کد خبر 1424259
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
مکرون: زمستان سختی پیش روی اروپایی‌ها است

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه جمعه شب با بیان اینکه زمستان پیش رو برای اروپایی‌ها یکی از سخت‌ترین زمستان‌ها خواهد بود، گفت: اروپا در این زمستان با سختی‌های زیادی برای تامین گاز رو به رو است.

به گزارش مشرق، مکرون با اشاره به سختی‌های زمستان پیش رو برای اروپایی‌ها، افزود: اروپا با کشورهای شریک آسیایی در معاملات خرید گاز هماهنگ خواهد شد و مذاکرات خود را با تامین کنندگان تشدید خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: ما مکانیسم‌هایی را برای اطمینان از وجود همبستگی مالی بین کشورهای اروپایی در معاملات خرید انرژی اجرا خواهیم کرد.

این در حالی است که رئیس آژانس بین المللی انرژی چهارشنبه شب هشدار داده بود که اروپا در سال آینده میلادی با بحران انرژی شدیدتری مواجه خواهد شد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی همچنین گفته بود: اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران گاز فعلی نیاز به همبستگی میان کشورهای عضو دارد.

همچنین با تشدید بحران انرژی در اروپا، دولت انگلیس طرحی را با نگاه به سهمیه‌بندی توزیع انرژی در فصل زمستان آماده کرده که در آن قطع چهار روزه برق براثر کمبود گاز و سرمای شدید پیش‌بینی شده است.

پیش تر در گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی آمده بود که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل واردات انرژی از روسیه، باید استفاده از انرژی را در طول ماه‌های زمستان تا ۱۳ درصد کاهش دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 0
    اروپاییها هم بر خلاف چینی ها و اسیایی ها مصرف گرا هستند. صدای اشوب در اروپا از الان به گوش میرسه...
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 4
      فعلا که ایران غرق در بیکاری گرانی آشوب و با جمعیت رو به افول و پیر و پاتال یکه تاز دنیا شده
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 1
      9:46 در رسانه بله ولی در واقعیت خلاف چیزی هست که شما میگید. ایران در حال رها شدن از دره مشکلات و اوج گرفتنه ولی اروپا از قله داره سقوط میکنه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 1
      رباتهای پیر پاتال البانی نشین بحرکت شدن
    • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 2
      حالا مثل کبک سر به زبر برف فرو ببرید...مملکتی گیر افتاده در مشکلات اقتصاذی...با مردمی بدون امید به آینده که البته حق هم دارند....نرخ تورم و گرانی ........
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    اوکراین ول کنید به فکر مردم خودتون باشید
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    اینها حتی قدرت نگهداری از لوله گاز زیر دریا رو تدا ند و آمریکا با قیمت چند برابر به اینها گاز میفروشد! چون یک رهبر سیاسی قدرتمند در اروپا نیست که حاوی آمریکا بتونه بایسته! انفجار لوله گاز هم کار خود آمریکا و عمالش در اروپا هست. اروپایی ها در شرایطی سقوط هستند و تا جایی پیش خواهند رفت که انقلابی در اروپا در همین زمستان رخ خواهد داد و رهبران مردمی قدرتمند سرکار خواهند آمد و عوامل آمریکا و عمالش اروپایی اش را کلا از کشورهایشان اخراج خواهند کرد. با استقلال اروپا چند کشور همراه آمریکا در آسیا بایستی فکری برای خود بکنند چون آن موقع سر موشک ها به سوی این چند کشور نشانه خواهد رفت البته اگر در اروپا جنگ جهانی دیگری اتفاق نیفتد. بایستی لیبرالیسم را در بستر بیماری خفه کرد
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      ما رو یاد غیب گوییهای مرحوم مغفور مارکس میندازی که همین چیزا ردیف میکرد که نه سر داشت نه ته.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    به امید مرگ یک یکشون به جز مردم بی گناه...
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    چقدر این اروپاییها بی شرف و بی چشم رو هستن سالها با گاز روسیه خونه هاش رو گرم کردن پخت و پز کردن کارخانه هاشون کار کرد و برا خودشون کس شدن بعذش،شروع کردن به نا امن کردن مرز روسیه و تجهیز اوکراین الان هم میخوان روسیه رو از پا بندازن و با ابزار رسانه ای روسیه رو متجاوز نشون دادن خیلیها هم باور کردن پوتین متجاوزه در حالی که داره خطر را از کشور خودش دور میکنه. من خیلی امیدوارم اروپا یخ بزنه و همین چون خیلی متکیر و از خود راضی و عوضی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس