کد خبر 1426691
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
بایدن: طرح تراس درباره کاهش مالیات «اشتباه» بود

رئیس جمهور آمریکا طرح پیشنهادی و جنجالی نخست وزیر انگلیس درباره کاهش مالیات را «اشتباه» خواند.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که طرح جنجالی لیز تراس، نخست وزیر انگلیس درباره کاهش مالیات، «اشتباه بوده اما تصمیم‌گیری و قضاوت آن برعهده انگلیس است.»

بایدن درباره این طرح گفت: من تنها کسی نبودم که فکر می‌کرد این طرح اشتباه است. با این سیاست مخالفم اما قضاوت درباره آن برعهده انگلستان است.

وی در واکنش به اینکه آیا از تقویت دلار آمریکا نگرانی دارد یا خیر نیز افزود: اقتصاد ما به شدت قوی است، منظورم اقتصاد داخلی است. تورم جهانی بوده و در کشورهایی غیر از آمریکا، وخیم‌تر است. مشکل، فقدان رشد اقتصادی و سیاست‌گذاری صحیح در کشورهای دیگر است نه آمریکا.

کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی انگلیس روز جمعه و پس از آنکه طرح کاهش مالیاتی وی برای افراد با درآمد بالا، با واکنش منفی بازار و البته مردم انگلیس مواجه شد، از سمت خود استعفا کرد؛ هرچند گزارش‌های اولیه از برکناری وی از سوی لیز تراس حکایت داشت. پس از استعفای کوارتنگ تنها سه هفته پس از انتصاب، جرمی هانت جانشین وی شد.

بر اساس گزارش گاردین، اعضای ارشد حزب محافظه‌کار فردا (دوشنبه) نشستی را با حضور حامیان اصلی ریشی سوناک، رقیب لیز تراس در انتخابات نخست وزیری انگلیس برگزار و درباره آینده تراس بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

تراس هفته گذشته و در بحبوحه انتقادها از طرح جدید دولت انگلیس، با هدف حمایت از کسب و کارها، وعده کاهش بدهی دولت را داد. پس از اطلاعیه دولت انگلیس، اوراق قرضه پنج ساله دولت انگلیس به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسید و در نتیجه آن، تقاضا برای اوراق بدهی به شدت کاهش یافت و در نتیجه، ارزش پوند استرلینگ برابر دلار به پایین‌ترین سطح (هر پوند معادل ۱.۰۵۴ دلار) رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس