حمله تروریستی به پادگان آموزشی روسیه در بلگورود؛ کشته ومجروح شدن 25 نفر

منابع خبری از تیراندازی در مرکز آموزش نظامی روسیه در «بلگورود» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری شبانگاه شنبه از تیراندازی در مرکز آموزش نظامی روسیه در «بلگورود» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، در محل پادگان آموزشی  در «بلگورود» حین  آموزش داوطلبان حضور در ارتش روسیه، تروریست‌ها به سمت پرسنل این یگان آموزشی شلیک کردند. منطقه بلگورود در روسیه، مجاور منطقه «لوهانسک» و همچنین مناطق «خارکیف» و «سومی» در اوکراین است.

بر اثر این حمله تروریستی ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر مجروح شدند  که تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند. گزارش‌ها حاکیست که شماری از نیروهای مهاجم در این حمله با شلیک نظامیان روس کشته شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در پادگان آموزشی در بلگورود، دو شهروند یکی از کشورهای مشترک‌المنافع عملیات تروریستی انجام دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که دو تروریست در این حادثه کشته شدند و نیروهای امنیتی اینک در این مکان حضور دارند.

این وزارتخانه اعلام کرده که قربانیان حمله تروریستی در زمین تمرین در نزدیکی بلگورود، داوطلبانی از منطقه «بریانسک» هستند. بر اساس گزارش‌ها، دو شهروند جمهوری آسیای میانه (احتمالاً تاجیکستان) با سلاح‌های خودکار که در زباله‌های اطراف محل درگیری دفن کرده بودند، شروع به تیراندازی کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

پوتین در این سخنرانی ضمن اعلام بسیج نظامی محدود، گفت فقط شهروندانی که دوره‌های آموزش‌های پایه نظامی را گذرانده‌اند به حضور اجباری در ارتش فراخوانده می‌شوند و سپس آموزش‌های بیشتری می‌بینند.

 وی با بیان اینکه فرایند بسیج نظامی و فراخوانی شهروندان به ارتش از همین امروز شروع می‌شود، اعلام کرد که سخنرانی او در مورد حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده خود خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به سیاست تهاجمی بخشی از نخبگان غربی که با تمام توان برای حفظ هژمونی خود تلاش می‌کنند، توضیح داد: «غرب در تلاش است تا مراکز توسعه مستقل را سرکوب کرده تا کشور ما را ویران کند.»

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است، اظهار داشت: «آنها مستقیماً می‌گویند که در سال ۱۹۹۱ توانستند اتحاد جماهیر شوروی را از بین ببرند و اکنون زمان روسیه است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    زرشک ، روسیه هم گیر افتاد
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    چیزی که عوض داره ،گله ندارهد
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 1
    روسیه باد کاشته طوفان درو میکنه
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    حمله به پادگان رو می گن شبیخون یا عملیات ضربت. کاربرد تروریسم در حمله به پادگان کشور در حال جنگ بی معنیه
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      بله
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 1
      افرادی که این عملیات رو انجام دادن اگر از لباس ارتش اکراین استفاده کرده باشن میشه گفت که بله این یک شبیخون بوده ولی وقتی از اتباع کشوری دیگر و با استفاده از لباس ارتش روسیه برای حمله استفاده کرده باشن این در واقع یک عملیات تروریستی محسوب خواهد شد
    • میم DE ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      افسر روس در پاسخ سربازان مسلمان که گفته بودن این جنگ به ما مربوط نمیشه به مقدسات توهین کرده و جواب خودش و اطرافیانش رو اون دو شهروند تاجیک این طور دادن. با این حساب ان شاءا... جاشون بهشت باشه.(این موضوع رو تو سایتهای معتبر روسی تحت عنوان نتیجه تحقیقات در این خصوص خوندم و از خودم در نمیارم. اینم بگم به نقل از پدر یکی شون پسرش در مسیر محل کار «بازداشت» شده و به زور یا با وعده به کمپ «داوطلبان» منتقل شده.)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس