منتظری

دادستان کشور گفت: ابلاغ کردم اگر دستگیر شدگان جوانان کم سن و سال هستند، برای آنها برنامه‌ای تبیین کنند، آنها فرزندان ما هستند، نباید به گونه‌ای با آنها رفتار شود که از ما فاصله بگیرند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در همایش بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین که به همت مرکز بسیج قوه مقننه برگزار شد با اشاره به آیات قرآن در خصوص جهاد تبیین گفت: اسلام برای جامعه‌ای که گرفتار جهل، معصیت و گناه است و گرفتار تاریکی‌های بسیار گسترده و عمیق شده است، راه مبارزه‌ای در نظر گرفته است و آن جهاد اکبر یا همان جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید چند اصل را رعایت کنیم، اولاً خودمان را بسازیم، اعتقادات، بینش و نگرش خود را اصلاح کنیم و منطبق بر آیات شریفه حرکت کنیم. به صرف ادعای انقلابی بودن نمی‌توان انقلابی بود، باید به مبانی انقلابی بودن اعتقاد داشت و از حوادث هراسی نداشته باشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نباید در خودمان کوچک‌ترین تردید و نگرانی داشته باشیم، بیان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اتفاقات بدتر منافقین در خیابان‌های تهران بودیم، حوادث اخیر قابل مقایسه با آن اتفاقات نیست و می‌توان گفت شاخه‌های همان جریان امروز حوادثی را رقم می‌زند. انقلاب اسلامی این اتفاقات را پشت سر گذاشته است، اما باید توجه کنیم که نباید توطئه دشمن را کوچک بدانیم، بلکه باید متناسب با بزرگی آن، برنامه و تبلیغات داشته باشیم.

منتظری تاکید کرد: دشمن امروز از ابزار فرهنگی استفاده می‌کند و به ارزش‌های اعتقادی ما حمله می‌برد، این را مسیری قرار داده تا به دل جامعه نفوذ کند، هدف دشمن این است که ایرانی مقتدر نداشته باشیم و اسلام در این کشور حاکم نباشد، آنها می‌خواهند ایران تسلیم غرب باشد و مانند زمان پهلوی ایرانِ گاوِ شیرده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای شبیخون فرهنگی باید برنامه متناسب داشته باشیم، با انتقاد از مسئولان گفت: کاش آن زمان که مقام معظم رهبری بحث مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مورد تاکید قرار داده بودند، اقدام می‌کردیم. امروز فردی که در گذشته مسئولیت ایجاد این شبکه را برعهده داشته است، در توئیتی فیلتر کردن اینترنت را زیر سوال برد، ای کاش جلسه و مناظره‌ای بود تا من با شواهد مبین ثابت می‌کردم که او در این جنایت دست دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه کسب و کار مردم در اینستاگرام با مشکل روبرو شده است، اظهار داشت: باید آن زمان که هنوز کسب و کار مردم در فضای مجازی نبود، دوراندیشی می‌کردیم تا به جای استفاده از برنامه خارجی و با کمک فکر و اندیشه جوانان، شبکه داخلی ایجاد می‌کردیم، این کوتاهی‌ها، تقصیرها و تعمد در توجه نکردن به تاکید مقام معظم رهبری، امروز ما را به اینجا رسانده که در واتساپ و اینستاگرام شاهد برگزاری کلاس‌هایی برای جرم و جنایت، بی عفتی و هرزگی باشیم.

منتظری با تأکید بر اینکه افرادی که بستر ظلم و جنایت را فراهم کرده اند، باید پاسخگو باشند، گفت: در این حوادث، قرآن، مسجد، حسینیه و پرچم ایران را آتش زدند، اینها نمادهای مقدس اسلامی هستند و ما باید در تحلیل مان به دیگران بگوییم این رفتارها از چه جریان‌هایی نشأت می‌گیرد.

وی گفت: اینکه در جریان‌های این روزها، جوانان ۱۶ ساله حضور دارند، به دلیل فضای مجازی است، آنها گرفتار شده اند و نمی‌دانند در واقعیت‌ها و پشت پرده‌ها چه چیزهایی نهفته است. به دادستان‌ها ابلاغ کرده ام اگر دستگیر شده‌ها جوانان کم سن و سال هستند، برای آنها برنامه‌ای تبیین کنند، آنها فرزندان و دلبندان ما هستند، نباید به گونه‌ای با آنها رفتار شود که از ما فاصله بگیرند. وقتی با تعدادی از آنها صحبت کردم، خود را بیگناه می‌دانستند و نمی‌دانستند پشت پرده چه کسانی قرار دارند. این در حالی است که دشمن علنی به مبارزه با اسلام، ایران و ملت قوی آمده است.

منتظری با تاکید بر اینکه باید بسیجی وار به تبیین مسائل وارد شد و پرده‌های ظلمانی را کنار زد، اظهار داشت: باید با بیان نرم با نوجوانان و جوانانی که به دام دشمنان افتاده اند، برخورد کنیم، جمعیتی که در طول چند روز گذشته در کشور اقدامی داشتند در مقابل جمعیت متدینین قابل مقایسه نیستند، اما باید این اندک را نیز نجات دهیم. امروز دشمن، دانشگاه، دبیرستان و مدارس را هدف قرار داده است، مسئولان باید براساس وظایف خود عمل کرده و تکلیف عمومی برای همه جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر فعالیت بیشتر حقوقدانان بسیجی گفت: باید انسجام بیشتری داشته باشید و مسائل را از منظر حقوقی بشکافید، به طور مثال وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند و پیش از آنکه نظر پزشکی قانونی اعلام شود، می‌گوید نظر آنها را قبول ندارد، این چه حقوقدانی است که پیش از اعلام نظر مرجع قانونی، آن را قبول ندارد و خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب شده است. به عبارتی از فردا هر کسی دچار حادثه‌ای شود، خواهان تشکیل چنین کمیته‌ای می‌شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: از لحاظ شخصیت حقیقی و حقوقی از این حادثه متأثر شده ام، انسان از مرگ جوان خوشحال نمی‌شود، اما اینکه عده‌ای از این حادثه بهانه درست می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند، پذیرفته نیست. باید مسائل حقوقی را از جریان‌های آلوده به افکار سیاسی جدا کنیم و همه در برابر قانون تسلیم باشیم. انتظار می‌رود حقوقدانان، جامعه را به سمت منطق و عقلانیت ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 46
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    40 8
    بزرگوار اینا فاصله گرفته اند! فکر کردید یه کلاس فرمالیته بذارید اینا نظرشون عوض میشه؟! اونی که بیت المالو آتیش زده چه فرقی میکنه چند سالش باشه؟! اگه الان درست ادب نشه چند سال دیگه که جوون شد بدتر به بیت المال ضربه میزنه
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      25 4
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! عاقبت گرگ زاده گرگ شود، گرچه با آدمی بزرگ شود!!!!
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 1
      باید پدر و مادر کثافت اینا رو که صبح تا شب سرشون توی فاضلاب ماهواره و کانالهای ضدانقلابه بگیرن به جای بچه هاشون مجازات کنن تا دیگه بی تربیت تحویل جامعه ندن
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    24 3
    به طور مثال وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند و پیش از آنکه نظر پزشکی قانونی اعلام شود، می‌گوید نظر آنها را قبول ندارد، این چه حقوقدانی است که پیش از اعلام نظر مرجع قانونی، آن را قبول ندارد و خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب شده است. به عبارتی از فردا هر کسی دچار حادثه‌ای شود، خواهان تشکیل چنین کمیته‌ای می‌شود.//// وکیل خانواده ای که تجزیه طلب ها کنترلش میکنن معلومه که چطور اظهار نظر میکنه. خون جوانان بیگناه به گردن خانواده امینی است .
    • سامان IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 3
      با نهایت احترام
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 2
    آقا نمیشه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    22 5
    بزرگوار اینها قبلاً فاصله هاشون رو زمانی که توسط پدر و مادرهای ناباب پای اینترنت و گیمهای وحشیانه آمریکایی رهاشدن از ما گرفتن اونقدر که در خودشان این توانایی رو دیدن که با داعشی بازی و رفتارهای جوکری یه کشور رو ظاهراً بهم بریزند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    17 3
    خدایی تو قوه قضاییه کسی هست که از مغزش بهره ببره گفتگ باز مثل قبل همه رو ازاد میکنن
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    20 5
    بولله بسیاری از اینها ارزش این کار رو نمیفهمند..میرند و به ریش همه میخندند
  • اصغر IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 4
    راست میگی؟
  • مهدی صادقی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    قیاس اغتشاشات الان با اوایل انقلاب فرق داره!
  • دایی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    برخورد قاطعانه با این وحشی ها نشود نیروهای امنیتی دل سرد میشود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    حیف این پلیس شجاع که ضابط قوه قضایی شده
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 2
    کامنت ها رو که می خونی وحشت میکنی....
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    ضدانقلاب با هدایت اتاق فتنه گری غرب وحشی با مطالعه قوانین کیفری ایران اسلامی به یک نتیجه پیچیده رسیده و آن به کارگیری حرابکاران کم سن و سال تربیت یافته در خانواده های سگ پرور، تا خطای محاسباتی بزرگی را به ذهنیت مسوولان و مردم القا کنند که گسست نسلی اتفاق افتاده ! و از طرف دیگر به بهانه نداشتن سن قانونی از مجازات موثر نیز در امان باشند . این روش جدید ضد انقلاب در کم هزینه و یا بی هزینه سازی جنایات ملی اشان با بکار گیری این جنات کاران کم سن و سالان تربیت یافته در خانواده های منافقین، بهائیت، ساواکی، سلطنت طلب و....بوده که در صورت ساده لوحی ،به گونه ای بازی خوردن از دشمنان شیطان گون است. این جنایتکاران وحشی در واقع جنایتکاران کوچک اندازه ای اند که خباثت های پدران و مادران سگ باز خود را پژواک می کنند!مگر پیامبر نفرمود کل مولود یولد علی الفطره الا ابواه ان چیهودانه او ینصرانه این خانواده است که فطرت پاک کودکان را آلوده می کنند. بهتر است پیش از آزادی جنایتکاران کوچک اندازه مطالعه جدی از خانواده هایشان بشود تا معلوم شود این ها همان نوادگان سگ باز، فاسد ، حرامخواز، دزد بیت المال ، هرزه و....مثل همان دختر شانزده ساله !! به هالاکت رسیده‌است؛ و هیچ کدام برآمده از خانواده های اصیل ایرانی ولائی نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس