از امروز ورزشکاران پر امید کاروان ایران در المپیک رقابت خود را آغاز خواهند کرد تا نام ایران هم پس از یک هفته از آغاز رقابت ها در جدول توزیع مدال ها ثبت شود. کیانوش رستمی پر امید ترین ورزشکار ایران در رقابت های فردا برای کسب مدال طلا به شمار می رود.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، در ششمین روز المپیک، کاروان ایران تنها یک نماینده داشت و سولماز عباسی در نیمه نهایی گروه C در گروه خود ششم شد.

سولماز عباسی نماینده کشورمان که در گروه C با نمایندگان آرژانتین، مکزیک، برزیل، ایرلند و تایلند همگروه بود با زمان 8 دقیقه و 30 ثانیه و 74 صدم ثانیه در گروه خود آخر شد و به فینال D راه یافت. وی در این مرحله باید برای کسب مقام نوزدهم تا بیست‌وچهارم تلاش کند.
در این گروه نماینده ایرلند اول شد و نمایندگان برزیل و تایلند دوم و سوم شدند.



روز گذشته نیز محسن شادی در گروه خود آخر شده بود و باید فردا در فینال D رقابت کند.

***************

برنامه ورزشکاران‌ ایران در هفتمین روز المپيك ( جمعه 91/5/13 )

روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان: محسن شادی (ساعت 13)

پرتاب وزنه : امین نیک فر (ساعت 13:30)

پرتاب چکش: کاوه موسوی (ساعت 14:50)

پرش طول: محمد ارزنده (ساعت 23:20)

وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم: کیانوش رستمی

وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم: سهراب مرادی

- رقابت‌های وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم از ساعت 22:30 آغاز می‎شود.

مرحله نهایی رقابت‏های دوومیدانی در بخش پرش طول و پرتاب چکش به ترتیب شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. در صورتی که محمد ارزنده و کاوه موسوی فینالست شوند، رقابت‏های خود را در این دو روز پیگیری خواهند کرد.

*******************

خبرهای حاشیه ای روز ششم المپیک:

**فدراسیون جهانی بوکس داور آلمانی مبارزه علی مظاهری و بوکسور آذربایجانی را پنج روز محروم کرد.
 به گزارش مشرق، پس از قضاوت غیرمنصفانه فرانک شارماخ آلمانی در مبارزه بوکس علی مظاهری و آقاجان آبی اف از آذربایجان، بوکسور ایرانی به دلیل اعتراض به داور آلمانی رینگ را ترک کرد اما با دست دادن به مربیان حریف از سالن خارج شد؛ قضاوت پر حرف و حدیث شارماخ در رسانه های مختلف جهان هم سر و صدا کرد و اکثر کاربران سایتهای معتبر هم حق را به مظاهری دادند.

هر چند قضاوت غیرمنصفانه شارماخ غیر قابل انکار نبود اما برخی رسانه ها از احتمال محرومیت مظاهری به دلیل ترک رینگ نوشتند با این حال فدراسیون جهانی بوکس با انتشار بیانیه ای از محرومیت پنج روزه شارماخ خبر داد. در این بیانیه که به مناسبت این محرومیت و همچنین اخراج یکی دیگر از داوران از المپیک صادر شده به نقل از رییس فدراسیون جهانی بوکس آمده است: "من عمیقا از تصمیمهای اتخاذ شده متاسفم. هدف اصلی ما حفظ راستی و انجام مسابقه های منصافانه است. من تمام تلاش ممکن را برای تقویت این مولفه ها به کار خواهم بست."

*************************

**مایکل فلپس با کسب نوزدهمین مدال خود در رقابت‌های شنای المپیک 2012 لندن رکورد کسب بیشترین مدال المپیک را شکست و شمار مدال‌های خود را به عدد 19 رساند.
او همچنین اکنون رکورد کسب بیشترین مدال طلا (15 مدال) را نیز در اختیار دارد. بعد از کسب این موفقیت توسط فلپس، باراک اوباما در صفحه توئیتر فلپس این طور نوشت: تبریک به مایکل فلپس برای شکستن رکورد کسب بیشترین مدال المپیک. مایکل تو باعث شدی کشورت به تو افتخار کند.
فلپس در پاسخ به اوباما نیز این طور نوشت: متشکرم آقای رئیس جمهور!! برای من افتخاری است که برای کشورم آمریکا به میدان بروم و موفقیت کسب کنم.


**************
** تیم والیبال برزیل برابر آمریکا شکست خورد تا آمریکا با 3 برد پیاپی بالاتر از برزیل در صدر گروه B قرار بگیرد.



سایر نتایج والیبال مردان المپیک در روز سوم این رقابتها:



**************
**ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت و تماشای مسابقات جودوی المپیک لندن به انگلستان سفر کرد .

*****************

**شهردار لندن در محله ویکتوریا پارک (منطقه‌ای در مرکز لندن که مسابقات المپیک به طور مستقیم بر روی صفحات بزرگ در آن پخش می شود) خواست با طناب به پایین بپرد و مسیری را به این شکل طی کند. اما ظاهرا وی به اندازه کافی دورخیز نکرده بود و به همین علت پس از طی مسیری  در بین زمین و آسمان گرفتار شد و همه به او خندیدند. شهردار لندن حدود نیم ساعت به این شکل معلق ماند.



شهرداری لندن خاطر نشان کرد به جانسون آسیب نرسیده است. به طور قطع این یکی از احمقانه‌ترین کارهای جانسون در طول بازیهای المپیک بوده است.


********************

**جاییوک سا، وزنه بردار کره جنوبی، حین شرکت دریک مسابقه در ناحیه آرنج دچار آسیب جدی شد و ناچار مسابقات را ترک کرد.
این ورزشکار که در وزن 77 کیلوگرم در مسابقات شرکت می کرد، وزنه 158 کیلوگرمی را با موفقیت بالا برد ولی در مرحله بعد هنگام بلندکردن وزنه 162 کیلوگرمی در قسمت آرنج دچار آسیب شد. پس از آنکه جاییوک سا بر زمین افتاد و از درد فریاد کشید، او را به بیمارستان منتقل کردند.
پزشکان می گویند آرنج او به سمت عقب برگشته و دچار دررفتگی شده است.







******************

**والدین چینی برای حفظ تمرکز دخترشان در رقابت‌‌های شیرجه المپیک لندن سرطان مادر و مرگ مادربزرگ او را مخفی کردند.
  ‌پدر قهرمان شیرجه چین تأیید کرد که دست و پنجه نرم کردن مادر وی با سرطان را از دخترش مخفی کرده است تا تمرکز او را برای حضور در رقابت‌های المپیک بر هم نزند.
وو مینژیا 26 ساله مدال طلای شیرجه موزون سکوی 3 متر را در رقابت‌های شیرجه بانوان المپیک لندن از آن خود کرد تا اولین شیرجه‌روی تاریخ باشد که در 3 المپیک متوالی مدال طلا را به گردن می‌آویزد.
والدین وی برای مطمئن شدن از موفقیت دخترشان سرطان مادرش را که به مدت 8 سال با آن گریبانگیر است، از وی مخفی کردند.
این خانواده همچنین خبر مرگ مادربزرگ این قهرمان چینی را نیز از او مخفی نگه داشتند.
پدر وو اظهار داشت: وی پس از مرگ مادربزرگش با من تماس گرفت، سعی کردم خودم را خونسرد نشان دهم و به او گفتم همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
والدین وو گفتن این دروغ‌ها را برای موفقیت دخترشان ضروری دانستند و پدر وی ادامه داد: هیچ‌گاه در خصوص مشکلات خانوادگی با دخترمان صحبت نمی‌کنیم.

****************

**تیم ملی فوتبال زنان ژاپن پس از اظهارات سرمربی تیمش مبنی بر دوم شدن تعمدی در گروه خود برای ممانعت از سفر به اسکاتلند از محرومیت توسط فیفا گریخت.
تساوی بدون گل ژاپن مقابل آفریقای جنوبی باعث شد تا قهرمان جهان پس از سوئد در مکان دوم گروه خود قرار بگیرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی در انگلیس با برزیل دیدار کند.
نوریو ساساکی، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن، در پاسخ به خبرنگاران گفت: این بازی طوری بود که بازیکنانم بیشتر تلاش کردند توپ را حفظ کنند تا اینکه به حرف فشار بیاورند و صدرنشین گروه خود شوند.
وی ادامه داد: متأسفم که نتوانستیم بازی قابل قبولی ارائه دهیم، اما من مقصر هستم و بازیکنانم هیچ تقصیری ندارند. سفر نکردن به اسکاتلند برای ما بسیار مهم بود.

**********************

**مایکل فلپس برای شانزدهمین بار مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت.
فینال مسابقات شنای 200 متر مختلط انفرادی در حالی برگزار شد که سالن "آکواتیک سنتر" شهر لندن هر 17 هزار و 500 صندلی خود را پر می دید.

مایکل فلپس در فینال 200 متر مختلط انفرادی

مایکل فلپس نابغه شنای جهان با زمان 1 دقیقه و 54 ثانیه و 27 صدم ثانیه اولین مدال طلای انفرادی خود در المپیک لندن تصاحب کرد، رقیب سر سختش یعنی "لاکتی" با 63 صدم ثانیه اختلاف دوم شد و مدال برنز به لاژلو چه از مجارستان رسید.

مایکل فلپس در فینال 200 متر مختلط انفرادی

این بیستمین مدال فلپس در المپیک و شانزدهمین مدال طلای او بود تا در تاریخ المپیک ها جاودانه شود. با این قهرمانی آمریکا در جدول رده بندی مدال ها به چین رسید تا هر دو کشور با 18 طلا پیشتاز باشند.

فلپس در نیمه نهایی 100 متر پروانه هم با زمان 50 ثانیه و 86 صدم ثانیه به عنوان سرگروه راهی فینال شد.

فلپس در لندن یک طلا و دو نقره دیگر هم تا به حال گرفته و باید دید فلپس با چند مدال لندن را ترک می کند.

***********************

** روبن لیماردو روز چهارشنبه بعد ازپیروزی مقابل پیاسكی حریف نروژی خوددررقابتهای انفرادی اپه وكسب مدال طلا ازهوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا تشكركرد و گفت: او به تحقق این رویای من كمك كرد.
ونزوئلا اولین مدال شمشیر بازی كه اولین مدال این كشور در بازیهای المپیك لندن است، را تصاحب كرد. این مدال همچنین دومین مدال طلای این كشور در تاریخ المپیك بعد از 44 سال است.
چاوز نیز در یك كنفرانس خبری تلویزیونی هنگام برقراری تماس تلفنی با لیماردو لبخند زد. چاوز با ابراز خوشحالی از قهرمانی شمشیرباز ونزوئلایی گفت: با كمك نسل طلایی ورزشكاران ما این نتایج بدست آمد.
لیماردو نیز با تشكر از چاوز گفت شما به تحقق رویای من كمك كردید. ما به افزایش تلاشهایمان برای گرفتن مدالهای بیشتر در المپیك ادامه می دهیم.



علا الدین عبدالقاسم از مصر نیز در پایان رقابت های شمشیربازی اسلحه فلوره المپیك،اولین مدال المپیك را در شمشیربازی برای كشورش و قاره آفریقا كسب كرد و تاریخ ساز شد.
دردیدار پایانی این اسلحه، شمشیرباز مصری بانتیجه نزدیك15بر13مقابل حریف چینی شكست خورد و به نقره بسنده كرد.
با توجه به اینكه رنكینگ اول تا 10 دنیا در اسلحه فلوره دراختیار كشورهای اروپایی ایتالیا،لهستان،روسیه وفرانسه است، كسب مدال های المپیك در این اسلحه توسط كشورهای اسیایی وافریقایی و آمریكایی به نوعی شگفتی تلقی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهگانه ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    بازی واقعی المپیک نیست که سمبل یونان فتنه گر باستان بوده ، اگه زمان دفاع مقدس بود می بردمتون اونجا که بازی واقعی رو ببینین
  • علی رضا ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    عشق نزن برادر
  • اکبرآقا ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    به نظر خودتون از بین این عکس ها بهترین عکس رو برای تیتر مطلب انتخاب کردید؟! شائبه ی سوء استفاده از جذابیت های زنانه رو نداره؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس