وزیر کشور: امکان اسکان دائم زلزله زدگان خوی در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است

وزیر کشور با اشاره به انجام کامل اسکان اضطراری و برنامه ریزی برای اسکان موقت زلزله زدگان خوی گفت: امکان اسکان دائم زلزله زدگان در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی افزود: برای انجام مقدمات اسکان دائم، بررسی وضعیت تک تک واحدهای خسارت دیده توسط ارزیابان بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: قرار بر این است که ساخت و سازها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی و تعامل نهادهای خدمات رسان آغاز و مصالح لازم برای این امر هم تامین شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکل نگهداری احشام توسط روستاییان به خاطر تخریب آغل ها و محل های نگهداری دام ها گفت: پیش بینی‌های لازم برای این امر هم انجام شده است.

وحیدی با اشاره به تخریب و خسارت به نزدیک یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله روز چهارشنبه ۱۳ مهر در خوی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به یک هزار خانه نیازمند تعمیر و حدود ۵۰۰ خانه هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی روی آنها صورت گرفته و تعداد بسیار کمی اکنون در مراکز درمانی بستری هستند.

وحیدی یادآور شد: ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی و در هر وعده پنج هزار پرس غذای گرم برای کاهش مشکلات زلزله زدگان توزیع شده یا در حال توزیع در مناطق زلزله زده خوی است.

احمد وحیدی وزیر کشور صبح جمعه از طریق فرودگاه خوی وارد این منطقه زلزله‌زده شد، بازدید از دو روستای مرتضی قلی کندی و خنجرخان، شرکت در جلسه مدیریت بحران، عیادت از مصدومان حادثه زلزله بستری در بیمارستان قمربنی هاشم و بازدید از مرکز پخت و توزیع غذای غذای گرم ویژه زلزله‌زدگان از برنامه‌های این سفر بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    مطمئن باشید، این زلزله از تبریز یا اطرافش شروع شده، به طهران آخرالزمانی که گفته شده بعضی از زنان، سربرهنه کردند که هیچ، نیم تنه بالا رو هم عریان کردند... خواهد رسید...اگر با حیای الهی در افتادید، مطمئن باشید گرفتار عذاب الهی میشوید. چرا که جامعه ایران، جامعه اکثریت بی حیا نیستند، بلکه مظلومانی دارد که آه دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس