کد خبر 1421504
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
.

ایران چه زمانی با اخبار خوب و تصاویر مناسب از جاذبه های گردشگری سرتیتر اخبار رسانه های جهان می‌شود؟ این سوال فعالان گردشگری همزمان با روز جهانی گردشگری و درگیری‌های اخیر است.

به گزارش مشرق، اختلافات در جامعه و بروز اتفاقاتی که یکی از نتایج آن انتشار اخبار و تصاویری از درگیری در خیابان‌های پایتخت است موجب شده تا ایران در صدر اخبار جهان شود.

اخباری که نشان می‌دهد گویا ایران در زمان فعلی برای سفر مقصد مناسبی نیست و در همه شهرهای آن اغتشاش شده است. رسانه های معاند در انتشار وسیع چنین رویکردی تاثیر زیادی دارند. آنقدر که در این مدت تصاویر درگیری منتشر شده هیچ وقت تصاویر از زیبایی های ایران انتشار نیافت. سیاست رسانه‌های معاند هم بر همین بوده که هیچ وقت زیبایی های ایران نمایش داده نشود.

حالا هم گزک دست همان هایی افتاده که همیشه منتظر چنین اخباری بودند.

در چند روزی که اختلافات بوجود آمده تعدادی از تورهای گردشگری ورودی به ایران لغو شده است. در واقع صنعت گردشگری یکی از صنایع اقتصادی است.

به همین دلیل با کوچکترین خبر یا اتفاق تحت تاثیر قرار می‌گیرد. کافی است چند تصویر از تجمعات خیابانی منتشر شود آن وقت است که صنعت گردشگری به لرزه در می آید و در کشورهایی که هنوز این صنعت نتوانسته جایی برای خود پیدا کند پیامدش چندین ساله خواهد بود.

تورهای گردشگری به آن مقصد لغو می شود و تمام تلاش هایی که موجب شده بود آن مقصد معرفی شود از بین می‌رود درست مثل الان.

ایران هیچ گاه نتوانسته صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کند. بنابراین گردشگری در ایران هنوز نوپاست و با هر اتفاقی دچار خدشه می‌شود. همچنان که در سال‌های اخیر این اتفاق افتاد.

چندین سال است که فعالان گردشگری در نمایشگاه‌های کشورهای خارجی حضور پیدا می کنند تا بتوانند تصویری امن از ایران ارائه دهند اکنون نیز نمایشگاه‌های گردشگری تاپ رزا در فرانسه و نمایشگاه جاتا ژاپن برپا شده و نمایندگانی از ایران نیز در آنجا حضور دارند تا بتوانند کشورهای دیگر را قانع کنند برای ایران از گردشگری داشته باشند در این رابطه هزینه های زیادی نیز شده است. زهرا قاسمی یکی از همین افراد است که سالها برای تصویر سازی ایران در نمایشگاه‌های خارجی فعالیت کرده است.

او در این باره به خبرنگار مهر توضیح داد: در حال حاضر تنها سوالی که در خارج از ایران پاسخ می دهیم این است که شرایط چه زمانی برای سفر درست می‌شود آیا این وضعیت ادامه دارد؟ در همین چند روز اخیر تورهای گردشگری متعددی را به سمت ایران لغو کردند این تصویر به زودی ترمیم نمی‌شود. اگر ترمیم هم شود عده ای از گردشگران هستند که اخبار آرامش پس از طوفان را پیگیری نمی کنند بلکه به همان اخبار قبل اکتفا می کنند.

قاسمی گفت: تغییر این تصور کار بسیار سختی است آن هم با بودجه های کمی که برای تبلیغات وجود دارد از آن طرف شاهد هستیم تنها بخش خصوصی بخش است که در این حوزه هزینه می‌کند. اما حالا با اتفاقات اخیر این تلاش ها ابتر مانند.

سعید اللهیاری هم از فعالان گردشگری است که نظری متفاوت دارد و به خبرنگار مهر گفت: همه رسانه های خارجی درباره ایران اخبار منفی نوشتند اما می‌توان چند روز دیگر از این اخبار استفاده کرد. مثلاً می‌توان گفت حالا که به هر دلیلی ایران در صدر قرار گرفته بعد از آن هم می‌تواند به همین بهانه در صدر باشد اما این بار با انتشار اخبار یا تصاویری از آرامش و زیبایی.

وی گفت: اگر افراد خیلی باهوشی داشته باشیم به سرعت این تصاویر را با عکس ها و ویدئوهایی جاذبه های ایران جایگزین می کنند. یعنی می‌توان گفت این تصویر زیبا متعلق به همان کشوری است که تا چند روز پیش موضوع درگیری ها در آن موجب شده بود تا زیبایی هایش دیده نشود.

این اتفاقات در حالی رخ داده که امروز ۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی گردشگری است تفکری دوباره برای گردشگری نیز شعار روز جهانی آن است و بسیاری از برنامه های مرتبط با این روز در ایران لغو شده است تا رسانه های معاند فرصتی برای دامن‌زن به ایران هراسی را داشته باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    4 2
    گردشگری در ایران به شدت زیر ذره بین اسرائیله... هم در زمان قتلهای زنجیره ایی فروهرها و...، هم در مورد اسیدپاشی در دولت روحانی که در اصفهان راه افتاد. اسرائیل وظیفه خودش، اینو تعریف کرده که بایستی تصویری زشت از ایران در دنیا مخابره بشه... این یعنی فاجعه، و بایستی عوامل داخلی این حرامزاده های صهیونیست حتی داخلی هایی که الحمدالله چندتاییشون شناسایی شدند، به اشد مجازات برسند.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 1
    مسئولین بی تدبیر!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 1
    مرگ برزامبی های فحاش تخریب گرقاتل
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 2
    دلتون خوشه بابا
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    مردم نون ندارن بخورن گردشگری...برید فساد و اختلاسها و فاصله طبقاتی رو درست کنید همیشه اینجوری حل نمیشه ها
  • نصر IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    ضرری که در این شرایط نصیب ایران میگردد بیش از منافع انست .چون صهیونیست ها اغلب جاسوس هاشون را به اسم گردشگر وارد ایران میکنند..فعلا بجای جذب گردشگر باید بد راستای عمران و ابادانی و بالا بردن سطح فرهنگ کشور باشیم وچشم به چندر غاز پول گردشگری نداشته باشیم.
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    با لشکر جوانهای بیکار و نا امید از اینده که نه میتوانند ازدواج کنند نه میتوانند حتی پراید بخرند و امیدی هم به اینده ندارنداین حرفها ، اب در هاون کوبیدن است مطمینا با این وضعیت روز به روز شاهد اعتراضات بیشتری خواهیم بود.
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    جالبه دیروز کنار همین مسجد شیخ لطف الله در رستورانی یک گردشگر سوییسی گفت در جریان حجاب!!! به من خیلی استرس وارد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس