کد خبر 1421960
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
نورد استریم

گزارش‌ها حاکی از آن است که گارد ساحلی سوئد نشت چهارم را هم در خط لوله نورد استریم شناسایی کرده است.

به گزارش مشرق، چهارمین نشتی در خطوط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک پیدا شده است.گفته می‌شود این نشتی در نورد استریم ۲ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جنی لارسون» از مرکز فرماندهی گارد ساحلی سوئد در این باره گفت: «دو مورد از این چهار نشت در منطقه اقتصادی سوئد واقع شده است». به نظر می‌رسد گارد ساحلی سوئد از روز سه شنبه از این چهار نشت مطلع بوده، اما عصر چهارشنبه، «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر این کشور فقط در مورد «سه نشت گاز» در نورد استریم ۱ و ۲ صحبت کرد. گارد ساحلی در حال حاضر نمی‌تواند توضیح دهد که چرا این اطلاعات تاکنون منتشر نشده است.

در همین ارتباط، یک منبع آگاه مرتبط با گارد ساحلی سوئد در این باره گفت: «اینطور نیست که کسی اخیراً [نشتی جدیدی] کشف کرده باشد. من فکر می‌کنم تا کنون در مورد موقعیت و محل نشت مربوطه سردرگمی وجود داشته است [و به همین علت اطلاعاتی منتشر نشده است]».

همچنین اداره دریانوردی سوئد پس از کشف چهارمین نشت، هیچ هشدار ناوبری جدیدی صادر نکرده است. ماریا بومان از مرکز امداد و نجات دریایی و هوایی در بیانیه‌ای گفت که صدور هشدارهای بیشتر لازم نیست، زیرا نشتی چهارم بین دو نشتی دیگر قرار دارد. گفتنی است، اوایل هفته، سه نشتی گاز در نورد استریم ۱ و ۲ گزارش شد. یکی در نورد استریم ۲ در منطقه اقتصادی دانمارک و دو مورد هم در نورد استریم ۱ در نزدیکی شهر سیمریشمن سوئد اتفاق افتاد. مرکز لرزه‌نگاری ملی سوئد اعلام کرد روز دوشنبه دو انفجار را در خطوط لوله ثبت کرده است که یکی از آن‌ها معادل منفجر شدن ۱۰۰ کیلوگرم دینامیت بوده است.

مقامات دانمارک، لهستان، سوئد و سایر کشورها می‌گویند آسیبی به این میزان احتمالا تصادفی نیست و می‌تواند نتیجه خرابکاری باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از جامعه بین‌المللی خواسته بررسی کنند که چه کسی از از خرابکاری در این خطوط نفع می‌برد. دادستانی کل روسیه هم در این خصوص، پرونده «اقدام تروریستی بین المللی» تشکیل داده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید تمامی اطلاعات حکایت از «عمدی» بودن این رخداد دارد. وی ضمن محکوم کردن این حادثه، هشدار داد که «هرگونه اختلال عمدی در زیرساخت انرژی اروپا کاملا غیرقابل قبول است و با واکنشی قوی و متحد مواجه خواهد شد.».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    زیر دریایی های آمریکایی دارن این خط لوله را آبکش می‌کنند. خرج کرده زیر دریایی اتمی ساخته واسه این روزا، که لوله سوراخ کنه، لوله باز کنی اتمی در اسرع وقت با کارشناسان مجرب در حیاط خلوت منزل شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس