کد خبر 1422542
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
اگزما

آزمایش‌های بالینی در یک مطالعه بین‌المللی نشان داد که دارویی موسوم به "دوپیلوماب"، شدت بیماری پوستی اگزما را در بیماران ۶ ماهه تا ۶ ساله طی ۲ هفته کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق،متخصصان در این مطالعه می‌گویند که این درمان دارویی برای معالجه اگزمای متوسط ​​تا شدید در خردسالان «ایمن و بسیار موثر» است و کودکان و والدین آن‌ها، بهبود خواب و کیفیت زندگی را پس از دریافت این شیوه درمان گزارش کرده‌اند.

پزشکان انگلیسی می‌گویند که دوپیلوماب هم اکنون در این کشور برای بزرگسالان و کودکان شش تا ۱۸ ساله مجوز دارد.

دکتر "پیتر آرکرایت" از متخصصان دانشگاه منچستر و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید: کیفیت زندگی کودکان و نوزادانی که اگزمای متوسط ​​تا شدید دارند به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این شرایط همچنین برای خانواده‌های آن‌ها بسیار استرس‌زا است، مخصوصا به این دلیل که به اختلال شدید خواب در کودکان منجر می‌شود.

وی بیان کرد: این واقعیت که کنترل اگزمای متوسط تا شدید با پمادها در نوزادان و کودکان خردسال مبتلا کافی نیست به معنی آن است که احتیاج‌های درمانی‌شان تا حد زیادی برآورده نشده است. اکنون با دستیابی به نتایج جدید بسیار خوشحالیم که دوپیلوماب با مشخصه ایمنی قابل قبول، بهبود بالینی کارآمدی را ارائه کرده است. در عین حال نتایج موثر این کارآزمایی به‌شدت از تایید جهانی استفاده از دوپیلوماب در نوزادان و کودکان مبتلا به اگزما حمایت می‌کند و درمان بالینی این بیماری در سراسر جهان را متحول خواهد کرد.

به گزارش ایندیپندنت، در مرحله سوم این کارآزمایی بالینی ۱۶۲ کودک از سراسر جهان از جمله بیماران بیمارستان کودکان منچستر حضور داشتند. از ۱۶۲ شرکت‌کننده، هر چهار هفته یک‌بار به ۸۳ نفر دوپیلوماب و به ۷۹ نفر دارونما تزریق کردند که با درمان استاندارد با استفاده از کرم استروئیدی دز پایین و به مدت ۱۶ هفته همراه بود.

نتایج نشان داد ۲۸ درصد از بیمارانی که دوپیلوماب دریافت می‌کردند، شاخص پوستی جهانی ۰ یا ۱ را به دست آوردند که نشان‌دهنده بهبود کامل و تقریبا کامل پوست ظرف هفته ۱۶ بود.

علاوه بر این در بیش از نیمی از کودکان (۵۳ درصد)، دست‌کم ۷۵ درصد کاهش علایم اگزما و کاهش بسیار قابل توجهی در خارش، همراه با بهبود خواب دیده شد.

اگزما عارضه‌ای است که باعث خارش، خشکی و ترک خوردن پوست می‌شود. این بیماری در کودکان شایع‌تر است، اغلب قبل از اولین سالگرد تولد آن‌ها ظهور می‌کند و معمولا بیماری طولانی‌مدتی است، اگرچه در برخی از کودکان با بزرگ‌تر شدن می‌تواند به‌طور قابل توجهی بهبود یافته یا حتی کاملا برطرف شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله تخصصی لنست (The Lancet) منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس