پامپئو: صحبت‌های بایدن درباره «پایان دنیا» بی ملاحظگی بود

وزیر خارجه سابق آمریکا به اظهار نظر اخیر جو بایدن درباره احتمال وقوع «آرماگدون» (پایان دنیا) واکنش نشان داده و این صحبت بایدن را «بی ملاحظه» خواند.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو که در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا وزیر امور خارجه بود در مصاحبه‌ای جو بایدن را از بابت طرح ادعای احتمال استفاده «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در سخنرانی پنجشنبه شبش در یک گردهمایی حزب دموکرات متهم به «بی ملاحظگی» کرد.

پنجشنبه شب گذشته، جو بایدن در جریان یک گردهمایی مخصوص جمع آوری کمک مالی از حامیان حزب دموکرات در نیویورک در یک سخنرانی گفت: « اگر آنها (روس‌ها) به همین مسیری که پیش می‌روند، ادامه دهند برای اولین بار از زمان بحران موشکی کوبا، ما با تهدید مستقیم استفاده از سلاح‌های اتمی مواجه هستیم.»

این رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا هشدار داد: «ما با چشم انداز آرماگدون  از زمان کندی (رئیس‌جمهور دهه ۱۹۶۰ آمریکا) و بحران موشکی کوبا مواجه نبوده‌ایم.»

پامپئو در مصاحبه با برنامه «فاکس نیوز ساندی» در واکنش به این سخنرانی بایدن گفت: «آن اظهارنظرها بی‌ملاحظه هستند.»

پامپئو این صحبت‌های بایدن را «یک ریسک وحشتناک برای مردم آمریکا» خواند.

پایگاه نشریه «پلتیکو» اینطور نتیجه‌گیری کرده که ولادیمیر پوتین اخیرا به طور تلویحی به امکان استفاده از سلاح هسته‌ای اشاره کرده از جمله اینکه گفته، روسیه «همه ابزارهای موجود» را برای محافظت از خاکش از جمله اراضی اخیرا الحاق شده به روسیه به کار می‌گیرد.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا هم که اخیرا اظهار نظر جنجالی بایدن درباره «پایان دنیا» را ناشی از اغراق دانست، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی گفت: «رئیس جمهور آمریکا به ریسک‌های خیلی بالایی که هم اکنون در کار هستند اندیشید.»

به نوشته پالتیکو، پامپئو به دولت بایدن توصیه کرد برای آنچه که وادار کردن پوتین به درک عواقب استفاده از تسلیحات هسته‌ای عنوان شد، «دیپلماسی ساکت» را استفاده کند.

او اظهار کرد: «من امیدوارم آنها این کار را بی سروصدا انجام دهند.»

پامپئو همچنین در این مصاحبه دست اوکراینی‌ها را در حادثه انفجار روز شنبه روی پل میان شبه جزیره «کریمه» و روسیه در کار دانست و در این مورد گفت: «حدس من این است که اوکراینی‌ها با این اتفاق ارتباط دارند.»

او ادعا کرد، این حمله، صرف نظر از این که چه کسی آن را انجام داده، یک شکست سمبلیک برای پوتین است و رئیس جمهور روسیه در ماه مه ۲۰۱۸ با تشریفات زیاد این پل را افتتاح کرد.

رئیس جمهور روسیه در زمان افتتاح این پل در یک سخنرانی گفت:‌ «در دوره‌های تاریخی متفاوت  افرادی رویای ساخت این پل را داشتند. آنها در دهه‌های مختلف اعم از دهه‌های ۱۹۳۰،۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به سراغ این پروژه رفته بوند  و سرانجام به لطف کار و استعاداد شما، این معجزه محقق شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اینبار حق با پامپو است
  • سعید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    روسیه با احدی سر شوخی ندارد . یک اشتباه از سمت غرب = پایان دنیا
  • کرامت الله سلیمی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    تاریخ نگاشته می شود تا نشان دهد که افسانه بی پایه است اما افسانه خیلی زود جای تاریخ را می گیرد چون دلفریب تر است‎‎‎‎‎‎‎‎ سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد که ولادیمیر پوتین بخواهد از ان استفاده کند. اگر پوتین چیزی به عنوان سلاح هسته ای در اختیار داشت نیازی به تهدید تکراری نبود و واقعا استفاده می کرد تا ترس و وحشت به دل جهانیان بیندازد. سلاح هسته ای یک دروغ بزرگ است که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد. هرگز چیزی به عنوان سلاح هسته ای در جنگ اوکراین رونمایی نخواهد شد. زمان گواه این موضوع خواهد بود. برجام و جنگ اوکراین به هم وابسته هستند. و جنگ اوکراین هر نتیجه ای داشته باشد یک حقیقت را روشن خواهد کرد: سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد. همچنین پوتین در این جنگ قربانی خواهد شد. یا می کشنش و یا خودکشی خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس