کد خبر 1421074
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
تغییراتی که کی‌روش در تیم ملی ایجاد کرد/ بیرون مانده‌ها برگشتند!

هیچ یک از بازیکنانی که در دیدار با اروگوئه برای تیم ملی ایران بازی کردند سهمیه امید محسوب نمی شدند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی تدارکاتی خود در کشور اتریش توانست با تک گل مهدی طارمی از سد اروگوئه عبور کند تا بازگشت کارلوس کی روش بار دیگر مورد تحلیل کارشناسان فوتبال قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند (۶۳- امیر عابدزاده)، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی (۶۸- نورالهی)، سامان قدوس (۸۷- وحید امیری)، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش (۶۸- مهدی طارمی)، مهدی ترابی (۶۸- علی قلی‌زاده) و سردار آزمون (۶۸- کریم انصاری‌فرد) بازی کرد تا ترکیب این تیم نسبت به دوران حضور دراگان اسکوچیچ کمترین تغییر را داشته باشد.

جلالی سورپرایز استقلالی کی روش

ابوالفضل جلالی تنها شگفتی ترکیب تیم ملی ایران به عنوان دفاع چپ بود. مدافع ملی پوش ایران تنها چند بازی در ترکیب استقلال در فصل جاری انجام داد تا خیلی زود به گزینه جذاب کی روش تبدیل شود. جلالی به یکی از گزینه‌های کی روش برای دفاع کناری تبدیل شد. او آمار توپ ربایی منحصر بفردی را نسبت به سایر رقیبان از خود به نمایش گذاشت. جلالی بر خلاف خلیل زاده، کنعانی زادگان و محرمی پنج بار قطع توپ داشت. او پیش از اینکه هافبک‌های اروگوئه صاحب توپ شوند پاس‌های آنها را قطع می‌کرد. جلالی سه بار نیز در تقابل با حریف توانست عملکرد دفاعی مناسب داشته باشد تا حملات حریف را ناتمام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

آمار تقابل‌های تیم ملی ایران با تیم‌های آفریقایی

بازگشت قدیمی‌ها

احسان حاج صفی پس از مدت‌ها توانست در ترکیب اصلی بازی کند. او که در دوران سرمربیگری اسکوچیچ هر از چند گاهی در اردوها حضور نداشت بیشتر نیمکت نشین بود اما با بازگشت کی روش توانست بار دیگر در میانه میدان نقش آفرینی کند. کاپیتان تیم ملی ایران در بازی با اروگوئه قبل از بیرون رفتن جلالی به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کرد اما در ۲۰ دقیقه پایانی به عنوان دفاع راست بازی‌اش را ادامه داد تا کی روش نشان دهد همچنان روی قدیمی‌ها سرمایه گذاری می‌کند.

کریم انصاریفرد نیز که در چند اردوی اخیر تیم ملی با حضور اسکوچیچ غایب بود نه تنها به لیست ملی پوشان اضافه شد بلکه توانست پاس گل زیبایی را به طارمی بدهد. انصاریفرد از دقیقه ۶۸ وارد زمین شد تا نشان دهد همچنان تجربه کافی برای تأثیر گذاری در استراتژی تیم ملی با هدایت کی روش را دارد.

جوان‌گرایی حذف شد

دوره هشت ساله اولیه کی روش در فوتبال ملی ایران باعث بروز استعدادهایی همچون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، مهدی طارمی، وحید امیری، میلاد محمدی و… در سطح فوتبال ملی و باشگاهی اروپا شد، اما حالا او روندی کاملا متفاوت را با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ در نظر گرفته است. کی روش در دو ماه مانده تا جام جهانی ریسک جوان‌گرایی را کاملا کنار گذاشته است تا با همان گزینه‌های همیشگی برای سومین جام جهانی متوالی با فوتبالیست‌های ایران برنامه‌ریزی کند.

قطعا برای هواداران فوتبال در داخل کشور اهمیت استفاده از بازیکن خاص نسبت به نتیجه‌گیری کمتر است. بنابراین اگر کی روش بتواند با این تیم قفل راهیابی به دور حذفی را بکشند موفقیتی منحصر بفرد را با وجود عدم پشتوانه سازی رقم خواهد زد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    2 1
    آزمون رو از تیم ملی بیرون کنید.
  • SE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    پیرمردها بکار تیم ملی نمی آیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس