نویسندگان به فکر انتشار سریع کارهای خود نباشند

مولف «گنج واقعی» گفت: نویسندگان به فکر انتشار سریع کارهای خود نباشند و صرفاً با مطالعه و تمرکز در کتاب‌های مختلف سعی کنند دایره لغات و فهم خود را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب تازه افسانه موسوی گرمارودی با عنوان «گنج واقعی» از نشر مهرک برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

این مراسم با حضور افسانه موسوی گرمارودی نویسنده کتاب، علیرضا زندوکیلی، مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، محمد حمزه زاده کارشناس و نویسنده کتاب حوزه کودک و نوجوان، علی اکبر شیروانی مدیر انتشارات سوره مهر، سمانه حسینی مدیر مهرک برگزار شد.

علیرضا زندوکیلی مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه حوزه کودک و نوجوان از حوزه‌های مغفول واقع شده در فضای ادبی کشور ماست، گفت: این وظیفه ما است که در ایام بخصوص خوب کارکنیم، خوب روشنگری کنیم تا دستمان در مقابل نسل جدید پر باشد. ما باید بتوانیم خوب روایت کنیم و روایتگر خوبی باشیم.

وی ادامه داد: نهاد کتاب خانه‌های عمومی کشور مثل دیگر نهادی پیشگام در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت آگاهی بخشی داشته باشد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، خبر از افتتاح یک نهاد تخصصی برای کودکان و نوجوانان به اسم کتابخانه هدهد سفید داد و اظهار امیدواری کرد که این دست کارها در سطح کشور افزایش پیدا کند.

«گنج واقعی» نخستین کتابی است که حاصل دسترنج تیم مهرک است

در ادامه برنامه سمانه حسینی مدیر مهرک صحبت‌هایی را در خصوص شکل گیری این اثر مطرح کرد.

وی افزود: بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر سالهاست که در حال فعالیت و انتشار کتاب در این حوزه است اما کتاب گنج واقعی اولین کتابی است که حاصل دسترنج و زحمت این تیم جدید یعنی مهرک است که طی یک سال گذشته مشغول به فعالیت است.

حسینی همچنین از اینکه این کتاب در کتابخانه مرکزی پارک شهر در حال رونمایی است اظهار خشنودی و خوشحالی کرد. و از کودکان حاضر در جمع خواست تا نظرات خود درباره این کتاب با انتشارات در میان بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که مهرک چه میزان کتاب کودک دارد و کودکان چگونه می‌توانند این کتاب‌ها را تهیه کنند پاسخ داد: انتشارات سوره مهر دارای ۷۹۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان است که شامل قصه، شعر، داستان کوتاه و کار پژوهشی است و کودکان می‌توانند با رجوع به فروشگاه‌های کتاب سوره مهر این کتاب‌ها را تهیه کنند.

مهم‌ترین کار نویسنده خواندن کتاب است

افسانه موسوی گرمارودی نویسنده کتاب گنج واقعی سخنران بعدی برنامه بود.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران کودکی خود و علاقه اش به انباشت و نگهداری یادگاری‌های کودکی گفت: شاید خاطرات فانی باشند اما در ذهن‌ها باقی خواهند ماند و این کار نویسندگان است که این کار را انجام دهند.

نویسنده کتاب «گنج واقعی»، به نویسندگان تازه کار و علاقه‌مند به این حوزه گفت: نویسندگان به فکر انتشار سریع کارهای خود نباشند و صرفاً با مطالعه و تمرکز در کتاب‌های مختلف سعی کنند دایره لغات و فهم خود را افزایش دهند که مهمترین کار آنها خواندن و خواندن کتاب است.

محمد حمزه نویسنده و کارشناس در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هم سخنان خود را با بیان این روایت که روانشناسان عرصه ذهن را به بخش خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌کنند شروع کرد و گفت: بخش عمده فعالیت ذهنی و عملی ناشی از بخش ناخوداگاه ماست و ناخوداگاه برآمده از قصه‌ها روایت‌هایی کودکی ماست.

وی افزود: بخش باورمندی که از قصه‌ها و داستان‌های کودکی ما تغذیه می‌کند به همین جهت این قصه‌ها و روایت‌ها از اهمیت بالایی در زندگی ما برخوردار هستند و نویسندگان این حوزه هم از مسئولیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس