کد خبر 1422657
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
روایت یک آشوب و نسل پنجمی‌های فهمیده‌تر از خواص جامعه

این جمهوری عزیز طی ۴دهه‌ای که از عمرش می‌گذردصاحبان نظم فعلی جهانی را کم به ستوه نیاورده و چنین جمهوری که نام«اسلام ناب محمدی(ص)»را هم به حق،با خود یدک می‌کشد، از سوی چنین قدرت‌هایی،نمی‌تواند تحمل شود

به گزارش مشرق، جعفر بلوری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: دیگر برای کم‌هوش‌ترین، کُندذهن‌ترین و ساده‌لوح‌ترین افراد هم، کوچک‌ترین تردیدی باقی نمانده که، آنچه طی روزهای اخیر در ایران عزیز و به بهانه فوت مهسا امینی رخ داد، هیچ ارتباطی به مسئله آزادی زنان و حتی فوت ایشان ندارد.

تصورش را بکنید مثلاً در آلمان، خانمی برخلاف قوانین داخلی این کشور تخلفی کرده و از سوی پلیس احضار شود. در اداره پلیس بنا به دلایلی مثل داشتن بیماری زمینه‌ای دچار عارضه قلبی شده و فوت گردد. عده‌ای به خیابان‌ها بریزند و خواستار سرنگونی نظام سیاسی حاکم بر آلمان شوند و برکناری جناب شولتز را فریاد بزنند! سپس شروع به بریدن گلوی پلیس، آتش‌زدن پلیس و حمله به زنانی کنند که، در حال اجرای آن قانون هستند! شعار «ضد خشونت» دهند و بدترین خشونت‌ها را مرتکب شوند.

عده‌ای نیز به بهانه فوت آن خانم، پرچم تجزیه آلمان را بالا بگیرند و آمریکا هم آلمان را تحریم کند! مضحک نیست؟ راستی کجای این «اتفاق» با «واکنش‌های به آن اتفاق» منطبق است؟

 اما چرا واکنش‌ها به چنین رخدادهایی در ایران این‌طور به فاجعه و خونریزی و پلیس‌کشی و در نهایت به مبحث براندازی ختم می‌شود؟ و سؤال دوم این‌که چند بار باید چنین اتفاقاتی در کشور رخ دهد تا مسئولین ما به فکر چاره بیفتند؟ چند پاسخ به نظر قابل طرح می‌رسد.

۱- از سؤال اول شروع کنیم. اگر بخواهیم به صورت کلان بحث کنیم، «ماهیت» ضد استکباری و مستقل جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل وقوع این حملات و وقایع است.

هر کشوری بنا به دلایلی دشمنانی دارد. جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل ماهیت ضد استکباری‌اش و ضرباتی که به طرح‌های متعدد غرب به‌ویژه در منطقه زده (داعش فقط یکی از این طرح‌ها بود)، طبعاً دشمنان بزرگ‌تر و گردن‌کلفت‌تر و چه بسا حتی «پست‌تری» هم دارد.

این جمهوری عزیز طی ۴ دهه‌ای که از عمرش می‌گذرد صاحبان نظم فعلی جهانی را کم به ستوه نیاورده و چنین جمهوری که نام «اسلام ناب محمدی(ص)» را هم به حق، با خود یدک می‌کشد، از سوی چنین قدرت‌هایی، نمی‌تواند تحمل شود.

برای فهم شرایطی که توصیف شد به‌عنوان فقط یک نمونه و مثال، رجوع کنید به کتاب «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» نوشته «دیوید فرامکین» تا ببینید طی سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۲ چگونه این قدرت‌ها مثل آب خوردن، اقدام به تغییر نقشه‌های جغرافیایی کشورها و مرزها کرده و سیاست‌های استعماری‌شان را جلو می‌بردند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد.

یک کارمند ساده انگلیسی می‌نشست و نقشه خالی را جلو خود می‌گذاشت، و هر طور که دلش می‌خواست، مرزها را ترسیم می‌کرد و کشوری را خلق می‌کرد با ابعاد و ‌اندازه‌ای که دوست داشت! این روند از بین رفته و جبهه بزرگ مقاومت نیز به‌اندازه خود کار را از این وضعی که توصیف شد رسانده به وضعی که امروز می‌بینیم. کدام وضع؟ نگاهی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بیندازید!

همین‌طور حادثه ۱۱ سپتامبر و تحولات پس از آن و تحلیل‌های متعدد پیرامون آن در رابطه با منطقه را مرور کنید. به پروژه داعش هم بیندیشید. همین‌طور ده‌ها طرحی که انتهای همه آنها می‌رسید به «تغییر مرزها» و «تجزیه کشورها» به شکلی که منافع صاحبان نظم فعلی جهانی، تامین شود.

بسیاری از این طرح‌ها به برکت جمهوری اسلامی ایران و متحدان منطقه‌ای‌اش به دیوار خورده. آیا حق ندارند از این جمهوری عزیز اسلامی عصبانی باشند؟ قطعاً حق دارند!! سرنگونی این جمهوری آرزوی صاحبان نظم ترک برداشته امروز جهانی است و برای تحقق این آرزو، دست به هر کاری می‌زنند و از کوچک‌ترین فرصت و بهانه، نمی‌گذرند.

واکنش‌ها به فوت مهسا هیچ سنخیتی چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ ‌اندازه و شکل با این واکنش‌ها ندارد و صرفا یک «بهانه» است. به بیانیه مهم وزارت اطلاعات که روز شنبه گذشته منتشر شد هم اگر نگاهی بیندازید، منظورمان از این که می‌گوییم «حاضرند

دست به هر کاری بزنند» و «دشمنان جمهوری اسلامی ایران جزو پست‌ترین دشمنان هستند» را متوجه می‌شوید.

۲- بدون اغراق پلیس ایران، جزو مظلوم‌ترین و محجوب‌ترین نیروهای نظامی دنیاست و برای رسیدن به درستی این ادعا، کافی است رفتار و کارنامه پلیس کشورمان را با رفتار و کارنامه پلیس بزرگ‌ترین مدعیان دنیا مثل آمریکا مقایسه کرد.

با حملات ناجوانمردانه‌ای که به این ضامنین امنیت می‌شود، معتقدیم باید بیش از گذشته از این قشر فداکار حمایت و دفاع کرد. باعث حیرت است که در این مملکت، به بانیان خسارت محض و برجام، مدال شجاعت و سکه اعطا می‌شود اما تا لحظه تنظیم این یادداشت نشنیده‌ایم به نیروهای پلیس که این روزها الحق و الانصاف، در مقابه با تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها سنگ تمام گذاشته و خون داده‌اند، مدالی اهداء شده یا تشویق شده باشند.

پلیس در همه کشورها، «حافظ شیرازه تنظیم‌های اجتماعی» است و حمله به پلیس چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، می‌تواند این شیرازه تنظیم اجتماعی را سُست کند و به قول «امیل دورکیم» در چنین فضایی «افراد جامعه به حال خود رها شده و شاهد بی‌هنجاری اجتماعی(Anomie) خواهیم بود.» امروز حمله به پلیس دقیقاً برای رسیدن به همین هدف صورت می‌گیرد!

۳- اما آنچه در دو بند بالا شرح دادیم برای وقوع، به بستر نیاز دارد و این بستر چیزی نیست جز «رسانه». شاید یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که از این چند روز اغتشاش می‌شد گرفت، اثبات «جایگاه بالای رسانه» در جنگ‌هاست. در هیچ جنگ سختی- تاکید می‌شود هیچ جنگی-چه بزرگ مثل جنگ این روزهای اوکراین و چه کوچک مثل آنچه به صورت پراکنده در کف برخی خیابان‌ها شاهد بودیم، رسانه غایب نبوده.

امروز در کنار جنگ بزرگ اوکراین که بین روسیه از یک طرف و ده‌ها کشور غربی و شرقی گردن‌کلفت از طرف دیگر جریان دارد، یک جنگ بسیار بزرگ رسانه‌ای و نرم نیز جاری و ساری است که نقش و تاثیر آن، کم از جنگ سخت و نظامی نیست.

حالا شما بفرمایید، این بستر (رسانه و فضای مجازی) در کشور ما در اختیار خودمان است یا دشمن؟ کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که کنترل افکار عمومی‌اش را به دشمن سپرده باشد؟ یک مورد، فقط یک مورد نشان دهید، کشوری در دنیا زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی و کسب و کار مردمانش را در اختیار نه یک کشور دیگر که، در اختیار دشمنانش گذاشته باشد.

این فضا «باید» سر و سامان یابد. «جادوی رسانه»، این توان حیرت‌انگیز را دارد که، کم را زیاد، زیاد را کم، حق را باطل و بالعکس، باطل را حق جلوه دهد. این تکنولوژی این توان را دارد که به اقلیت بقبولاند تو اکثریتی و بدین ترتیب اقلیت را با این توهم، به سروصدا و حرکت وادارد.

این مبحث، مبحث طولانی است و یادداشت جداگانه‌ای را می‌طلبد. فقط برای این که مبحثمان ناقص نماند، توصیه می‌کنیم نگاه کنید به نظریه «مارپیچ سکوت» (Spiral of Silence) «الیزابت نوئل نویمان» دانشمند علوم سیاسی و ارتباطات آلمان. ریشه این نظریه مهم علوم ارتباطات باز می‌گردد به یک نکته روانشناسی.

طبق این نکته «کسانی که در اقلیت‌اند، ترجیح می‌دهند سکوت کنند و بالعکس، کسانی که فکر می‌کنند در اکثریتند، پر سر و صدا می‌شوند.» با ابزار رسانه می‌شود به یک اقلیت، القای اکثریت بودن را کرد و به حرکت وادارشان نمود و از آن سو، اکثریت را از حرکت بازایستاند و به سکوت وادارشان کرد. رفتار این روزهای بسیاری از سلبریتی‌ها را می‌توان، با این نظریه تبیین کرد!

۴- نکته آخر یک توصیه است که در عین حال پاسخ سؤال دوم این یادداشت هم هست. وقتی کشوری چنین دشمنان پلید و قسم‌خورده‌ای دارد که برای رسیدن به اهدافشان حاضرند دو هواپیمای مسافربری را سرنگون کنند! وقتی «رسانه» چنین جایگاه مهمی در همه شئون زندگی و در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی دارد، وقتی کشوری ده‌ها بار از یک سوراخ گزیده می‌شود یعنی، باید به طور جد چاره‌ای بیندیشد.

ما فکر می‌کنیم در کنار قلع و قمع فاحشه‌های سیاسی و تروریست‌های ریز و درشت و تجزیه‌طلبان داخلی و خارجی، و در کنار تبیین واقعیت برای مردم و معترضین واقعی و افشاء ماهیت دشمنان این جمهوری عزیز، باید به وضعیت رسانه‌ها و فضای مجازی‌مان، درست مثل آمریکا و فرانسه و انگلیس و... سر و سامان بدهیم.

دشمن با استفاده از همین فضای بی‌دروپیکر طرح صیانت را «سانسور» و سر و سامان دادن به این فضای یله و رها را «کره شمالی کردن کشور» جا زد! با استفاده از همین فضای یله و رها، آتش آشوب را روشن کرد و اکنون مثل کارشناسی دلسوز، برای عبور از این فتنه، نسخه می‌پیچد! همیشه، یک راه‌حل بیشتر هم در نسخه‌شان دیده نمی‌شود: «جایی برای اعتراض تدارک ببینید»(!) به دولت محترم پیشنهاد می‌کنیم برای شروع، تمام خساراتی که طی این روزها به مردم وارد شده را فاکتور کنند و برای اوباش اجاره‌ای و برخی از چهره‌های سیاسی تندرویی که با دروغ و ابزار رسانه آتش آشوب را روشن کرده و اکنون خود را کنار کشیده و ژست کارشناس گرفته‌اند بفرستد. هزینه که برایشان بالا رفت، متوقف خواهند شد.

پس از آن می‌توان نشست و با کمک جامعه‌شناسان، روانشناسان و کارشناسان واقعی راهکارهای ریشه‌ای و علمی برای عدم تکرار چنین اتفاقاتی یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 2
    مرگ برزامبی های فحاش وتخریب گراموال خصوصی وعمومی وقاتل پلیس ایران واروپا وکادردرمان ومصدوم ورهگذروکسبه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 8
    بعضی وقتا نمیدونم جنساتونو از کجا می گیرید
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 14
    متاسفانه این تحلیل و مقاله به شدت اشتباه و نادرستی بود جمهوری اسلامی به جای اینگونه دفاعیه ها باید نقد شود منظورم نقد سازنده جمهوری اسلامی احتیاج به نگاه نقادانه و دلسوزانه دارد .. التماس دعا
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 4
      جمهوری اسلامی نه ، برخی مدیران خائن نه به جمهوری اسلامی که نه به اسلام معتقدند نه به نظام
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      5 3
      یه مثال بیار که کجاش اشتباهه؟!
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 7
    نظام جمهوری اسلامی مماشات کردیه، مماشات، که یحیی گل محمدی با کمال وقاحت از بی حجابی زنش دفاع میکنه، و به سخنان و نفس حق استاد عباسی میتازه
  • فرهاد IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    15 3
    ما معترضیم به همه کاستی های نظام جمهوری اسلامی .. اما سرو جان به فدای ایران چو ایران مباد تن من مباد . مرگ بر منافق و تجزیه طلب و کومله و داعش و خائنین به ایران ... درود بد رهبر درود بر شهدا درود بر مردمان وطن پرست
  • حامی رهبر IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 3
    حرفی منطقی.نباید کشور و مسئولین به یه عده سلبریتی بی سواد و بی جنبه که چندین سال است بی حجابی را نشر میدادن و علیه کشور و نظام حرافی می کردن اینقدر گذشت میکرد.الان هم اگر تمام اونها را ممنوع التصویر کنند حتما وضع بهتر خواهد شد.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    13 5
    تحلیل عالی بود..نکته آخر بسیار حائز اهمیت است.. عوامل ایجاد خسارت مالی و جرحی باید علاوه بر پرداخت خسارت ، جریمه هم بشوند که هر ننه قمری هوس خسارت زدن و آشوب نکند.
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 3
    مردم فریاد میزنن هزینه ها رو از همین اوباش بگیرید، حتی برای زندانی شدن هم باید هزینه نگهداری بدن ، قضات برخورد سخت کنن، همون طوری که مردم مسلمان ایران تو راهپیمایی خواستارند ، کسی هست گوش کنه؟؟ باز رییس قوه قضاییه دستور داده با فریب خوردگان مماشات کنید، نخیر آقا ، شناسنامه دار کنید ، تعهد بگیرید، فیلم اعترافات رو تلویزیون پخش کنه، بی آبرو کنید بعد آزاد کنید ، وگرنه میان بیرون از خاطرات دو روزه حبس سالها قصه تعریف میکنن....
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 5
    ایران وارد فاز آخرالزمانی شده و مردم چنان شستشوی مغزی شدن که جای خوب و بد و زشت و زیبا عوض شده اگه همین امروز اینترنت را کنترل و ماهواره را جمع کنید شاید 10 سال طول بکشه تا این فضای مسموم از بین بره
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 5
      این عده نخاله مخالف در هر کشوری وجود دارند.اکثریت مردم رو در راهپیمائی اربعین و سرود سلام فرمانده وجشن عید غدیر وتجمع امت اسلام هستند.
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    جبهه باطل کوچکه ولی جمعیت انسانهای نادان زیاده و جبهه باطل همیشه از جمعیت نادان بهترین استفاده رو میبره با ابزارهای مختلف مثل شهوت و زن و پول و دنیاپرستی در واقع جبهه حق باید با هر دو اینها بجنگه هم جبهه باطل و هم جمعیت فراوان انسانهای نادان.
  • US ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 3
    به خدا قسم بی در و پیکر بودن رفت و آمد ایرانیان دو تابعیتی بخصوص سلبریتیها و ورزشکاران معروف و حتی بسیاری از مردم عادی به ایران با پاسپورت ایرانیشون دست سرویسهای امنیتی خارجی را کاملا باز گذاشته روی اینها سوار شوند هم ازشون به شدت آتو میگیرند و هم اینکه اگر همکاری نکنند تابعیت را ازشون میگیرند .
  • US ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 6
    جامعه شناسان و روانشناسان واقعی جوابت بدهد ؟ تو کارشناسی تو چی هستی جامعه شناسی علوم سیاسی شناسی ؟
  • ناشناس IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 4
    ای سردمداران ایران عزیز باید با اقتدار تمام به پشتوانه ملت غیور ایران یک تو دهنی محکم به ضد انقلاب داخلی وخارجی بزنید تا بفهمند که این مملکت صاحب داره دیگه مماشات بسه این اراذل واوباش داخل فکر می‌کنند که می‌توانند خون هزاران شهید رو پایمال کنند .نیروی انتظامی وسپاه وارتش باید با اقتدار کامل این آشوبگران داخلی وخارجی روسرکوب نمایند.این آشوبگران مردم عادی نیستندمزدوران خارج هستند.
  • علی IQ ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 5
    با سلام مردم دنبال یک انسان معرف هستند که حرف دلشون رو بزند و ازشون حمایت کند الان هنرمندان و فوتبالیستان و هنرپیشه ها دارند با دشمنان انقلاب همکاری می‌کنند و توسط رسانه ها جامعه رو بر علیه نظام تخریب می‌کنند مثل علی کریمی چنانچه بشود این اشخاص برعکس از این نظام دفاع کنند
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 3
      کسی که ظرفیت نداره،از نظام سیر خورده والان از سر سیری لگد میپرونه.راست میگه همه اون ثروت رو پس بده ،بعد ادای مخالف رو دربیاره!
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 3
    کاملا درسته. هزینه رفتار و حرفشان را اگر ندهند ... همین آش و همین کاسه را در هر زمان خواهیم داشت.
  • رضا IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 4
    پول خسارت به اماکن عمومی و خصوصی و بانک ها را از آقایان محمد خاتمی، احمدی نژاد، علی دایی، مهران مدیری، علی کریمی ... بگیرید و آشوبگران را با اخذ تضمین و ۵۰۰ میلیون تومان وجه آزاد کنید.
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 3
    داستان سرایی نکن
  • رضا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    خنده داره
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 6
    وقتی به هشدارجامعه شناسان توجه نمیکنند ،نخبه ها در حال کوچ
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    متاسفانه عده ای نادانسته که معمایی شده چرا وچندبار یک انسان بایدفریب دروغهای غرب ودشمنان رابخورد وچرااین جماعت واقعیت هارا باورندارند ولی دروغهای شیطانی وجنایتکاران عالم وضدبشران رابه راحتی قبول میکنندوتکراری هم شده؟!!!!! بدتراز این داستان ساختگی وباورهای غلط ودروغهای دشمنان شکست خورده این سرزمین جای ظالم ومظلوم راعوض میکنند وغمبارتر اینجاست که رسوایی جنایات غرب وامریکا برای همه اشکارشده ودستشان به خون میلیونهابیگناه الوده است ولی این جماعت کوچک وتحت فرمان ومزدوری که فقط نوکری این جنایتکاران را انجام میدن وحقیرزاده خدایی هستند ومشخص شده اند چرا بعضیا باهمه مشخصه ها دانسته وندانسته همراهی میکنند؟؟!!! این خاک وملت امام حسین اگرذلت میخواست خیلی پیشتر تسلیم میشد ولی هرگزنشده ونخواهدشد واینو هرچند که نخوان بدونند چون حقیقت تلخه ولی بایدبدونن که تاپای جان ریشه مزدوران خیانت کارواربابانشان را نابود خواهیم کرد
  • مهران GB ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 0
    با سلام حتی ساده لوح ترین و نفهم ترین انسانها در ایران هم میفهمند علت اغتشاشات اخیر در ایران
  • علی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 6
    ای وای ده روزه همین حرفا تکرار میشه بیت المال رو حرام میکنید
  • ایرانی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 1
    درسته این کشور دشمن زیاد داره
  • CA ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 3
    اولین اقدام برای کاهش بحران ، بستن در روزنامه های خیانتکار هست
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    باشه ، شما راس میگی
  • عابد IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    خیانت و نفوذیها ازهمه بیشترمردم رابه ستوه آورده
  • وحید IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    حمایت از کودکان کار و زباله گرد
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    چی بگم والا
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    چند سال قبل در آلمان خانم محجبه بارداری که از یک آلمانی برای برداشتن روسری وحمله بهش شکایت کرده بود،در دادگاه با چاقوی همون مرد کشته شد.چرا در آلمان خبری نشد؟!
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 6
    خب یکطرفه اگر بنویسید بله،مضحکه...منتها اگر مقیاس میکنید یک کشور اروپایی رو،و قوانینش رو،همه چیز رو مقیاس کنیداز قانون تا حقوق اولیه شهروندی..یعنی اکثریت مردم اغتشاشگر هستند؟حتی اونهایی که در خیابان نیستند؟شرایط زندگی مردمحتی نرماال هم نیست...تجزیه تحلیل یکطرفه،مثل به قاضی رفتن یکطرقست!اقای تحلیلگر...
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 6
    چرا آسمان و ریسمان میکنی؟ توی کشور المان و انکلیس و استکبار جهانی پر است از فقر و فساد و گرسنگی ،غارت ، دزدی، رانت، اختلاس، دروغگوئی، بیکاری، اعتیاد و عقب ماندگی و ........... و ..................
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 3
    یکی از دلایل استفاده اتاق فکر دشمن از سلبریتی های نشان دار همین القای توهم اکثریت بین مخالفان و معترضان بود که تحریک به اقدام علیه امنیت کشور و نظم شهری بشن. اونا خودشون میدونن این تحریکات مجازی در میدان حاصلی نداره ولی میخوان با بر هم زدن تمرکز دستگاهای امنیتی و انتظامی دست به اقدامات خرابکارانه در اطراف کشور بزنن تا ایران رو در این مرحله از برجام و جنگ روسیه و... به فاز دفاعی و درگیری درونی بکشونن برای گرفتن امتیاز بیشتر
  • قاسمی CZ ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 3
    لااقل وجدان داشته باشند اسلام رو تخریب نکنند
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 0
    راهکار شما چیه؟؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 3
    در فیزیک اگر تنها یک جسم را در بین دو اینه موازی قرار دهیم بی نهایت تصویر (غیرواقعی و مجازی) از ان جسم ایجاد می شود . توهم ما بی شماریم اغتشاشگران هم بخاطر انعکاس تصویر انها در بی شمار رسانه های دنیاست. و گمان می کنن با این تصاویر غیرواقعی می تونن انقلاب کنن در حالیکه انقلاب اسلامی بدون هیچ اینه و رسانه ای انجام شد و با حقیقت محض
  • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 4
    حسین دهباشی این افساد طلب یکی از منافقینی است که بر طبل شورش و اغتشاش میکوبد قابل توجه وزارت اطلاعات
  • حسین IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    نمیشه نظر مردم رو حساب نکنی
  • عبداله IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 3
    عالی
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 3
    اسلام ناب محمدی راهکار اصلی است
  • مملی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 3
    فوق العاده بود...‌‌عالی. درود بر قلم آقای جعفر بلوری
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 4
    واکنش نواصولگرایان تندرو به اتفاقات بعد از مرگ مهسا امینی جز ناآگاهی و حقارت و عجز، نشان دیگری در سیاست این مجموعه ندارد. پس از این رویدادها بود که این جماعت در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و در مجلس یا منبر خود فغان برآوردند که همه اینها زیر سر اصلاح‌طلبان است و کلماتی را علیه آنان و معترضین به کار بردند که شایسته گویندگانش بود
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 7
    من درکشورکره شمالی بودم بهترین امنیت داره ومردمش باصمیمیت کنارهم زندگی میکنند زندگی آرام وبی سرصدا درآنجا جریان دارد برعکس کشورهای غربی که امنیت چندانی دارد اگر به خیابون بروی مطئن نیستی سالم به خانه برگردی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 0
    چرا حال و روز این ملت اینگونه هست با این تعاریف.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 5
    داداش به کدوم دولت توصیه می کنی؟؟ همین هایی که بعد از دو سه روز آرامش در مملکت با حضوری کردن دانشگاهها دوباره جو کشور رو متشنج کردند؟ مگه نمی دونستند دانشگاه مرکز فتنه اس
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 4
    فعلا با دلار 33 هزار تومنی و سقوط بورس و قیمت اجاره خانه و مواد غذایی و .. کیف کنیم
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس