صربستان

تیم ملی صربستان پس از فروپاشی یوگوسلاوی سال‌ها از قدرت فاصله داشت. عقاب‌ها می‌خواهند در جام جهانی ۲۰۲۲ بدرخشند و قدرت و شکوه سابق خود را به دست آورند.

سرویس ورزش مشرق _ پیش از فروپاشی یوگوسلاوی، صربستان جزئی از کشور یوگسلاوی بود. ولی از سال ۱۹۹۱ و فروپاشی این کشور، صربستان ابتدا به صربستان و مونته نگرو و سپس به صربستان تغییر نام داد. این تیم جانشین رسمی تیم یوگسلاوی سابق است و دستاوردهای بسیار خوبی در دهه ۹۰ میلادی داشته است. خانه ستاره سرخ بلگراد و ورزشگاه راجکو میتیچ، زمین‌های اصلی بازی این تیم‌ بشمار می‌روند.

* تاریخچه حضور صربستان در جام جهانی

پیش از فروپاشی یوگوسلاوی، این تیم از ۱۴ دوره جام جهانی در ۸ دوره حضور داشته و دو بار هم به مقام چهارمی مسابقات رسیده است. از دهه ۹۰ به بعد و تجزیه این کشور قدرت فوتبال آن ها هم از بین رفت و کروات ها سهمی بزرگ از فوتبال این کشور را صاحب شدند و خود یوگوسلاوی یا صربستان آن ابهت و قدرت سابق را دیگر به دست نیاورد و از سال ۱۹۹۸ تا کنون ۵ بار به جام جهانی صعود کرده و بیشتر از مرحله گروهی پیش نرفته است.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس

* نحوه صعود صربستان به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی صربستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A بالاتر از تیم‌های پرتغال، ایرلند، آذربایجان و لوکزامبورگ قرار گرفت و به طور مستقیم راهی جلم جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس
گروه صربستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اروپا

* حریفان تکراری صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ در کنار تیم‌های برزیل، سوئیس و کامرون در گروه G جام جهانی قطر قرار گرفته است. پیش از این صریستان در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم‌های برزیل و سوئیس همگروهی را تجربه کرده است و با این حریفان آشنایی کامل دارد.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس
گروه صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه دیدارهای صربستان با رقبایش در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی صربستان از بین رقبایش در جام جهانی ۲۰۲۲ فقط توانسته از سد کامرون عبور کند. صربستان در یک دیدار دوستانه در سال ۲۰۱۰ موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد این حریف قدرتمند آفریقایی عبور کند.

عقاب‌ها دو دیدار نیز با تیم ملی برزیل داشتند که هر دو بازی را با شکست پشت سر گذاشتند. یکی از این دو دیدار در جام جهانی ۲۰۱۸ اتفاق افتاده که این بازی با نتیجه ۲ بر ۰ به سود برزیل به اتمام رسید.

نکته قابل توجه درباره تقابل صربستان با رقبایش، بازی نکردن صربستان با تیم ملی سوئیس در اروپا است. صربستان پس از فروپاشی یوگوسلاوی فقط یک بار با تیم ملی سوئیس در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی کرده است که در نهایت این بازی را با نتیجه ۲ بر ۱ واگذار کرده است.  

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس

* تقابل‌های یوگوسلاوی با رقیبان صربستان

اما این تیم در قالب تیم ملی یوگوسلاوی با تیم برزیل ۱۷ دیدار برگزار کرده است که ۲ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است. ۷ بازی این تیم با تساوی به پایان رسیده و در ۸ دیدار نیز برزیل فاتح بازی بوده است.

همچنین یوگوسلاوی ۱۳ بازی با سوئیس انجام داده که ۶ برد، ۵ تساوی و ۲ شکست حاصل تلاش‌های آنها مقابل صلیب‌های سرخ بوده است. لازم به ذکر است که یوگوسلاوی هیچگاه با تیم ملی کامرون مسابقه‌ای برگزار نکرده است.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس

* ستارگان صربستان در جام جهانی ۲۰۲۲

یوگوسلاوها ستارگان بزرگی در تاریخ فوتبال خود داشته اند که استویکوویچ، میهایلوویچ، میرکوویچ، نمانیا ویدیچ، میاتوویچ، میلوشویچ، ماتیا کژمان و ... از این دسته هستند و در ادوار مختلف در تیم ملی یوگوسلاوی و صربستان درخشیده اند. تیم ملی صربستان چندین ستارگان بزرگ در ترکیب خود دارد ولی چیزی که آنها را از سایر رقبا متمایز می‌کند، نظم و انسجام تیمی عقاب‌ها است. از جمله ستارگانی صربستان که می‌توان به آنها اشاره کرد، میلینکوویچ (فیورنتینا) ، کاستیچ (یوونتوس) ، میلینکوویچ ساویچ (لاتزیو) ، تادیچ (آژاکس) و ولاهوویچ (یوونتوس) است. بی شک درخشان ترین نام در میان این اسامی، دوشان ولاهوویچ است. این مهاجم ۲۲ ساله پس از سه فصل فوق‌العاده در فیورونتینا، مالکان یوونتوس را مجاب کرد تا او را بخرند. ولاهوویچ با وجود عملکرد ضعیف یوونتوس، عالی ظاهر شد و این فصل هم در بین مدعیان آقای گلی سری آ قرار داد. بسیاری از هواداران معتقدند که صربستان می‌تواند با عملکرد خوب ولاهوویچ از گروه خود صعود کند.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس

* پیش‌بینی از عملکرد صربستان در جام جهانی

عقاب‌ها برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی کار دشواری در پیش دارند. آنها نمی‌خواهند در یک گروه تکراری باز هم اتفاقات جام جهانی ۲۰۱۸ رقم بخورد. به نظر می‌رسد که جنگ اصلی صعود بین دو تیم صربستان و سوئیس باشد. برزیل  به عنوان مدعی شماره یک، صعود خود را به مرحله حذفی جام جهانی قطعی می‌داند. سوئیس و صربستان دو مدعی دیگر صعود هستند و نمی توان گفت که بین این دو تیم کدام یک شانس بیشتیری برای راهیابی به مرحله حذفی دارد.

عقاب‌ها به دنبال بازگشت به قدرت/ صرب‌ها انتقام جام جهانی ۲۰۱۸ را خواهند گرفت؟ +عکس

صربستان در صورت صعود به عنوان تیم دوم باید با تیم اول گروه H که احتمال پرتغال باشد، بازی کند. پیش از این دو تیم در مقدماتی جام جهانی با هم همگروه بودند و از هم شناخت خوبی دارند.

برنامه دیدارهای صربستان در جام جهانی

پنجشنبه ۳ آذر: صربستان – برزیل ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: صربستان – کامرون ساعت ۱۳:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: صربستان – سوئیس ساعت ۲۲:۳۰


تیم ملی صربستان در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۲۱

رنکینگ در یوفا: ۱۳

حضور در جام جهانی: ۱۳ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: مقام چهارم (۱۹۳۰)

لقب: عقاب ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 7
    تلاش شما برای انحراف افکار جامعه به سمت جام جهانی و اخبار فوتبال کاملا تابلو است
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      چرند نگو عمو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس