جریان صدر

جریان صدر در عراق اعلام کرد که فعالیت تمامی گروههای مسلح وابسته به این جریان از جمله «سرایا السلام» به حالت تعلیق درآمداست.

به گزارش مشرق، «محمد صالح العراقی» از رهبران جریان صدر عراق امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت تمامی گروههای مسلح این جریان از جمله «سرایا السلام» در تمامی استان‌های عراق به جز استان صلاح‌الدین، خبر داد.

در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتری «وزیر القائد» (مسئول اعلام مواضع مقتدی الصدر) منتشر شده، آمده است: «در راستای ایفای نقش خود و برای اجتناب از فتنه در استان بصره، تعلیق تمامی گروههای مسلح -اگر وجود داشته باشد- از جمله سرایا اسلام و منع استفاده از سلاح در تمامی استان‌ها به جز استان صلاح‌الدین (سامرا و اطراف آن) را اعلام می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که ایحاد رعب و وحشت در میان مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع است.

از ششم مهر ماه که آشوب طلبان حامی صدر استانداری بصره را اشغال کرده و سپس با دخالت نیروهای امنیتی مجبور به تخلیه آنت شدند، بار دیگر شرایط امنیتی در شهر بصره به وخامت گراییده است.

در این راستا بامداد سه شنبه منابع عراقی از وقوع سه انفحار در مقر الحشدالشعبی در بصره خبر دادند و پس از آن صدای تیراندازی متناوب از سمت شهرک «التنومه» شنیده شد.

کانال صابرین نیوز نیز نوشت: «۸ فروند راکت کاتیوشا به نزدیکی مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری در بصره برخورد کردند. الحشد الشعبی در حال مقابله با حمله تروریستی باندهای مسلح به مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری است».

این رسانه عراقی ضمن  اشاره به برخورد ۴ فروند راکت کاتیوشا به منطقه التنومه در بصره، به نقل از منبع امنیتی نوشت: «بمب‌گذاری در بصره، بار دیگر مقر الحشد الشعبی را هدف قرار داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس