهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص احتمال استفاده مسکو از حمله هسته ای به اوکراین، چیزی جز «پارانویا» نیست.

معاون شورای امنیت ملی روسیه با رد تهدید هشدارآمیز جوزف بورل درباره نابودی ارتش مسکو اضافه کرد: بیایید پارانویای حمله اتمی روسیه را به وجدان او بسپاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    از اینکه در انتخابات شکست خورده ، هنوز میسوزه
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    همینها باعث شدن ،پوتین توهم پیروزی فوری بر اروپا بهش دست بده و همه توی دردسر بیوفتن
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    یکی بگه اول خودت کلمه افراطی رو از حزبت بردار بعد این نطرها رو بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس