صنعاء: حملات ما محدود به عربستان و امارات نیست و فراتر از آن خواهد بود

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن هشدار داد که اهداف این کشور برای بمباران، فقط در عمق عربستان و امارات نیست، بلکه بسیار فراتر از آن را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز پنجشنبه به کشورهای منطقه‌ای حامی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدر داد که یمن، یک جنگ دارای ابعاد تاکتیکی و راهبردی را مدیریت می‌کند.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد: در بمباران اهداف بسیار حساس و با اهمیت، تردید نخواهیم کرد و آن را در بانک اهداف آینده خود قرار داده‌ایم. اهدافی که تعیین کرده‌ایم، فقط در عمق عربستان و امارات نیست، بلکه می‌توانیم بسیار فراتر از آن را هدف قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، یمن فریاد و ناله متجاوزان را در خواهد آورد، تصریح کرد: هیچ خط قرمز و مانعی نخواهد توانست از نظر دریایی، زمینی و هوایی، در برابر ضربت موشکها و پهپادهای ما ایستادگی کند.

وزیر دفاع یمن در پایان تأکید کرد که این کشور، نیروها و توانمندیهای خود را برای این تصمیم نظامی راهبردی آماده کرده است و نباید صبر این کشور را امتحان کرد.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز صبح امروز گفت که مردم یمن مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند و در صورت عدم برآورده شدن آن‌ها، نیروهای یمنی حق حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را دارند.

آتش‌بس دوماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان رسید و  سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.

هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه تأکید کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی در زمینه آتش‌بس جدی نیست.

این وزیر یمنی خاطر نشان کرد، رخدادها، واقعی بودن هشدارهای صنعاء را ثابت کرده و طرف مقابل نیز با تمدید ظاهری آتش‌بس در تلاش است یمن را وارد وضعیت مرگ بالینی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    آرامکو رو بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس