تظاهرات گسترده مردم اسپانیا علیه دولت؛ «سانچز» خائن است

هزاران نفر از مردم «مادرید» پایتخت اسپانیا علیه دولت چپ‌گرای «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم «مادرید» پایتخت اسپانیا روز شنبه علیه دولت چپ‌گرای «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» تظاهرکنندگان پرچم‌های قرمز و زرد اسپانیا را به اهتزاز درآوردند و خواستار استعفای سانچز شدند. برخی نیز تابلوهایی با عکسی از نخست وزیر در دست داشتند که او را «خائن» خطاب می کرد.

سازمان دهندگان این تظاهرات گفتند که حدود ۷۰۰۰۰۰ نفر در این تظاهرات که توسط ده‌ها گروه مدنی با گرایش راست برگزار و توسط احزاب محافظه کار از جمله حزب محافظه کار اصلی اپوزیسیون مردمی حمایت شد، شرکت کرده بودند.

مردم اسپانیا به برخی قوانین جدید این کشور از جمله ضد و نقیض در جرایم جنسی و لغو روندی قضایی علیه جدایی طلبان معترض هستند. «سانتیاگو آباسکال» رهبر گروه معترض «وکس» در این تظاهرات گفت که دولت سانچز، بدترین دولت در تاریخ اسپانیاست.

دولت سانچز که اکثریت پارلمان را در اختیار ندارد، از زمان تشکیل مجبور به مذاکره با جدایی طلبان باسک و کاتالونیا برای تصویب لوایح شده و این خشم بسیاری از جناح راست را برانگیخته است.

تظاهرات گسترده مردم اسپانیا علیه دولت؛ «سانچز» خائن است

این در حایل است که ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت اسپانیا یکشنبه گذشته در شهر «مادرید» در اعتراض به وضع نامطلوب نظام بهداشت عمومی علیه دولت محافظه کار این کشور تظاهرات کردند.

دولت منطقه‌ای مادرید، به رهبری «ایزابل آیوسو» در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از معترضان با پوشیدن کت‌های سفید و کوبیدن بر طبل، شعار می‌دادند: «قطع خدمات بهداشت عمومی جنایت است.»

معترضان می‌گویند که دولت منطقه‌ای خدمات بهداشت عمومی را برچیده و از ارائه دهندگان بخش خصوصی حمایت می‌کند. در ماه نوامبر گذشته نیز ده‌ها هزار نفر در مادرید در حمایت از کارکنان بخش بهداشتی راهپیمایی کردند و خواستار شرایط کاری بهتر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس