کد خبر 1424969
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
توصیه الکاظمی به جریان‌های سیاسی/ شکاف میان نمایندگان جریان صدر

مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق از احزاب و جریان های سیاسی عراقی تقاضا کرد که به منطق گفتگو برای حل بحران سیاسی در این کشور، پایبند باشند.

به گزارش مشرق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز دوشنبه از احزاب و جریان های سیاسی عراقی تقاضا کرد که به منطق گفتگو برای حل بحران سیاسی در این کشور، پایبند باشند.

وی در بیانیه ای به مناسبت گذشت یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، تاکید کرد: همه جریان سیاسی و احزاب عراقی  باید به آنچه از صندوق های اخذ رای بیرون می آید، احترام بگذارند و این مساله به تنها با ایمان به اصول دموکراتیک محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات پارلمانی سال گذشته در عراق در پاسخ به مطالبات مردم این کشور انجام شد، افزود: برگزاری انتخابات پارلمانی یکی از مهمترین برنامه های دولت عراق بود.

در تحولی دیگر از عراق،  منابع رسانه ای در این کشور از شکاف در جریان صدر و تقاضای برخی نمایندگان عضو این جریان صدری برای بازگشت به صورت مستقل به پارلمان خبر دادند.

این منابع از ایجاد شکاف های جدید در داخل جریان صدر در عراق خبر داده و خاطرنشان کرده اند که یکی از نمایندگان مستعفی این جریان خواستار بازگشت به مجلس به عنوان نماینده مستقل شده است.

منابع عراقی از  درخواست جواد کظوم الیساری، نماینده سابق پارلمان از جریان صدر  برای بازگشت به پارلمان به عنوان نماینده مستقل خبر می دهند.

این در حالی است که برخی منابع وابسته به این جریان، الیساری را تهدید کرده و گفته اند که وی دستور مقتدی صدر را نقض کرده است.

نمایندگان جریان صدر در جریان تحولات اخیر پس از ناکامی در تشکیل دولت جدید با اجماع عمومی با دیگر جریان های سیاسی، به دستور مقتدی صدر از حضور در پارلمان عراق استعفا کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سامان صدری IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    عراقی ها به وجود یک دیکتاتور بالا سرشان عادت کرده اند، اگر پیدا نکنند، خود انقلابی ها تبدیل به دیکتاتور می شوند، صدری ها نمونه ای از آن هستند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس