کد خبر 1422375
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
ارتش سوریه

ارتش سوریه جمعه شب راه یک کاروان نظامی آمریکا را بسته‌ و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

به گزارش مشرق،گروهی از نظامیان سوری دریکی از ایست بازرسی ها، راه کاروان نظامی آمریکا در حومه شمال شرقی شهر الحسکه را بستند.

این کاروان که متشکل از خودروهای زرهی بود، تلاش داشت تا از طریق روستای السیباط به منطقه تل براک برود که با مقاومت نیروهای سوری، مجبور به عقب نشینی شد.

هفته گذشته نیز یک کاروان نظامی آمریکا در تلاش برای عبور از روستای الغراجنه در حومه تل تمر در حومه شمال غرب الحسکه بود که با مقاومت نیروهای سوری روبرو شد و ارتش سوریه آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

منابع محلی سوریه گزارش دادند، نیروهای آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشورهای مجاور قاچاق می‌کنند.

براساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است، نیروهای آمریکا و نیروهای وابسته به آنان در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت کشور ندارند و باید از این منطقه خارج شوند.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است.

نیروهای تروریست آمریکایی با همدستی نیروهای دموکراتیک کرد"قسد" در طول ماه های گذشته صدها تانکر حامل نفت سرقتی سوریه از منطقه الجزیره خارج کرده و فروخته‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح ن م IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 0
    والله که این آمریکا در جهان برای دزدی نظیر نداره،اینا خجالت نمیکشن
  • عبدالله IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس