کد خبر 1426530
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
طرح سرکوب معترضان از سوی وزارت کشور و پلیس انگلیس

وزیر کشور انگلیس از برنامه‌های خود در سرکوب گسترده معترضان از جمله فعالان محیط زیست خبر داده است.

به گزارش مشرق، وزیر کشور انگلیس از برنامه‌های خود برای سرکوب گسترده انواع اعتراضات از جمله سرکوب  فعالان محیط زیست خبر داده است.

روزنامه «ایندیپندنت» روز شنبه نوشت که «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس به تازگی  گفته که به پلیس اختیارات جدیدی خواهد داد تا رویکردی «پیشگیرانه‌تر» در قبال برخی اعتراض‌ها اتخاذ کند.

این در حالی است که فعالان محیط زیست تظاهرات مختلفی را در ماه‌های اخیر برگزار کرده‌اند که باعث اختلال در رفت و آمد و تردد در لندن شده است.

براورمن در نشست محافظه‌کاران گفته بود که نباید اموال عمومی تخریب شوند. وی  در آن نشست گفته بود: «مقابل معترضانی که تلاش می‌کنند مردم انگلیس را به قربانی بگیرند، تسلیم نمی‌شوم. جلوگیری از رسیدن خدمات امدادی به کسانی که شدیداً به آنها نیاز دارند، غیرقابل دفاع و به طرز وحشتناکی خودخواهانه است و به هیچ وجه به نفع عموم نیست. این اختلال جدی و خطرناک، چه رسد به خرابکاری، آزادی بیان و حقوق بشر نیست. باید متوقف شود.»

طرح سرکوب معترضان از سوی وزارت کشور و پلیس انگلیس

بر اساس آمار وزارت کشور، بیش از ۳۵۰ معترض از آغاز ماه اکتبر در لندن دستگیر شده‌اند.

وزیر کشور انگلیس گفته که قانون پیشنهادی جرم جدید برای اختلال در فعالیت  زیرساخت‌ها مانند پالایشگاه‌های نفت، فرودگاه‌ها، راه‌آهن‌ها و چاپخانه‌ها ایجاد می‌کند.

چندی قبل پلیس انگلیس اعلام کرد که عملیات پاسخ به اعتراضات  فعالان محیط زیستی در لندن بیش از ۱۸ میلیون پوند خرج روی دست مالیات دهندگان گذاشته است.

اوائل ماه جاری میلادی نیز  هزاران نفر در لندن و سایر شهرهای انگلیس در اعتراض به هزینه بالای زندگی تظاهرات برگزار کردند و قبوض انرژی را به آتش کشیدند.   مردم با حمل پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آییم» و همچنین شعارهایی علیه حزب حاکم محافظه‌کار روی آن‌ها وجود داشت، به اعتراض پرداختند.

کارزار «پرداخت نکن بریتانیا» که این اعتراضات را سازماندهی کرد گفت می‌خواهد دولت را برای کاهش قبوض انرژی به مقدار قابل پرداخت با متقاعد کردن یک میلیون نفر به عدم پرداخت قبوض، تحت فشار قرار دهد. یک سخنگوی این کارزار گفت: «میلیون‌ها نفر از ما از پس هزینه‌ها برنمی‌آییم و زمانی که هوا سرد شود، یخ خواهیم زد.»

طرح سرکوب معترضان از سوی وزارت کشور و پلیس انگلیس

پیش‌تر، رسانه‌ها از آشفتگی دولت جدید انگلیس برای حل مشکلات اقتصادی و دشواری زندگی میلیون‌ها انگلیسی در ماه‌های آتی خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی» چهارشنبه در این زمینه نوشت  انگلیس که قبلاً با فهرستی از چالش‌ها روبرو بوده، اما راه حل پیشنهادی تراس نیز اقتصاد این کشور را به سمت هرج و مرج سوق داده و عواقب طولانی مدت بسیاری از انگلیسی‌ها را تهدید می‌کند.

طرح ۴۸ میلیارد دلاری دولت محافظه‌کار لیز تراس برای کاهش مالیات به‌ویژه برای پردرآمدترین افراد کشور شوک شدیدی را در بازارهای مالی ایجاد کرده، باعث سقوط شدید پوند شده و آینده سیاسی نخست‌وزیر جدید انگلیس را در هاله ابهام قرار داده است.

طرح سرکوب معترضان از سوی وزارت کشور و پلیس انگلیس

اخیرا نیز  رفتار ماموران پلیس با یک زن معترض در «پل واترلو» خبرساز شده است. فیلمی از لحظه دستگیری یک زن معترض در پل واترلو در انگلیس منتشر شده که واکنش‌‎های بسیاری را در شبکه‌های مجازی به دنبال داشته و «وایرال» شده است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، یک خانم انگلیسی به همراهی تعدادی دیگر از معترضان در جریان تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های دولت این کشور روی پل واترلو بود که این تجمع با واکنش تند نیروهای پلیس مواجه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 1
    الان دوران خوشی شما جماعت روباه صفته زمستان در راهه دیدن چهره های یخ زده شما دیدنی.
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 1
      فقط منتظرم قیافه کیمیا رو ببینم که تو گرمای داغ تابستان به هنگام قطع برق گسترده در المان و نبود کولر ، ادای خوشبختها رو در می اورد و میگفت عاشق گرمام و از سرما متنفر، می خوام ببینم توی زمستون که گاز نیست چه می خواد بگه تا ادای خوشبخت ها رو دربیاره
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 1
    اگراین عکس متعلق به پلیس ایران بودسلبریتیها24ساعته لایوضددین تاتمدن اوراسیامیذاشتن
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    آقا بیچاره ها گناه دارند آخه چه کاریه
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    اینتر نشنال وبی بی سی نظری ندارن تحلیلی تبلیغ تخریبی کشته سازی اونجا که هم میزنند هم حجاب درعربستان وانگلیس ازاده اگرنقدی دارند ومقایسه خوشحال میشیم بشنویم
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    البته از نظر خودشون اینا اغتشاشگر هستند نه معترض
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      اصلاخبرنمیزنن ازصبح تاشب تو اون بلانسبت سگ دونی مصی وهم پالگی هاش ومرتدازنظرهردین واخلاق دوستی درغ وفحش وفضیحت مگن تاشب
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      خوب پس دیگه اون دهن گشادشونو ببندن و برای ما روضهٔ حقوق بشر و آزادی و اینا نخونن!!!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    آقایون پس چرا ساکت نشستین؟؟! خوب شما هم کمپین راه بندازین، به مخالفانشون تریبون و پول و پناهندگی بدین و اغتشاش درست کنین!!!
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      احسنت ، باید همین کارو کرد تا عقب نشینی کنن!!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    جالب بود
  • رضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    برا خودتون بده برا ایران خوبه کریمی ... برا اینا هم نظر بده
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    با غارت دنیا،وضع اقتصادیشون 10برابر مردم دنیا بیشتره-اعتراض هم میکنند،پلیس هم سواریشون هم میده دردنیا هم نفاق به پا میکنند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    ما هم باید خودمون رو به سلاح رسانه های قوی مجهز کنیم وروشنگری کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس