رشد 39 درصدی صادرات پتروشیمی و میعانات گازی در 4 ماهه نخست امسال

صادرات پتروشیمی و میعانات گازی در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۸ درصد افزایش داشت و صادرات فرش و صنایع دستی نیز ۴.۷ درصد رشد کرد.

به گزارش مشرق، براساس  آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه اول ۱۴۰۱، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۳۵.۷ میلیون تن به ارزش ۱۷.۳ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۶.۴ درصدی در وزن و افزایش ۲۲ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

همچنین میزان واردات کشور در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی ۱۲.۲ درصد کاهش و ۱۶.۸ درصد از لحاظ ارزش دلاری افزایش داشته است.

طبق آمار وزارت صمت ارزش تجارت خارجی در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸.۹ میلیارد دلار و در ۴ ماهه اول ۱۴۰۱ نیز حدود ۳۶.۵ میلیارد دلار بود.

رشد ۳۹ درصدی صادرات پتروشیمی در ۴ ماهه نخست امسال

براساس این گزارش صادرات پتروشیمی و میعانات گازی در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۸ درصد افزایش داشته و صادرات فرش و صنایع دستی ۴.۷ درصد افزایش داشته است.

از طرفی صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی در مدت یاد شده ۱.۵ درصد کاهش و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیز ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.

رشد ۳۹ درصدی صادرات پتروشیمی در ۴ ماهه نخست امسال

بررسی وضعیت واردات کالاهای واسطه ای، مصرفی و سرمایه‌ای نیز حاکی از آن است که واردات کالاهای واسطه ای در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۷ درصد، واردات کالاهای مصرفی در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۹ درصد و سرمایه ای ۳۹.۱ درصد افزایش داشته است.

رشد ۳۹ درصدی صادرات پتروشیمی در ۴ ماهه نخست امسال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس