کد خبر 1424339
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
بولتون: بایدن «غلو» می‌کند و پوتین «بلوف» می‌زند

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا بر این باور است که رئیس جمهور این کشور درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای، اغراق کرده و در عین حال، رئیس جمهور روسیه درباره آن بلوف می‌زند.

به گزارش مشرق، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای ناشی از تهدید روسیه، «غلوآمیز» حرف زده است.

بایدن پنجشنبه شب در جریان مراسمی در نیویورک، با اشاره به احتمال استفاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سلاح اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین، گفت که «خطر وقوع جنگ هسته‌ای، از هر زمانی بیشتر است.»

به اعتقاد بولتون، تهدید هسته‌ای را باید جدی گرفت اما به باور وی، جهان به طور کامل در شرایطی نیست که بایدن آن را توصیف کرده است.

وی درباره این مساله گفت: فکر می‌کنم هر زمان که به احتمال استفاده از سلاح اتمی فکر کنیم، باید آن را جدی بگیریم، اما همچنین باور دارم که باید درباره آن خیلی هشیار و دقیق باشیم. به نظرم، رئیس جمهور درباره شرایط کنونی اغراق کرد.

بولتون افزود: به طور مشخص از این جمله‌اش آزرده شدم که گفت «نمی‌توانم استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی را بدون در گرفتن جنگ اتمی تصور کنم!»

وی مدعی شد: این مساله قابل اجتناب است اما پوتین دوست دارد که ما فکر کنیم، اجتناب‌ناپذیر است. او دوست دارد مردم را مضطرب ببیند و قصد دارد ما را بترساند. او قبلاً یعنی پس از حمله به اوکراین هم چندین بار این کار را کرده و هر بار بلوف زده است.

بولتون تاکید کرد: اینجا با خطر استفاده از سلاح اتمی روبه‌رو هستیم اما فکر نمی‌کنم در شرایطی باشیم که این مساله به حقیقت بدل شود؛ هرچند به‌دقت اوضاع را زیر نظر داریم. با این وجود، مهم این است که غرب از تهدید اتمی پوتین، مرعوب نشود.

به گفته بولتون، اگر روسیه از سلاح اتمی تاکتیکی استفاده کند، آمریکا باید پاسخی «بسیار، بسیار قوی» بدهد و اگر پوتین قصد صدور فرمان استفاده از سلاح اتمی را داشته باشد، «یادداشت خودکشی خود را امضا کرده است.»

بولتون تاکید کرد: چند پیشنهاد مطرح شده، از جمله حمله به نیروهای روسیه در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف؛ با این پیشنهادات مشکلی ندارم. آنها (مسکو) به اوکراین حمله کرده‌اند، اما به نظر مهم‌تر این است که مقامات روسیه که ممکن است فرمان استفاده از سلاح اتمی را صادر کنند، پاسخگو کرده و مسئول بدانیم و منظورم به طور مشخص ولادیمیر پوتین است.

وی ادامه داد: باید به طور علنی و شفاف اعلام کنیم تا نه تنها پوتین بلکه تمام مقامات ارشد روسیه و شهروندان این کشور بدانند که اگر پوتین چنین فرمانی را صادر کند، یادداشت خودکشی خودش را امضا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 1
    تو هم یونجهٔ زیادی میخوری سگ سیبیل!!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 1
    دقيقا، دوتاشونم يکی از يکی بيشرفتر
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 1
      اشتباه نکن، از یانکی گاوچرون تروريست بیشرف تر خداوند نیافریده!!!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    اول یاداشت کشته شدن تو را امضاء خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس