کد خبر 1426272
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
اتفاق ناامید کننده برای لژیونر پرسپولیسی/ خداحافظی قطعی با جام جهانی قطر

علی علیپور بعد از دو فصل بازی در ترکیب ماریتیمو، در نقل و انتقالات تابستانی راهی ژیل‌ویسنته شد تا حضور در دومین باشگاه پرتغالی را تجربه کند.

به گزارش مشرق، مهاجم ۲۶ ساله و آقای گل سابق لیگ ایران امیدوار بود در ژیل‌ویسنته بدرخشد و در سال جام جهانی بتواند در لیست بازیکنان تیم ملی قرار بگیرد. اتفاقی که هرگز رخ نداد و حالا می‌بینیم که علی علیپور آسیب دیده و جایی در فهرست ژیل‌ویسنته ندارد. بنابراین از حالا می‌توانیم علیپور را لژیونری معرفی کنیم که شانسی برای حضور در جام جهانی قطر نخواهد داشت.

 ۹ گل در ۶۰ بازی

بعد از درخشش با پیراهن پرسپولیس، علی علیپور ابتدای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به پرتغال سفر کرد تا با ماریتیمو قرارداد همکاری امضا کند. او دو فصل در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و روی هم ۶۰ بازی برای این تیم در لیگ پرتغال انجام داد. فصل نخست در ۲۶ دیدار ۲ گل زد اما فصل دوم توانست بازی‌های بیشتری انجام بدهد. او فصل قبل ۳۴ بار در ترکیب ماریتیمو حاضر شد و توانست ۷ بار دروازه رقبا را باز کند. آماری که باعث شد مسئولان ژیل‌ویسنته او را جذب کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی قبل از جام جهانی

 یک اسپانیایی، سد راه

انتخاب ژیل‌ویسنته برای ادامه دوران بازیگری، انتخاب هوشمندانه‌ای از سوی علی علیپور نبود. بخصوص که این باشگاه فران ناوارو، مهاجم سابق لوکرن بلژیک و والنسیا اسپانیا را در ترکیب خود حفظ کرده و مشخص بود که از او به‌عنوان مهاجم اول خود سود خواهد برد. ناوارو فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱
۱۶ گل برای ژیل‌ویسنته زد و این فصل هم ۵ بار دروازه رقبا را باز کرده است. بنابراین او سد راهی است برای علیپور که به امید بازی در ترکیب اصلی راهی ژیل‌ویسنته شد.
 
۹۶ دقیقه و یک گل
سه امتیازی

علی علیپور اما در بازی نخست ژیل‌ویسنته مقابل پاکوس د فریرا وقتی وارد زمین شد، توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند. یک گل سه امتیازی در حضور کوتاه‌مدت مهاجم ایرانی. پیش‌بینی می‌شد کادرفنی ژیل‌ویسنته که در مقدماتی لیگ اروپا هم حضور داشت، از علیپور بیشتر استفاده کند اما چنین اتفاقی رخ نداد و مهاجم سابق پرسپولیس تا اینجای فصل تنها ۴ بار در ترکیب تیمش قرار گرفته و روی هم ۹۶ دقیقه در زمین حضور داشته است.
 
۵ بازی دور از ترکیب
آخرین بار علی علیپور را در جریان تساوی ۲ بر ۲ ژیل‌ویسنته مقابل ویزلا در ترکیب تیمش دیدیم. از آن بازی به بعد، علیپور که آسیب دیده، هرگز در ترکیب ژیل‌ویسنته حضور نداشته و ۵ دیدار این تیم را از دست داده است. ژیل‌ویسنته در این مدت مقابل پورتو، ماریتیمو، ریوآوه، اسپورتینگ‌ لیسبون و استوریل به میدان رفته و یک پیروزی، یک تساوی و سه شکست در کارنامه‌اش ثبت شده. آماری نه چندان ویژه برای تیمی که با کسب ۹ امتیاز از ۹ بازی در رده چهاردهم جدول ایستاده است.
 
خداحافظ جام جهانی

علیپور آخرین بار ۸ شهریور بازی کرده و از آن به بعد و به‌دلیل مصدومیت جایی در لیست ژیل‌ویسنته نداشته است. با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش در اردوی اتریش تقریباً لیست بازیکنان حاضر در جام جهانی را نهایی کرده، علیپور قطعاً حضور در این تورنمنت مهم را از دست داده و جایی در تفکرات مرد پرتغالی نخواهد داشت. او که در زمان مربیگری دراگان اسکوچیچ یکی، دو مرتبه به اردو دعوت شد، در ۲۶ سالگی باید دور بازی در جام جهانی را خط بکشد و این مسابقات را از تلویزیون تماشا کند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس