شيوخ امارات متحده عربي با عقد يک قرارداد امنيتي سه ميليارد دلاري با يک کمپاني رژيم صهيونيستي، خود را براي آنچه واکنش ايران به حمله احتمالي خوانده اند، آماده کردند.

به گزارش مشرق، دولت امارات نگران است که در صورت حمله احتمالي به ايران، در واکنش به اين حمله، تأسيسات نفتي امارات هدف قرار گيرد لذا براي حفاظت از اين منابع و يا براي پيشگيري از حملات تروريستي، رفت و آمدهاي مشکوک را نيز کنترل مي کند.
در همين راستا امارات در نظر دارد آخرين مدل هاي پيشرفته دستگاه هاي امنيتي را از شرکت بزرگ Asia Global Technologies خريداري نمايد.
شرکت AGT دو مرکز رسمي در زوريخ و ابوظبي و شعب متعددي در کشورهاي ديگر دارد و امارات تنها کشور عربي است که تاکنون چنين قرارداد حساسي را با اين شرکت رژيم صهيونيستي منعقد نموده است.
اين در حالي است که امارات بتازگي بيش از ?? شرکت ايراني را هم به دليل آنچه نقض تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران خوانده، تعطيل کرده است.
يک منبع رسمي امارات که نامش فاش نشده گفته است: «اين شرکت‌هاي تعطيل شده اماراتي و خارجي هستند و در انتقال کالاهايي با کاربرد دوگانه دخالت داشته‌اند.»
وي افزود:«امارات هر شرکتي را که ثابت شود با هر فرد و سازمان تحت تحريم سازمان ملل متحد رابطه داشته، تعطيل مي‌کند.»
پيش از اين اخباري نيز درباره مشارکت نيروي هوايي امارات در رزمايش هوايي رژيم صهيونيستي منتشر شده بود.
پايگاه اينترنتي صهيونيستي روتر اعلام کرده بود: نيروي هوايي امارات چندي پيش در رزمايش هوايي موسوم به پرچم قرمز که در آمريکا و با مشارکت رژيم صهيونيستي برگزار شد؛ شرکت داشت.
بنا بر اعلام اين پايگاه اسرائيلي، نيروي هوايي امارات با جنگنده هاي F-16E دوشادوش نيروي هوايي رژيم صهيونيستي حضور داشت.
مجله آمريکايي "ديفنس‌نيوز " هم اعلام کرده بود که امارات متحده عربي قراردادي با شرکت اسرائيلي "ايميج‌ست" (ماهواره تصوير) در زمينه تصاوير فضائي امضا مي‌کند که بر اساس آن بايد ساليانه مبلغ 20 ميليون دلار به تل‌آويو بپردازد.
به نوشته اين مجله آمريکايي بر اساس اين قرارداد، اين شرکت صهيونيستي موظف است ابوظبي را به خدمات اطلاعاتي و تصاوير مربوط به يکي از ماهواره‌هاي جاسوسي "ايروس" مجهز کند.
اين مجله نظامي آمريکا همچنين نوشت: در سال 2006 ميلادي نيز قراردادي بين دو طرف امضا شده بود که به موجب آن، ابوظبي اطلاعات و تصاوير دريافتي از ماهواره جاسوسي "ايروس1" را خريداري مي‌کرد اما بر اساس قرارداد جديد، ابوظبي تصاوير ماهواره پيشرفته "ايروس2" را نيز دريافت مي‌کند.
تجهيزات و دوربين‌هاي اين دو ماهواره جاسوسي شبيه ماهواره جاسوسي "افق " رژيم صهيونيستي است اما "ايروس2" که از دقت بسيار بالايي براي تصويربرداري تا مسافت 70 سانتي‌متري برخوردار است، در سال 2006 ميلادي آغاز به کار کرده است.
به نوشته اين مجله، اين شرکت اسرائيلي يک ايستگاه زميني براي دريافت داده‌ها و اطلاعات ارسالي از ماهواره، تعيين و تحت نظارت ابوظبي تنها تصاوير مناطقي را که از پيش تعيين‌شده اند در اختيار شيوخ حاکم بر امارات قرار مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس