کد خبر 1424704
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
معترضان فرانسوی، خروج از ناتو را فریاد زدند+فیلم

ده‌ها هزار فرانسوی‌ در اعتراض به افزایش شدید هزینه زندگی و تورم، در پایتخت تظاهرات برپا کرده و خواستار خروج کشورشان از ناتو شدند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اعتراضات در کشورهای اروپایی علیه افزایش شدید بهای انرژی خبرساز شده است، مردم فرانسه در پاریس خروج از ناتو را فریاد زدند.

منابع رسانه‌ای از پاریس پایتخت فرانسه خبر دادند، ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه در خیابان‌های این شهر علیه رکود، افزایش شدید بهای زندگی و همچنین صلح در جهان تظاهرات اعتراضی سر دادند.

در جریان این تظاهرات اعتراضی علیه مواضع دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، فرانسوی‌ها با فریاد خواستار خروج کشورشان از ناتو شدند و گفتند: «بیایید از ناتو خارج شویم».

این تظاهرات در شرایطی انجام شده که روزگذشته گروهی از اندیشمندان فرانسوی از جمله «آنی ارنو» برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۲۲ خواستار پیوستن مردم به تظاهرات علیه رئیس‌جمهور فرانسه شدند. ۶۹ فرد که در میان آنها نام نویسندگان، کارگردانان و اساتید دانشگاه دیده می‌شود در نامه‌ای از سیاست‌های امانوئل ماکرون که به افزایش تورم و گسترش شکاف‌های اقتصادی منجر شده انتقاد کرده‌اند.

اعتراض‌ها علیه ماکرون و وضعیت فرانسه در شرایطی انجام شده که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور سابق این کشور هم درباره بحران بزرگ در اروپا هشدار داده است.

رئیس‌جمهور سابق فرانسه با اشاره به مسائل ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، جنگ در اوکراین و افزایش بهای انرژی گفت: «اروپا با یک بحران بزرگ مواجه است».

فرانسه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراستا با آمریکا به دنبال بحران اوکراین، اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه را در دستور کار قرار داده است؛ تحریم‌هایی که به گفته مقام‌های مسکو باعث آسیب جدی به خود اروپایی‌ها شده است.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت اتحادیه اروپا استقلال داخلی خود را از دست داده و از آنچه که آمریکا آن را به داخلش کشانده، متحمل خسارات هنگفتی شده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 3
    کل جمعیت شون 200 نفر هم نیست .احمق‌ها قدر آزادی و رفاه شون رو نمی دونن .
    • حزب الله IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 3
      توچقدراحمق هستی که به اونامیگی احمق، اگه آزادی هست چرا رفراندوم برگزارنمیکنن برای کمک به اوکراین برای خروج از ناتووبرای خروج ازاتحادیه اروپا؟بعدازجمهوری اسلامی انتظارداری حاکمیت خودشو به رای بزاره،رفراندومی که غربگداهااصلا قبول ندارن.
  • مصطفی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    واقعا جای تاسف داره هنر مندهای خارجی از مردم حمایت می کنند و لی سلبریتی های ما از یک گروه خاص غرب گرا./ اینا کیو زدن؟
  • سعید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    نه ناتو ، نه اوکراین ، جانم فدای اروپا خخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس