زلزله خوی

علاوه بر اینکه تاکنون بیش از ۱۳۰۰ دستگاه چادر امدادی برای اسکان زلزله‌زدگان خوی توزیع شده، ۶۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز میان خانوارهای متاثر از زلزله در روستاها توزیع خواهد شد.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر که پیش از ظهر امروز به مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی سفر کرده، در بازدید از روستاهای آسیب‌دیده و همچنین روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، اظهار کرد: خسارت‌های ناشی از زلزله به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها بالاست و بسیاری از منازل در روستاهای نزدیک به کانون زلزله دیگر قابل سکونت نیست.

کولیوند افزود: هلال‌احمر در برخی مناطق، اردوگاه اسکان اضطراری برپا کرد، اما به‌ دلیل اینکه مردم تمایل ندارند دورتر از منازل خود ساکن باشند، به هر خانوار آسیب‌دیده چادر اسکان تحویل داده شد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر، توزیع اقلام زیستی و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته میان خانوارهای زلزله‌زده و آسیب‌دیده در خوی در جریان است، گفت: تیم‌های امدادی هلال‌احمر در روستاها حضور دارند و مشغول ارائه خدمات هستند. همچنین تیم های سحر هلال‌احمر (سفیران حمایت های روحی و روانی) نیز در منطقه هستند و با توجه به فضای ترس و دلهره که به خاطر پس لرزه‌ها برای کودکان ایجاد شده، خدمات متنوعی از ایجاد فضای شادی، نشاط، بازی و نقاشی تا حمایت‌های روحی و روانی به کودکان ارائه می‌دهند که کودکان احساس امنیت داشته و در برابر حادثه تاب‌آور شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه از نظر خدمات مربوط به امدادونجات، اقدامات لازم انجام شده، تاکید کرد: حمایت‌های هلال‌احمر از زلزله‌زدگان تا بازگشت مردم به زندگی عادی و پایدار شدن شرایط ادامه دارد و هلال‌احمر به عنوان یک نهاد مردمی و خدمت‌رسان تا آخرین لحظه که مردم آسیب‌دیده نیاز داشته باشند، در کنار آنها خواهد ماند.

کولیوند گفت: در حال حاضر یکی از اقدامات امدادگران در مناطق زلزله‌زده، آموزش به زلزله‌زدگان است که چادرها را در کدام نقاط منازل خود نصب کنند که اگر پس‌لرزه رخ داد، امنیت جانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روستاییان از خدمات ارائه شده راضی هستند، افزود: خوشبختانه در زلزله خوی تلفات جانی نداشتیم و خسارات مالی هم با حمایت و کمک دولت و مردم جبران خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در روستاهای آسیب‌دیده از زلزله خوی، گفت: علاوه بر اینکه تاکنون بیش از ۱۳۰۰ دستگاه چادر امدادی برای اسکان زلزله‌زدگان توزیع شده، ۶۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز میان خانوارهای متاثر از زلزله در این روستاها توزیع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس