تلاش پرسپولیس برای رهایی از هت‌تریک ناکامی؛ متخصصان کلین‌شیت به هم رسیدند

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در هفته نهم لیگ برتر مقابل مس‌رفسنجان قرار خواهد گرفت که در ۲ هفته گذشته عملکرد خوبی نداشته و دوست ندارد تا سومین دیدار بدون بُرد متوالی را تجربه کند.

به گزارش مشرق، تیم پرسپولیس در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پنجشنبه از ساعت ۱۷ با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است.

پرسپولیس بعد از تعطیلات فیفادی شروعی غیرمنتظره در لیگ بیست‌ودوم داشته و شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۲ هفته اخیر نتوانسته‌اند مقابل رقبا به پیروزی برسند و کسب یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن، باعث شد تا آن‌ها هفته گذشته صدرنشینی را از دست بدهند. آنها حتی در گلزنی هم ناکام بودند و ادامه این روند متزلزل می‌تواند حتی سرخ‌پوشان پایتخت را به جایگاه پنجم جدول بفرستد! شاگردان گل‌محمدی برای پس گرفتن صدر جدول فردا در دیداری دشوار باید به مصاف مس رفسنجان بروند.

مسی‌ها هنوز در لیگ بیست‌ودوم شکستی را متحمل نشده‌ و می‌خواهند با عبور از پرسپولیس، خود را به این تیم برسانند. محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در هیچکدام از ۴ تقابل قبلی‌اش با پرسپولیس در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و یک مساوی و سه باخت در کارنامه شاگردان او دیده می‌شود.

یحیی گل‌محمدی که در هفته‌های اخیر سعی داشته تا با تغییر و تحول در ترکیب تیمش شرایط را به سود سرخ‌پوشان پایتخت تغییر بدهد، با شکست مقابل تراکتور و تساوی برابر سپاهانِ از گود رقابت خارج‌شده، احتمالا برای مسابقه با مس هم تغییراتی را در ترکیب تیمش اعمال خواهد کرد.

دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان در شرایطی برگزار می‌شود که حریف این هفته شاگردان یحیی گل محمدی عنوان مسن‌ترین تیم دوره بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داده است که به نظر می رسد این موضوع به سود سرخ پوشان خواهد بود. بازیکنان کلیدی ترکیب مس رفسنجان بالای ۳۰ سال هستند، موضوعی که شاید بتواند برگ برنده‌ای برای شاگردان گل‌محمدی در این دیدار باشد تا با توجه به این شرایط این فرصت را به دست بیاورند تا از خستگی احتمالی ستاره‌های مس در دقایق پایانی بازی به نفع خود استفاده ببرند.

تلاش پرسپولیس برای رهایی از هت‌تریک ناکامی؛ متخصصان کلین‌شیت به هم رسیدند

آمار ثبت شده در بازی‌های این فصل از لیگ برتر فوتبال تا پایان هفته هشتم گویای موضوع جالبی است. نگاهی به جدول رده بندی لیگ برتر از این حکایت دارد که پرسپولیس، مس رفسنجان، فولاد و ذوب آهن در حال حاضر رقابتی ویژه در آمار گل‌های خورده دارند.

این چهار تیم در حال حاضر با دریافت تنها سه گل عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را به صورت مشترک به خود اختصاص داده‌اند.

از طرفی دیگر یورگن لوکادیا به عنوان صدرنشین فعلی جدول گلزنان و  گادوین منشا به عنوان آقای گل فصل گذشته لیگ برتر امیدوار به گلزنی در این بازی هستند. لوکادیا برای زدن گل پنجم تلاش می‌کند و منشا امیدوار است بالاخره اولین گل فصلش را به ثمر برساند.

چهره ویژه

حامد لک، دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس انگیزه زیادی برای بازی با تیم سابقش دارد و می‌خواهد نشان دهد که قضاوت‌ها درباره عملکرد او در فصل گذشته، درست نبوده است.  

او سال موفقیت آمیز خود را با ثبت ۱۷ کلین شیت در لیگ بیستم تکمیل کرد و در آن فصل بهترین دروازه‌بان لیگ برتر کشورمان لقب گرفت اما این همه ماجرا نبود! لیگ بیست و یکم برای حامد لک خلاف لیگ بیستم چندان موفقیت‌آمیز نبود. او فصل گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد و حتی در مقطعی نیمکت‌نشین احمد گوهری شد.

اشتباهات حامد لک درحالی رقم خورد که خیلی‌ها آن را به مسائل روحی و روانی و تلاش باشگاه برای خرید پیام نیازمند، علیرضا بیرانوند و حتی رشید مظاهری مرتبط می‌دانستند. او که با جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، قرمزپوش و جانشین او در درون دروازه سرخ‌پوشان پایتخت شده بود، با پیوستن دوباره علیرضا بیرانوند به این تیم، تصمیم گرفت از پرسپولیس جدا شود.

تلاش پرسپولیس برای رهایی از هت‌تریک ناکامی؛ متخصصان کلین‌شیت به هم رسیدند

حامد لک به مس رفسنجان پیوسته و تا به امروز نیز عملکرد قابل قبولی داشته و کمک کرده است که تیمش تا پایان هفته هشتم لیگ برتر شکستی را تجربه نکند. این دروازه‌بان مطرح و شناخته شده شاید در بازی با پرسپولیس با انگیزه‌ترین بازیکن تیم رفسنجانی باشد. دوئل او با علیرضا بیرانوند ولو از راه دور می‌تواند خالق صحنه‌های زیبایی از سوی هر دو طرف باشد. اغراق نیست اگر بگوییم به احتمال فراوان سرنوشت برنده و بازنده این دیدار را گلرهای دو تیم رقم خواهند زد.

این دروازبان که سابقه دو فصل حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد، فصل جاری موفق به ثبت ۵ کلین‌شیت شده و تنها سه گل دریافت کرده است.

غایبان پرسپولیس

مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس به دلیل مصدومیت از تمرینات گروهی خارج شد تا دیدار این هفته تیمش مقابل مس رفسنجان را از دست بدهد و به تعداد غایبان یحیی گل‌محمدی در این جدال حساس اضافه شود.

شیخ دیاباته، میلاد سرلک و حامد پاکدل دیگر غایبان پرسپولیس در جدال با مس رفسنجان خواهند بود.

ستاره احتمالی پرسپولیس

سعید صادقی هافبک گلزن و گل‌ساز پرسپولیس در فصل گذشته موفق شد در دربی کرمانی‌ها و در ترکیب گل گهر مقابل مس رفسنجان سازنده گل تیمش باشد.

صادقی که اکنون با دو گل یکی از برترین گلزنان پرسپولیس در کنار یورگن لوکادیا (با ۴ گل) محسوب می‌شود، در فصل گذشته و در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی ستاره تیمش در جدال با مس رفسنجان بود. او از روی نقطه کرنر و جایی که تخصص برای گل‌سازی دارد، توانست زمینه ساز گل تیمش شود.

اکنون بعد از دو هفته که پرسپولیسی‌ها در ثبت گل مقابل تراکتور و سپاهان ناکام مانده‌اند و تنها یک امتیاز نصیب این تیم شده، صادقی امیدوار است بار دیگر برابر مس رفسنجان بدرخشد و تیمش را مقابل حریف به برتری برساند.

تلاش پرسپولیس برای رهایی از هت‌تریک ناکامی؛ متخصصان کلین‌شیت به هم رسیدند

ستاره احتمالی مس‌رفسنجان

حفظ محسن آذرباد با وجود پیشنهادات خوبی که داشت، یکی از اقدامات مهم مس رفسنجان در لیگ برتر امسال بود. آنها به هیچ عنوان نمی‌خواستند، دومین پاسور برتر فصل گذشته را از دست بدهند؛ بازیکنی که با چند هفته تاخیر، موتور پاس‌های طلایی‌اش در حال روشن شدن است.

کاپیتان مس که فصل گذشته با اختلافی ناچیز، جایزه پاسور فصل را به سعید صادقی واگذار کرد، طی ۶ هفته نخست هیچ پاس گلی نداد تا اینکه در بازی هفته هفتم مقابل صنعت نفت آبادان اولین پاس گل فصل را به مهرداد رضایی داد و توانست در هفته گذشته نیز پاس گل ۳ امتیازی به شاهین توکلی در مقابل تراکتور را به نام خود ثبت کند.

تلاش پرسپولیس برای رهایی از هت‌تریک ناکامی؛ متخصصان کلین‌شیت به هم رسیدند

تیم داوری: کوپال ناظمی، سعید قاسمی، حسن انتظاری، حسین زمانی

ترکیب احتمالی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی و یورگن لوکادیا

ترکیب احتمالی مس‌رفسنجان

حامد لک، میثم تیموری، رامتین سلیمان زاده، شاهین توکلی، محسن آذرباد، سید مهدی حسینی، لوسیانو پریرا، جفرسون باهیا، فراز امامعلی، محمد حسین کریم زاده و فرشید باقری  

پیش‌بینی نتیجه بازی

با توجه به میزبانی پرسپولیس در این دیدار هرچند بدون حضور تماشاگران، انتظار می‌رود سرخ‌پوشان بتوانند این دیدار را با برتری پشت سر بگذارند اما این احتمال نیز وجود دارد که با توجه خط دفاعی مستحکم دو تیم این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    نگران نباشید داوران عزیز اجازه هتریک ناکامی را نمی دن بیچاره بنیادی فر در دیدار تراکتور با گرفتن پنالتی مفت اجازه اولین ناکامی را هم نمی داد خودشون نخواستند بنازم فوران عشق پرسپولیس در دل داوران کاملا بیطرفمون را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس