کد خبر 1423105
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
خودرو نمایه

افزایش قیمت دلار در طی چند روز نمی‌تواند تاثیری در قیمت خودرو داشته باشد. با توجه به شرایط اجتماعی_سیاسی فعلی، ذهن مردم درگیر افزایش نرخ دلار نیست.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت و هم‌اکنون در محدوده ۲۰۹ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ هم دو میلیون تومان افزایش داشت و اکنون در قیمت ۳۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۸۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اما هفته‌های گذشته بازار دلار با نوسانات قیمتی زیادی همراه شد. نرخ دلار در طی تنها ۱۰ روز، دو هزار تومان گران شد و به دیروز هم به کانال ۳۳ هزار تومان وارد شد.

از آنجایی که بازار خودروی کشور، یک بازار دلار است پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند افزایش نرخ دلار، قیمت خودرو هم افزایشی شود. اما یک کارشناس خودرو روایت دیگری از وضعیت بازار در چند روز اخیر می‌دهد و می‌گوید بازار در شرایط فعلی به نوسان دلار واکنش نشان نمی‌دهد.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش قیمت دلار در طی چند روز نمی‌تواند تاثیری در قیمت خودرو داشته باشد. با توجه به شرایط اجتماعی_سیاسی فعلی، ذهن مردم درگیر افزایش نرخ دلار نیست. در نتیجه می‌توان مشاهده کرد که تاثیرپذیری قیمت خودرو از دلار کم شده است.

او افزود: البته در هفته‌های گذشته هم دلار افزایش داشت. اما بازار خودروی کشور تاثیری از این افزایش نپذیرفت و از وضعیت رکودی خود خارج نشد. این رکود نشات‌گرفته از چشم‌انتظاری بازار به مذاکرات برجام است. خریداران و فروشندگان با رصد اخبار پیش‌بینی می‌کنند که احتمال شکل‌گیری توافق بیشتر از عدم توافق است. پس در خرید و فروش خودروها صبر می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر نمی‌رسد قیمت خودرو در روزهای آینده با افزایش همراه شود. چون مشخص نیست که این افزایش نرخ دلار موقت است و دوباره کاهشی می‌شود یا ادامه دارد.

قیمت روز خودروهای پر طرفدار +جدول

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس