بهادری جهرمی

سخنگوی دولت گفت: وزیر اطلاعات گزارش اقدامات سازمان دهی شده، همکاری‌های رسانه‌های معاند و برخی از شبکه‌های اجتماعی را به هیات دولت ارائه کرد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۶ مهر هیات دولت گفت: در جلسه امروز دولت گزارش‌های متعددی درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان و حضور در اجلاس سازمان شانگهای و همچنین سفر اخیر رئیس‌جمهور به نیویورک ارائه شد؛ الحمدلله این سفر صدای رسای ملت ایران و تبلور از عدالت‌خواهی کشور با تقدیر از جایگاه سردار دل‌ها و مبارزه‌گر جهانی با تروریسم، حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: هم‌چنین گزارش برگزاری پرشکوه مراسم اربعین و ایام زیارتی پایان ماه صفر به دولت داده شد، مجموعا در این سه هفته حدود ۱۰ میلیون نفر در سفرهای اربعین و مشهد شرکت کردند که این نمایشگر عمق اعتقادی مردم ماست و از مواکب عراقی و ایرانی و دستگاه‌های اجرایی این حوزه تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دولت گفت: متأسفانه در ایام اخیر حادثه تلخی داشتیم و اقدامات سازمان‌دهی‌شده با استفاده از حمایت‌های رسانه‌های معاند رخ داد و البته مردم صف خود را از آنان جدا کردند.

وی اظهار کرد: در نشست امروز گزارش‌های متعدی درباره خسارات های وارد به اموال عمومی ساماندهی توسط برخی از گروهک های تجزیه طلب ارائه شد و وزیر اطلاعات هم گزارشی از پشت پرده این اقدامات و حمایت مالی و سازماندهی و همکاری تنگاتنگ برخی از رسانه‌های معاند و شبکه های اجتماعی که به نوعی زیر ساخت‌های آن را فراهم و نقش آفرینی هایی داشتند، ارائه کرد.

بهادری جهرمی درباره مصوبات امروز هیات دولت گفت: در این جلسه با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت شد که این تسهیلات با نرخ سود تسیهلات ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ایثارگران عزیز پرداخت می شود.

وی همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران هستند خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این بانک ها و شرکت ها سودده، اقتصادی مناسب هستند، اظهار کرد: بخشی از سهام دولت در بانک های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده واگذار خواهد شد.

دبیر هیأت دولت از تصفیه حساب کامل با گندمکاران بابت خرید تضمینی این محصول راهبردی خبر داد و گفت: تمامی دیون گندمکاران به طور کامل پرداخت شد که وزیر جهادکشاورزی این موضوع را در جلسه هیأت دولت اعلام کرد.

وی ادامه داد: شهردار تهران، وزیر بهداشت و اقتصاد نیز گزارشی از خسارات وارده به اموال عمومی از جمله آمبولانس‌ها و بانک‌ها ارائه کردند و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از طریق مراجع حقوقی پیگیر جبران خسارت به اموال عمومی از سوی عاملان و مشوقان این تخریب ها باشند.

سخنگوی دولت گفت: با جدا سازی مردم از صف اغتشاش گران امید است که آرامش هر چه زودتر به کسب و کار عمومی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باز گردد و بتوانیم این جبران خسارت را هم از مسببان و هم عاملان و تهیج کنندگان داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس