حذف ناجوانمردانه و ناعادلانه علی مظاهری بوکسور خوب کشورمان با رای ناداوران در دور اول مسابقات بوکس المپیک پایانی بود بر روز کاملا ناموفق کاروان المپیکی ایران؛ روزی که محسن شادی در قایقرانی، علیرضا حقی در دوچرخه سواری و میلاد وزیری در تیراندازی با کمان نتایج ضعیفی بدست آوردند و از صعود به دور بعد باز ماندند.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، در پنجمین روز المپیک، کاروان ایران 4 نماینده داشت که در پایان همه نمایندگان ایران از صعود به مرحله بعدی بازماندند. البته مهمترین اتفاق کاروان المپیک ایران مربوط به حذف علی مظاهری بوکسور خوب کشورمان با رای ناعادلانه داور بود.

هت تریک شادی در مقام ششمی
محسن شادي در مرحله نیمه نهايي  رقابت‌هاي روئينگ انفرادي مردان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 8 دقيقه و 20 ثانيه و 29 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت.
 شادی در مراحل مقدماتی و یک چهارم نهایی مسابقات قایقرانی آب‌های آرام المپیک نیز در گروه خود ششم شده بود.
در اين گروه، ورزشكاراني از موناكو، هند، كرواسي، كره جنوبي و شيلي حضور داشتند كه قايقرانان كرواسي، هند و موناكو در رده‌هاي اول تا سوم قرار گرفتند. شادي در حالي اين ركورد را در نيمه‌ نهايي به ثبت رساند كه در مراحل قبلي ركورد‌هاي بهتري داشت.



به اين ترتيب محسن شادي بايد در مرحله فينال گروه‌ چهارم شركت كند و براي كسب عناوين نوزدهم تا بيست و چهارم به مصاف حريفانش برود.

ساعت 13 فردا هم سولماز عباسی، قایقران کشورمان در روئینگ بانوان در همین مرحله به مصاف حریفان می‌رود.

حذف نماینده مرد تیر و کمان ایران/ میلاد وزیری از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد
ميلاد وزيري با قبول شكست مقابل كماندار مكزيكي از راه‌يابي به مرحله‌ي يك شانزدهم نهايي رقابت‌هاي ريكرو المپيك باز ماند.
كماندار المپيكي ايران كه در مرحله‌ تعيين رنكينگ در رده‌ي سي و نهم قرار گرفته بود، به مصاف كماندار مكزيكي رفت و 7 بر يك تن به شكست داد.
وزيري در دور اول 25 - 25 مقابل ادواردو ولس مساوي كرد تا هر يك از دو كماندار يك امتياز كسب كنند. در دور دوم كماندار مكزيكي بهتر عمل كرد و 28 بر 26 ست را به سود خود به پايان برد.
در ست سوم وزيري دو تير 10 داشت، اما باز حريف او بهتر كار كرد. ست چهارم نيز به سود ولس به پايان رسيد تا وزيري حذف شود.
در این رقابت زهرا دهقان، نماینده زن کشورمان در المپیک وزیری را هدایت می‌کرد.
به این ترتیب پرونده کمانداران ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن با کسب نتایج ضعیف به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تنها كماندار مرد ايران در بازي‌هاي المپيك لندن پس از شكست از حريف مكزيكي خود گفت: از دنياي قهرماني كنار مي‌روم تا اگر يك درصد هم احتمال مي‌دهم اگر ايراد از من باشد، ورزشكاران ديگري بيايند و در بازي‌هاي آسيايي افتخار آفرين شوند.

صحبت های کامل وی را از اینجا بخوانید.

حقي در بين 37 ركابزن سي و ششم شد
عليرضا حقي در رقابت‌های دوچرخه سواری رشته تایم تریل انفرادی المپیک 2012 لندن در ورزشگاه Hampton Court Palace و به مسافت 44 کیلومتر به مصاف حریفانش رفت و به عنوان نفر سوم كارش را آغاز كرد و در پايان با ثبت زمان 57 دقيقه و 41 ثانيه و 44 صدم ثانيه از خط پايان عبور كرد و در نهايت در جايگاه سي و ششم قرار گرفت.



حقی پیش از این در قسمت جاده پس از طی کردن 163 کیلومتر از ادامه رقابت انصراف داده بود. در قسمت جاده زرگری مصدوم و سهرابی نیز به دلیل محدودیت زمانی از حضور در رده‌بندی نهایی بازماند تا به این ترتیب نتایج ضعیفی برای دوچرخه سواری ایران در المپیک 2012 لندن به ثبت برسد.

حذف ناجوانمردانه علی مظاهری از مسابقات بوکس المپیک
علی مظاهری چهارمین نماینده بوکس ایران در سی‌امین دوره بازیهای المپیک در شرایطی برابر حریفی از کوبا با رای ناعادلانه داوران بازنده شد که حاضر به حضور در کنار داوران برای بالا بردن دست حریف کوبایی نشد و با اعتراض رینگ را ترک کرد.

 به گزارش مشرق، رقابتهای بوکس سی امین دوره بازیهای المپیک از ساعت 22 به وقت لندن با مبارزه پرچمدار کاروان ورزش ایران برابر "کومز لاردیوت" در وزن 91 کیلوگرم و در سالن بوکس مجموعه ورزشی اکسل پیگیری شد.

در این مبارزه علی مظاهری راند اول را با قدرت آغاز کرد و با تدبیر موفق شد مبارزه را کنترل کند و با حملات حساب شده با نتیجه 6 بر 4 حریف خود را شکست دهد. اما در راند دوم داوران این مبارزه در اقدامی عجیب دو اخطار پیاپی به وی دادند و بلافاصله اخطاز سوم را نیز دریافت کرد تا به راحتی شکست را بپذیرد.
این حرکت عجیب و ناجوانمردانه داور وسط با اعتراض تماشاگران و خود مظاهری همراه بود. مظاهری در ادامه حاضر نشد داور دست حریفش را بالا ببرد و پس از این که با مربیان حریف دست داد، رینگ مسابقه را ترک کرد.

برنامه ورزشکاران‌ ایران در ششمین روز المپيك ( پنجشنبه 91/5/12 )

قایقران تیم ملی بانوان ایران تنها نماینده ایران در روز ششم مسابقات است.
سولماز عباسی، روئینگی تیم ملی ایران که در مرحله یک‌چهارم نهایی با زمان 8 دقیقه و 27 ثانیه و 28 صدم ثانیه با قرار گرفتن در جایگاه آخر شانس کسب مدال را از دست داد فردا (پنج‌شنبه) ساعت 13 به وقت تهران برای صعود به فینال C یا D به مصاف حریفان می‌رود.

*****************

خبرهای حاشیه ای روز پنجم المپیک:

**پس از گذشت 5 روز از مسابقات سرانجام امروز کاروان بریتانیا صاحب مدال طلا شد.
هلن گلاور و هیتر استانیگ دو بانوی قایقران بریتانیا هستند که امروز در فینال A با زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه و 13 ثانیه اول شد و اولین مدال طلای کاروان بریتانیا را کسب کردند.

*******************

**مسئولان برگزاري المپيك لندن 2012 سرانجام با حضور «وجدان شهرخاني» جودوكار محجبه عربستان با پوشش اسلامي در اين بازي‌ها موافقت كردند.
ورزشكاران جودوي حاضر در بازي‌هاي المپيك اين تصميم فدراسيون بين‌المللي جودو و كميته‌ برگزاري بازي‌ها را تاييد و از آن استقبال كردند.



اورسكا زولنير جودوكار اسلوونياي كه چند روز پيش مدال طلاي وزن 63ـ كيلوگرم را بر گردن آويخت در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: بر اين باورم كه حضور اين ورزشكار عربستاني با پوشش اسلامي براي ما مشكلي به وجود نمي‌آورد اما شايد براي خود او مشكل ايجاد كند. نمي‌فهم كه چرا حاضر نيست بدون حجاب مسابقه دهد.
امان گبريس قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپيك لندن هم گفت: همگي مي‌خواهيم كه شاهد دموكراسي بيشتري در ورزش جودو باشيم. بسيار خوب خواهد بود اگر ورزشكاران زن بيشتري در اين رشته شركت كنند. فكر نكنم كه حضور ورزشكار عربستاني با پوشش اسلامي براي ما مشكل ايجاد كند، اما چه بسا براي خود او مشكل ايجاد كند.
جودوكار وزن 78 كيلوگرم عربستاني در نخستين گام خود در المپيك لندن جمعه همين هفته‌ به مصاف مبليسامو هيكا پورتوريكويي نفر سيزدهم رنكينگ جهاني مي‌رود. 

****************

**كميته برگزاري المپيك 2012 لندن چندي پيش اعلام كرده بود كه اسپانسرهاي اين بازي‌ها مقصر اصلي خالي بودن صندلي‌‌هاي برخي از ورزشگاه‌هاي اين بازي‌ها هستند زيرا بليت‌هايي را كه به آن‌ها اختصاص داده شده بود، به خوبي توزيع نكرده‌اند.
دو شركت مك‌دونالدز و بريتيش ايرويز كه از جمله اسپانسرهاي رسمي المپيك 2012 لندن هستند اين ادعا را رد كردند. مك دونالدز اعلام كرده كه اطمينان دارد همه كاركنانش كه بليت دريافت كرده بودند به ورزشگاه خواهند رفت. بريتيش ايرويز هم گفته بليت‌هاي اضافي خود را به ستاد برگزاري المپيك پس داده است.
شركت نوشابه‌سازي كوكاكولا نيز كه يكي از اسپانسرهاي عمده بازي‌هاي المپيك است، اتهام مسئولان برگزاري بازي‌ها را رد كرد. موتار كنت مدير اجرايي ارشد كوكاكولا به سي‌ان‌ان گفت كه اين شركت همه بليت‌هاي خود را در اختيار جوانان انگليسي، مشتريان و شركاي خود قرار داده است.

***********************

**پارك يونگ سونگ رييس كميته ملي المپيك كره جنوبي اعلام كرد كه فدراسيون جهاني شمشيربازي به اشتباه خود در زمان‌گيري رقابت شين شمشيرباز كره‌اي اعتراف و اعلام كرد كه به او يك جايزه ويژه خواهد داد.
پارك گفت: من با مسئولان فدراسيون جهاني حرف زدم. آنها انتظار نداشتند كه چنين اتفاقي در ثانيه آخر رخ دهد. دستگاه زمان گيري رقابت‌هاي شمشيربازي فقط ثانيه را نشان مي‌دهد و صدم ثانيه را مشخص نمي‌كند.



فدراسيون جهاني شمشيربازي پذيرفته كه شكست اين شمشيرباز به دليل اشتباه دستگاه زمان‌گيري بوده و به همين دليل از او عذرخواهي كرد. همچنين قرار است جايزه ويژه‌اي جهت دلجويي به اين ورزشكار داده شود.
در ديدار شين مقابل حريف آلماني، ساعت مسابقه نشان مي‌داد كه زمان به پايان رسيده است و به همين دليل شمشيرباز كره‌اي تصور كرد كه بازي تمام شده، اما يك ثانيه به زمان ساعت اضافه شد كه در همين لحظه شمشيرباز آلماني توانست با يك ضربه به پيروزي برسد. پس از اين اتفاق شين روي پيست نشست و به مدت يك ساعت شروع به گريه كرد! 

********************

**فدراسيون جهاني بدمينتون هشت زن ورزشكار اين رشته در المپيك را متهم كرد كه براي كسب پيروزي تلاش كافي نكرده‌اند.

 چهار تيم بدمينتون 2 نفره از جمله دو تيم از كره جنوبي، يك تيم از چين و يك تيم از اندونزي متهم شده‌اند كه قصد داشتند، به عمد بازي خود را واگذار كنند تا در مرحله بعد با حريفان آسان‌تري روبه‌رو شوند.



روز سه‌شنبه در جريان مسابقه "يو يانگ" و "وانگ ژيائو لي" از چين و "جونگ كيونگ ايون" و "كيم هانا" از كره جنوبي، به نظر مي‌رسيد كه هر دو تيم قصد دارند به عمد بازي را واگذار كنند. طولاني‌ترين رفت‌وبرگشت (رالي) اين رقابت تنها چهار ضربه طول كشيد. همچنين به نظر مي‌رسيد كه بازيكنان سرويس‌هاي خود را به عمد به تور مي‌زنند. كار به جايي رسيد كه حتي داور مسابقه به بازيكنان هشدار داد. اين موضوع واكنش تماشاگران را نيز در پي داشت تا جايي كه به انتقاد از ورزشكاران پرداختند. در نهايت اين بازي با برتري كره جنوبي به پايان رسيد و اين تيم بايد در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف تيم ديگري از چين برود.

**************

**در ساعات پایانی روز پنجم المپیک اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر حرکت به سوی سالن برگزاری مسابقات بوکس با یک دوچرخه سوار برخورد کرد.
شنیده می شود این دوچرخه سوار در اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است.
تعدادی از خبرنگاران ایرانی نیز در این اتوبوس حضور داشتند که در این سانحه‌ رانندگی حادثه‌ای برای خبرنگاران رخ نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن دوست ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    0 0
    بی خیال شو............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس