تیم مورایس دفاعی بازی نمی‌کند/ مغانلو با سرعت سپاهان منطبق نیست

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید سپاهان دفاعی بازی نمی‌کند اما تاکتیک پرسپولیس را توانست خنثی کند.

به گزارش مشرق، محمد یاوری درباره تساوی سپاهان و پرسپولیس اظهار کرد: بازی کسل کننده بود و بیشتر دو تیم برای حفظ بازی به میدان رفتند. صحنه‌های دیدنی نداشتیم و فقط در یک صحنه سپاهان می‌توانست به گل برسد که علی‌نژاد بسیار ضعیف عمل کرد. از یک مهاجم لیگ برتری تعجب می‌کنم. در این شرایط چرا نباید توپ را راحت وارد دروازه نکند.

او ادامه داد: پرسپولیس در نیمه اول کار کرده بود که از سمت چپ و راست و انتقال از جهت مخالف به سمت راست به گل برسد. سعید صادقی در این کار خوب بود اما دفاع منسجم سپاهان مانع این برنامه شد. در نیمه دوم هم سپاهان این تاکتیک پرسپولیس را خنثی کرد. هر دو تیم کناره‌های زمین خودشان را بستند و این باعث شده بود کیفیت بازی کم شود.

بیشتر بخوانید:

توقف ساپینتو و مورایس سوژه شد +عکس

این پیشکسوت فوتبال درباره انتقادات نسبت به سیستم دفاعی سپاهانی‌ها عنوان کرد: به نظرم سپاهان دفاعی بازی نمی‌کند. با این مساله موافق نیستم. در بازی روز گذشته سپاهانی‌ها نفوذ بیشتری نسبت به پرسپولیس داشتند و موقعیت خلق کردند. نیمه اول پرسپولیس و نیمه دوم سپاهان حمله کردند. سپاهان و مورایس اگر دفاعی بازی می‌کردند، می‌توانستند امتیاز از دست ندهند. سپاهان زمانی که در حمله بود از فولاد گل خورد و در بازی‌های دیگر که گل خوردند، در حمله بودند.  

او در رابطه با عملکرد بازیکنان خارجی سپاهان گفت: هنوز هفته هشتم است. مثلا باید به کامسوبا بیشتر زمان دهیم. او بازیکن خوبی است. سرعت و واکنش‌های خوبی در زمین دارد اما هنوز نتوانسته خودش را نشان دهد. فرناندز هم بسیار با کیفیت است اما قبول دارم که سنش بالا رفته و نمی‌تواند درخشان عمل کند اما دو دفاع وسط‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند. البته صد در صد نمی‌توان گفت عملکرد خوبی ندارند. مدافعان سپاهان مدام در حال تغییر هستند و این چندان خوب نیست.  

یاوری در پایان درباره عملکرد مغانلو در لیگ بیست‌ودوم عنوان کرد: دو سال است که می‌گویم مغانلو با سرعت سپاهان منطبق نیست. من مغانلو را می‌خواهم در سطح پایین‌تر با هالند مقایسه کنم. او از نظر جسمانی به هالند شباهت دارد. ببینید هالند چگونه خودش را در موقعیت قرار می‌دهد و در ضربه زدن چقدر موفق است. مغانلو سرعتش پایین است و در ضربه زدن به توپ مشکل دارد. مقایسه این دو خنده دار است اما قوای جسمانی هر دو به‌هم شبیه است و شهریار مغانلو می‌تواند از حرکات هالند الگو برداری کند. این مساله بسیار می‌تواند به او کمک کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس