مقام ارشد اوکراینی: انفجار پل کریمه کار سرویس اطلاعاتی اوکراین بود

یک مقام ارشد اوکراینی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز، گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت انفجار و آتش‌سوزی در پل کریمه بوده را تایید کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد اوکراینی تایید کرد که کی‌یف پشت حمله به پل کریمه بوده است.

به گزارش «نیویرک تایمز»، به گفته مقام‌های روسیه انفجار و آتش‌سوزی باعث شد بخشی از پل ۱۲ مایلی تنگه کرچ به داخل دریا بیفتد و دستکم سه نفر کشته شوند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، یک مقام ارشد اوکراینی گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت این حمله بوده را تایید کرد و به شرط ناشناس ماندن به دلیل منع دولتی برای صحبت درباره این انفجار افزود سرویس اطلاعاتی اوکراین این انفجار را با استفاده از بمبی که روی کامیونی که از روی پل عبور می‌کرد قرار داده شده بود، سازماندهی کرد.

پیش‌تر، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. وی در پیام توییتری اعلام کرد آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجراست».

وی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود».

پودولیاک مردادماه هم گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

بامداد شنبه بود که وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد. با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور تشکیل کمیته دولتی برای بررسی بحران پیش آمده برای پل کریمه را صادر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 4
    اوکراين خوب زده به روسيه اصلا ندونسته از کجا خورده
  • CA ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اوکراین تو این درگیری بین روسیه و ناتو فقط زمین و تاسیسات و نیروی انسانی مفت رو تامین میکنه و هزینه جنگ برای ناتو رو بسیار کم و مقرون به صرفه میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس