کد خبر 1423812
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
مقام یمنی: بیانیه شورای امنیت افراطی است

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد پنجشنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت گفت که بیانیه این شورا افراطی است و خواسته‌های مردم یمن نیست.

به گزارش مشرق، محمد علی الحوثی تأکید کرد، بیانیه شورای امنیت افراطی است و خواسته‌های ما برای رفع محاصره، پرداخت حقوق و بازگشایی فرودگاه افراطی نیست.

وی در توییتی نوشت: رفع محاصره یمن افراطی نیست، پرداخت حقوق کارکنان از محل درآمدهای نفتی افراطی نیست و لغو ممنوعیت سفر مسافران به فرودگاه صنعا افراطی نیست.

پیش تر شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مدعی شده بود، خواسته‌های افراطی حوثی‌ها تلاش‌های سازمان ملل متحد برای دستیابی به توافق را با مشکل مواجه کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف‌های یمنی به‌ویژه حوثی‌ها خواسته است که به طور سازنده در مذاکرات شرکت کنند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

این آتش بس که تاکنون ۶ ماه به طول انجامیده است هزاران بار توسط متجاوزان نقض شده است و از اجرای برخی از بندهای آن خودداری کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    تمدید آتش بس درحالی مناطق نفت خیز راهبردی یمن در اشغال آلسعودوامارات است یعنی مرگ تدریجی یمنی ها انصارالله کافی است شرکت ها وچاههای نفتی آلسعود وامارات هدف قرار دهد تامتجاوزین مجبور به پذیرفتن خواسته آنها شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس